Bad & kinderen is idd ideaal
Nooit een bad gewild, nu kinderen - er komt een Bad
Ik denk dat het pluspunt voor het verkopen van een huis wel mee valt, ik ken ook genoeg mensen die het bad juist weg hebben gehaald. Ik heb dan geen ervaring met kinderen, maar een vriendin van me heeft een babybad op poten. Dat lijkt me juist handig, want die staat op werkhoogte, dus dan hoef je niet te bukken als je je kind in bad wilt doen. Als je een bad zelf niet belangrijk vind zou ik het niet doen, dan liever een lekker grote douche en een dubbele wastafel.
Wij hebben bewust gekozen om geen bad te nemen. Ik ga er nooit in (en in een hotel vaak maar 10 minuten. Zo zonde van het water eigenlijk) en het zit alleen maar in de weg. Wij hebben er voor gekozen om een grotere doucheruimte te kiezen en een dubbele wastafel.
@Fishing @anon44064118 @George
Thanks voor jullie reacties!
Kinderen staat voorlopig niet op de planning en inderdaad zoân los badje dat je kan verplaatsen is ook een prima alternatief.
Mân vriend gebruikt het bad nooit en ik zoân 5x per jaar. Verder is het echt een stofvanger en mega vervelend om schoon te maken. Ik denk dat we inderdaad maar voor een ruime douche gaan, een dubbele wasbak en een mooi opbergmeubel oid.
Wij hebben nu een bad en het is inderdaad makkelijk en hij vindt het leuk. Maar hij vond het in het vorige huis net zo leuk om in het kleine badje te gaan (een opvouwbadje voor kinderen). Dus ik zou je keuze baseren op wat je zelf wilt, niet op een ooit, eventueel kind.
Ik heb een vraag over âoverbiedenâ. In deze markt is de kans groot dat je moet overbieden. Maar stel dat de taxatiewaarde lager ligt dan de koopsom. Ben je dan verplicht om het huis te kopen en je eigen geld erin te steken? Of kun je je dan nog terugtrekken (ook al zou je in theorie het geld wel hebben). En meer in het algemeen: hoe bindend is een bod nou eigenlijk?
Sorry, ik voel me echt een noob, maar ik lees/hoor tegenstrijdige/vage dingen hierover.
Ligt aan je voorwaarden. Je kunt een clausule laten opnemen in het koopcontract van âbinnen 6 weken een hypotheek kunnen verkrijgen voor bedrag Xâ (bijv. je bod of het minimale taxatiebedrag waarmee je toch het huis wil hebben)
Maar eerlijk, als er anderen zijn die geen financieringsvoorbehoud hebben of geen taxatievoorbehoud oid, genieten die 95% van de tijd de voorkeur van verkopers. Maar kun je ze niet kwalijk nemen ook.
Maar dan heb je het over het koopcontract toch? Ik heb morgen een bezichtiging en stel wij zouden morgen of maandag bijvoorbeeld een bod willen uitbrengen. Mijn beeld was dat dat dan eerst via de mail/telefonisch gaat⊠En mijn vraag is hoe bindend is dat bod? Ik was wel al van plan om daar dan onder voorbehoud van financiering bij te vermelden natuurlijk.
Mijn vraag is meer: is dan zoân mondeling of schriftelijk bod meteen bindend of is daar pas sprake van als je een contract ondertekent?
ook @Trekvogel
Je doet dat bod en op basis daarvan wordt het contract opgesteld. Je moet niet bieden als je het niet zou willen kopen? Dan verlies je sowieso punten bij de verkoopmakelaar, lijkt me geen wenselijke situatie nu in deze overspannen huizenmarkt. Dat koopcontract is na 3 dagen bindend. Dus daarom moet je goed denken over de ontbindende voorwaarden die je wil laten opnemen. Maar hoe meer voorwaarden, hoe minder kans je maakt denk ik. Vriendin van mij heeft laatst in de categorie boven starters een stuk overboden en alsnog waren er mensen die meer boden en zonder enig voorbehoud⊠echt kut want tenzij je tonnen hebt liggen, altijd voorbehoud doen!
@Dubio dat kun je denk ik idd wel vergeten, een makelaar zal je mss nog net niet uitlachen als je binnen 3 dagen een taxatie wil hebben. Die sterven van het werk en rapport opstellen kost tijd ivm referentiepanden etc. Dus dat gaat je in die 72 uur nooit lukken
@Dubio Hoor hier langs me op de bank dat ze bij hen een week aanhouden vanaf taxatie tot rapport.
Maar de vraag is toch eigenlijk (@Dubio) wat als we bieden obv financiering en het wordt lager getaxeerd (zeg 20K) en we hebben t geld wel (zeg 30K) maar we willen niet 20K
Eigen geld er in steken?
Ik snap dat het nu misschien overkomt alsof ik maar wil bieden ook al weet ik niet zeker of ik het huis wil. Dat is niet mijn intentie natuurlijk. Maar ik vroeg het me gewoon meer af. Ik ben nogal voorzichtig ingesteld en ik zou het best spannend vinden om na mijn eerste bezichtiging meteen een bod te doen en ik denk dat de theoretische mogelijkheid van me nog terugtrekken zonder gevolgen ervoor zorgt dat ik toch een bod zou durven te doen.
Over de taxatie: ik ken iemand die recent binnen de bedenktermijn een taxatie heeft laten uitvoeren, dus het kan blijkbaar wel.
Ja dan heb je een probleem, je moet bij je bod er gewoon rekening mee houden dat als je overbiedt het lager getaxeerd kan worden en je dan niet de hele koopsom kunt financieren en dus eigen geld moet bijleggen. En anders moet je dat bod niet doen. Of dat âonder voorbehoudâ er in, maar grote kans dat ze dan niet voor jouw bod gaan.
Ik zou daar toch absoluut zeker niet van uit gaan dat je dit gaat lukken. En als je gaat bieden met het idee, die taxatie lukt in 72 uur en daarom een ander voorbehoud achterwege laat lijkt me onverstandig. Gewoon kijken wat jouw minimale acceptatiegronden zijn en daarmee bieden. Dan hou je het voor jezelf en de ander eerlijk.
Ik vind dat proces ook wel heel heftig. Heb vorig jaar een huis gekocht waar ik over een maand in ga wonen en ik ben daar vanwege de grote belangstelling in totaal 20 minuten geweest? Heb dus ook binnen een dag over de grootste aankoop van mân leven moeten beslissen
Valt over een paar jaar/jaar of 10 niet zoveel brood meer mee te verdienen denk ik dus ik zou het laten. Verzekeringen gaan al op zeer grote schaal online en hypotheken ook steeds meer!
@Dubio Je moet het ook niet te vaak zo willen doen want een taxatierapport kost ook 500 euro ofzo.
Het valt in de praktijk vies tegen. Steeds meer âspeciale dingenâ zoals oude hypotheekvormen vallen weg. Het is best wel routine business geworden. Ondernemer in privĂ© financieren lijkt nog wel wat boeiender te zijn, maar daar moet je ook echt affiniteit mee hebben
Haha, nee dat was ik ook niet van plan hoor!
Ik vind het allemaal maar ingewikkeld en inderdaad heftig, zoals @mercurysummer zegt. We zijn ons al een tijdje aan het oriënteren op een huis, maar we zijn pas sinds kort echt serieus aan het kijken (in verband met een vast contract). Nu hebben we dit weekend de eerste bezichtiging. En hoewel ik niet verwacht dat dit ons droomhuis is, denk ik dat de kans groot is dat we wel een bod willen doen. Naar mijn mening is de huidige markt (in onze situatie in elk geval) niet geschikt om te wachten op HET droomhuis. We kunnen altijd over een aantal jaar verder kijken.