Ik was ook echt even uit het veld geslagen hoor, voelde me echt als mens niet geaccepteerd.
@Fishing Wat een gedoe! Wat was de laatste verzekeraar waar je het over had, die van 5⏠per maand?
@Indigo Je moet online een uitgebreide gezondheidsverklaring invullen met vragen over allerlei soorten van ziek zijn. Zodra je dan aanvinkt psychisch iets te hebben, krijg je er meer vragen over. Mijn hypotheekadviseur raadde me aan eerlijk te zijn. Ik heb een bipolaire stoornis, neem medicijnen en ben recent opgenomen geweest dus moest vanalles invullen.
Edit: ze kunnen volgens mij je (huis)arts of psych contacteren als ze vragen hebben dus daarom extra motivator om eerlijk te zijn. Weet niet of ze dat zonder communicatie naar jou toe zouden doen, maar het is wel een stok achter de deur. Maar ze mogen zelf niet in je medisch dossier of zo, dus de info halen ze wel van jou zelf vandaan. Wat hierboven ook al staat, ze zullen wel moeilijk doen met uitkeren als er dingen verzwegen werden.
Edit2: ik heb nu bij TAF een aanvraag lopen en die maken er reclame mee dat ze voor 99% van de ziektegevallen een oplossing kunnen vinden. En ICZ probeert voor âŹ55 de goedkoopste optie voor je te vinden wat ik begreep (nog geen gebruik van gemaakt).