Huizentopic

Dat kan je denk ik alleen zien als het open ligt. Want er moet een buis onder de grond door naar beneden. Daar moet dan ruimte voor zijn. Daar zal je een installatiebedrijf voor moeten vragen.

1 like

Voor wie het gevolgd had.
Wie denk je dat er vandaag een app’je sturen; ā€œde derde en vierde week van augustus zou onze schilder langs kunnen komen. Schikt dat? Liefst in de avond.ā€

Joe :joy:. Nee schikt niet :crazy_face::see_no_evil:

4 likes

Ah ja het hielp wel enorm. Wij kwamen daardoor tot de conclusie dat we echt niet moeten bieden toch. Het was toch echt te slecht afgewerkt en we zouden er een hele verbouwing van moeten maken wil je het een beetje moderniseren (qua elektra, afwerking etc.). En de vraagprijs was al met 35000 verhoogd doordat een gekkie zonder te kijken een heel hoog bod had gedaan. Dus ja de prijs was totaal opgedreven… op naar de volgende maar!

Hoe staat het er bij jou voor?

Jeetje wat idioot, dat overbieden. Ik hoop dat er gauw iets leuks voor jullie voorbij komt!

En @FISSA wat zijn makelaars dan frustrerend hey. Zijn ze nog steeds wel gewoon akkoord met jullie bod?

Wij hebben deze week de bouwtechnische keuring gehad. En ondanks dat de keurder echt dramatisch kritisch was gaan we er toch voor haha. Het is een huis van meer dan honderd jaar oud en we weten dat er van alles aan gedaan moet worden qua achterstallig onderhoud, maar daar is de prijs ook naar. Er waren gelukkig geen grote dingen die we zelf nog niet hadden gezien. Ik heb wel zin om dingen aan te gaan pakken! Wel nog benieuwd hoeveel we mee kunnen financieren voor een verbouwing, dus nu bezig met een specificatie maken voor de taxateur.

De notaris hoeft er nog niet bij te zijn bij de voorlopige koopakte. Tenminste neem aan dat je daar bent in het proces?

Edit: je koopt nu toch tegen het hogere bedrag? Alvast gefeliciteerd!

Oh spannend en leuk! Onder voorbehoud gefeliciteerd! :grin: Gaan jullie het ā€˜vieren’ vanavond? Wij hebben alleen vast de notaris gebeld voor een afspraak op de dag van de overdracht, omdat die al vrij snel is, verder voorlopig nog niet nodig volgens mij! Verder ook nog niet veel geregeld, hypotheekadvies is in werking, documenten zijn we aan het verzamelen en taxateur komt morgen terug van vakantie dus bel ik maandag.

We hopen het meeste zelf te doen! We zijn wel handig en ik heb een partner met klus/verbouwervaring en we vinden het beiden wel leuk om nieuwe dingen te leren. Maar waar nodig zullen we zeker een paar mensen inhuren/het half-half met een professional doen.

1 like

Een notaris kan ook een koopakte opstellen. Gebeurt veel bij verkoop aan kinderen en wanneer mensen hun huis proberen te verkopen zonder makelaar.

In sommige delen van 't land is 't zelfs eerder norm dan uitzondering dat de notaris de koopakte opstelt.

Ja in Amsterdam en omgeving is het wel gebruikelijk dat de notaris de koopakte opstelt. Geen idee waarom eigenlijk. Traditie, erfpacht, luie makelaars? (Laatste is een grapje he.)

1 like

Daar heb je dan best wel wat vierkante meters voor of ook niet?

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en zijn nu bezig met de badkamer. We willen een hoop zelf doen na oplevering (zoals een ander wastafelmeubel en douchewand e.d.) omdat deze via de aannemer echt onnodig duur zijn.

Nu ben ik verliefd geworden op dit badkamermeubel: https://www.x2o.nl/nl/badkamer/badkamermeubels/badkamermeubelsets/balmani-forma-meubelset-120x55cm-notelaar-cb_65702_27470

Hij is echt geweldig, maar ver boven het budget. Ik vind echt nergens een soortgelijk ā€˜aparter’ meubel voor een leukere prijs, heeft iemand tips?

Hahaha zooooooo jammer

Gewoon gaan, bel de boekhouder morgenochtend nog meteen even op en zet ā€˜m onder druk. Het is sowieso een eerste, oriĆ«nterend gesprek toch?

Dan sowieso gaan! Je krijgt allicht een beter beeld dan je nu hebt :). Heb btw ook wel eens mensen met een peuter gehad, soms lukt het niet anders. Anders gewoon vragen of de adviseur nog een naberekening stuurt als dat van de boekhouder pas na morgen binnen is, vaak ook niet zo’n issue.

1 like

Ah wat leuk! Het krijgt gelijk meer vorm in je gedachten als je meubels hebt uitgezocht. Misschien nog een tip voor de notaris, in ons koopcontract stond dat de notaris maximaal X kilometer van de woning af mocht zijn, dus het is goed om nog even te controleren of dat er bij jullie ook in staat en of de notaris binnen de range valt. Wij hadden een notaris gevonden die voor dezelfde offerte 300 euro minder rekende, alleen hij was 2 km te ver van het huis weg, dus uiteindelijk hebben we toch voor de duurdere notaris moeten kiezen.

Goh dat heb ik dus echt nog nooit voorbij zien komen in een koopakte, terwijl ik er honderden heb gezien. Maar die 2 km extra kan je met de verkoper wel uitkomen toch als dat jullie zoveel geld scheelt?

Helaas wilden ze dat niet aanpassen! Ik hoorde van onze aankoopmakelaar dat het wel gebruikelijk was, zodat de verkoper niet al te ver hoeft te reizen naar de notaris. Maar misschien is dat ook per regio verschillend?

Is er iemand hier die al eens een arbeidsmarkscan heeft gedaan en weet of het echt realistisch is om daarmee een hypotheek te krijgen?

Ja wellicht! Vind het persoonlijk onzinnig want als de verkoper niet te ver wil reizen, dan moet hij maar een volmacht tekenen.

Maar een volmacht kost toch weer extra geld toch? Ik kan me voorstellen dat je daar dan geen zin in hebt.

Overigens hebben we ons huis in corona tijd gekocht, dus uiteindelijk was de verkoper er helemaal niet bij, want de notaris wilde zo min mogelijk mensen ontvangen :sweat_smile:

Is dat die uitdraai die je kunt maken met zo’n bestand wat je moet downloaden bij het UWV? (Ben er 2 jaar uit en dit was toen net nieuw haha)