Man wat kunnen dingen opeens snel gaan! Zaterdag zijn we gaan kijken bij een open huis. Ik verwachte er niet veel van: de plaats van het huis heb ik nooit aan gedacht om te willen wonen, maar het huis was opzich wel mooi en een stuk goedkoper dan waar we tot nu toe hebben gezocht.
Eenmaal daar was het een prachtig huis, hartstikke ruim. Met ons vele anderen, er waren zo’n 50 mensen gekomen en we moesten wachten in de rij buiten.
Uiteindelijk besloten om een bod te doen en na wat heen en weer gebel met de makelaar hoorden we om 21.30 uur dat ons bod was geaccepteerd. Het ging zó ontzettend snel allemaal, begin nu echt te twijfelen of we er wel goed aan hebben gedaan. Zeker ook omdat we €13.000 boven de vraagprijs uiteindelijk zitten. Met veel moeite hebben we nog wel een tweede bezichtiging kunnen krijgen zodat we in ieder geval in alle rust nog even kunnen kijken zonder dat we door het huis moeten schuifelen. Die is straks en ben nu al zenuwachtig haha. Ik schrik gewoon zo erg hoe je zo makkelijk over een paar duizend euro gaat denken 
De verkoopmakelaar begon er overigens over dat we de hele koopsom wel gefinancierd kunnen krijgen als we bij hun de hypotheek afsluiten, want “dan komt het wel goed met de taxatie”. Zouden jullie met zo iemand in zee gaan?

Da’s erg veel geld. En je zou denken dat de keuze heel makkelijk is nu, maar voor ons gevoel hadden we al voor het andere bedrijf gekozen en ik zat er al helemaal mee in m’n hoofd. En nu ben ik dit
We gaan gewoon denken dat het niet zo ‘goedkoop’ kan zijn. Maar hij heeft bij m’n zus ook echt goed werk geleverd. Maar zo’n groot verschil… hoe dan gewoon.