Huizentopic

Sorry voor de dubbelpost, maar heeft iemand hier ervaring met het installeren van airco’s in een nieuwbouwwoning?

Mijn hypotheek is ook net rond! Gefeliciteerd.

Is ook spannend. Ik ga een uur van m’n huidige woonplaats vandaan wonen en drie uur van m’n geboortestad, heb daar helemaal niks behalve m’n werk in de buurt. Maar toen ik naar m’n huidige woonplaats verhuisde, wende het ook snel. Mijn sociale leven speelt zich toch in drie andere steden af waar ik vaak heen reis, dus er verandert weinig op dat vlak. En verder spendeer ik toch vooral veel tijd met m’n vriend thuis. Ik ga dit keer wel me inschrijven bij de tennisvereniging, hoop daar ook wat mensen te leren kennen. Ga jij actief vrienden zoeken in je nieuwe woonplaats?

Dit klinkt heel stom maar ik vind het spannend om het wegennet weer te leren kennen. Hier rijd ik nu overal heen, maar straks weer alles met navigatie en tien keer verkeerd rijden.

4 likes

Jij ook gefeliciteerd! :partying_face:

Ik ga nu op anderhalf uur wonen van de stad waar ik nu woon, en waar ik ook geen werk heb of vandaan kom. Ik ben dus zeker van plan om actief op zoek te gaan naar contacten. Ik denk nu aan vrijwilligerswerk doen en misschien sporten, verder nog niet zoveel ideeën. Ik ben ook niet een mega sociaal persoon, dus we’ll see of dat wat wordt. En anders reis ik gewoon wat vaker naar mijn vrienden op afstand.

Wegennet snap ik wel hoor! Ik rij zelf niet veel auto, maar ik vind het al heel raar dat ik geen idee heb waar straks de supermarkt zit, of hoe ik de stad uitkom, en geen enkele straatnaam ken behalve de onze. Ik ben ook pas twee keer in onze nieuwe woonplaats geweest haha. Zo’n raar idee dat dat binnen een paar weken waarschijnlijk al heel anders zal zijn!

Dankje!

Zit je werk op grote afstand? Vrijwilligerswerk is ook een goeie, daar vind je hopelijk ook wat mensen van je leeftijd. Haha ik hoef ook niet elke avond met iemand af te spreken, liever niet zelfs. Maar toch zou het leuk zijn om iemand te treffen om eens mee te tennissen en kletsen of gewoon doordeweeks eens een kopje koffie mee te drinken.

Ja raar heh! Dat die binnenstad gewoon mijn binnenstad wordt en ik die wijk straks helemaal ken. Ik ben er nu drie keer geweest, ook niet echt vaak dus. Wel een positief beeld van gekregen gelukkig. En dat rijden komt vast wel goed, thank God voor de navigatie.

Bij Interveste (https://www.interveste.nl/woonruimte) staan wel een aantal anti-kraakwoningen rondom Amsterdam op de website (in Heemskerk/Uitgeest, is +/- een half uur rijden).

2 likes

Ah, stom, ik had niet gecheckt of er kinderen in mochten wonen! Toen ik een aantal jaar geleden anti-kraak woonde, was dat in ieder geval geen vereiste :sweat_smile:

Waar ben je precies naar op zoek qua woonplaats? Hoe ver mag het van Amsterdam liggen, vind je Alkmaar bv al te ver? Dat is zo’n 45 min met de auto.

1 like

Ja! :smile: Wij hebben dat afgelopen mei laten doen in onze nieuwbouwwoning.

Mag ik je misschien DM’en met wat vragen??

1 like

Ik ben ook heel benieuwd naar de antwoorden! Bij ons start de bouw in q1 2021 en zijn ook aan het denken over airco.

Ja hoor! :blush:

dus eentje die recent al is gebouwd?

Als het nog niet gebouwd is en je bent aan het kijken naar een nieuwbouwwoning: kies er eentje met aardwarmtepomp en WarmteTerugWin-unit. In de zomer blijft het heerlijk koel tijdens de hittegolf buiten. En in de winter is het aangenaam warm.

1 like

Hij moet nog gebouwd worden! Helaas hebben we geen keuze in het type warmtepompen, anders hadden we zeker een aardwarmtepomp gekozen (deze hebben we nu ook), inderdaad die koelte in de zomer is echt geweldig. Helaas hebben we bij ons project alleen een lucht-water warmtepomp (zonder koelfunctei :frowning:). Daarom willen we graag airco installeren. Bij vrienden die ook lucht-water warmptepomp hebben was het echt 29 graden binnen afgelopen weken.

oh dat is niet fijn nee. Hoop dat je voldoende reacties krijgt!

1 like

@Kippoot

Ik stel ze hier wel even, wellicht dat meerdere mensen dit interessant/handig vinden!

• Waar hebben jullie airco units hangen? Het liefste willen we namelijk onze woonkamer, slaapkamer en zolder (ivm kantoor op zolder), maar ik begreep ook dat als je een sterke unit op zolder hangt in het trappengat (bij ons is dat open), dat deze dan direct de zolder en de gehele eerste verdieping mee pakt.
  • Welke aansluitingen heb je precies nodig? Wij moeten nu meerwerk opgeven, maar de airco installateurs zijn traag met reageren en als ze reageren is het niet duidelijk
  • Hoe bevalt jullie de airco? En wat merken jullie qua stroomverbruik (wij hebben een lucht-water warmtepomp, maar geen zonnepanelen).

Alvast bedankt :grimacing:

1 like

Ah ik ben hier ook wel benieuwd naar, en het prijskaartje :sweat_smile:

Wij krijgen tuin op t zuiden en een glazen gevel van zo’n 5 meter, dus dat wordt heet.

Wij hebben ons gisteren ingeschreven bij een aankoopmakelaar! Heb wel t idee dat we hun hulp nodig hebben (Utrecht omgeving). Zin in! Nu hopen dat we straks niet een jaar en 25 bezichtigen verder zijn en qua overbieden/overhitte markt er steeds naast grijpen… :crossed_fingers:t3:

5 likes

Haha wat fijn zo’n positieve ervaring! Je initiële 1,5 jaar en 30 bezichtigen schrikt me dan wel weer af… waar lag het aan bij jullie denk je? Als je daar wat over wil zeggen tenminste :innocent:

Kan hij niet reizen… er zijn heel veel steden met een directe treinverbinding naar Amsterdam!

3 likes

@Reflect inderdaad! Het OV-netwerk binnen Amsterdam is zo goed, vaak ben je op de meeste plekken wel binnen een kwartier. Of je zet ergens een fiets neer. Ik zou dus niet alle steden die wat verder liggen meteen achterwege laten. En vaak krijg je de reiskosten ook wel vergoed. Zoals Alkmaar en Amersfoort zijn prima te doen, en zo zijn er nog veel meer steden. Als je al ingeschreven staat bij Woningnet kan je volgens mij ook meer richting de Zaanstreek kijken, maar pin me er niet op vast.

En Almere misschien? Door veel mensen gehaat, maar wel een goede verbinding naar Amsterdam, kindvriendelijk en wat meer kans op een huis

1 like