@Dubio Ik herken je spanning ook helemaal! Heb me zo druk gemaakt om die taxatie. Maar hoorde steeds weer van mensen dat dat echt meestal gewoon goed komt en rond de koopsom ligt (omdat iedereen, koper, verkoper, bank, makelaar, taxateur daar baat bij heeft), zolang je niet 15000 overbiedt ofzo. Nu heb ik niet in de randstad geboden, dat had me inderdaad niet fijn geleken met het extreme overbieden!
Nu ben ik er vrij relaxed onder. Als het wel iets te laag is dan leggen we wat meer eigen geld in en als het echt veeeel minder is kunnen we er altijd nog onder uit door ons financieringsvoorbehoud. Ben ook zo blij dat ik niet heb hoeven bieden zonder dat voorbehoud, zou dat echt niet willen (/durven/kunnen).
Wij zouden uiterlijk vandaag het taxatierapport krijgen, maar is natuurlijk niet zo⦠Valt me echt op hoe traag alles loop en hoeveel dingen uitlopen in dit proces!

, daarom gebeurt het ook best veel dat woningen gewoon tegen de geboden prijs veel getaxeerd worden nu.
Wel goed nieuws, maar uiteindelijk zal je dit wel weer gaan terugzien in een hogere koopprijs van de woning.