Huizentopic

same! Wij in november :grimacing:

Hoop zo erg dat ze het met een kleine periode terugwerkende kracht gaan instellen! Fingers crossed :crossed_fingers:

1 like

Voor iedereen die buiten de boot valt, je kan altijd contact zoeken met de verkopende partij toch? :see_no_evil:

Wij zouden bijv met liefde een maandje blijven zitten haha, desnoods tegen het onderhands verkopen van de gordijnen die je daarna gewoon weggooit :stuck_out_tongue_winking_eye:…
Maar wij zitten zelf bijv met nieuwbouw die krap wordt nu, en zouden het niet erg vinden meer speling te hebben…

2 likes

Gaat het ook over een bepaalde bedrag of echt specifiek je eerste koophuis. Mijn vriend heeft 3 ton in z’n eentje betaald, maar dat is niet echt een startbedrag (dacht ik).

Ben ook benieuwd hoe het precies zit met leeftijd wat betreft die overdrachtsbelasting. Ik val binnen de leeftijdscategorie, maar mijn partner er net buiten.

Los daarvan… Zomervakantie is weer voorbij, dus hoop dat er nu weer meer huizen te koop komen te staan.

Ik! Maar wij hebben een diepe tuin met weinig hoge obstakels in de omgeving. Dat betekent dat wij altijd wel ergens een stukje zon in de tuin kunnen vinden.

Verder is een tuin richting het noorden vooral in het voorjaar en najaar vervelend. Juist dan wil je lekker van de zon kunnen genieten en heb je vanwege de lange schaduwen het minste zon in je tuin.

Anti kraak?

1 like

Sociale huur? Maar daar moet je ook een inkomen voor hebben. Geen recht op bijstand of iets dergelijks? Lijkt me niet dat je met kinderen op straat kunt komen te staan? (Maar goed, de regelgeving verbaast me vaker)

1 like

Voor dat jaarsalaris kun je 3 ton lenen :thinking:

4 likes

Misschien particulier huren bij een kleine verhuurder? Evt buiten Amsterdam kijken. Misschien kun je erbij vertellen dat je bijv 3 maanden vooruit kunt betalen om zo de verhuurder zekerheid te geven.

Wij hebben net een geweldig huis bezichtigd en we gaan waarschijnlijk voor het eerst een bod doen! Spannend!

11 likes

Haha wij kopen niet van een particulier dus dat gaat helaas niet. We mogen er eventueel wel eerder in haha :woman_shrugging:

Ach ik heb het maar gewoon geaccepteerd dat we nu buiten de boot vallen. Het is wat het is I guess.

Vandaag koopakte getekend en ik ben zoooo bang voor de hypotheek (al is dat volgens de hypotheekadviseur echt niet nodig).

Wij hebben nu een tuin op het noordoosten. In de zomer heb je volop zon. Genoeg. Vooral rond een uur of 2 ben je blij als de zon verderop is en niet op je gevel. Het is inderdaad wat jammer in het voor- en najaar, maar daarvoor kun je in de voortuin toch een leuk bankje plaatsen?

Onze hypotheek is rond, dus nu is het afwachten op de verhuizing en nadenken over de verbouwing (gaan bijna alles doen in het volgende jaar terwijl we er al wonen).

Zijn er meer mensen die naar een compleet andere regio verhuizen? Ineens besef ik me dat ik deze plek binnenkort achterlaat en een heel nieuw (sociaal) leven ga opbouwen, vet spannend.

Yep, ik ben vorige week naar een stadje 40 min rijden verderop verhuisd. Werk wel nog in m’n oude stad, dus reis daarvoor op en neer. Van 15 min. fietsen naar een uur met het OV.
Vind het nog steeds een raar idee dat ik niet meer in m’n oude stad woon, voelt nog een beetje als logeren ofzo.

Wij gaan binnenkort vanuit een stad naar een dorp zo’n 50 kilometer verderop verhuizen! Bij ons is de situatie wel anders want ik kom oorspronkelijk uit die omgeving en mijn vriend en ik wonen nu in deze stad omdat we zijn plakken na onze studie.

Het wordt wel even wennen om niet meer 's avonds even naar het terras te lopen of even de fiets te pakken naar een vriendin, maar dit ga ik vooral in de zomers missen denk ik. We krijgen er wel een huis met tuin in een rustige omgeving voor terug, dus daar heb ik heel veel zin in!

Mijn vriend gaat echter wel een compleet nieuwe uitdaging aan, aangezien hij sowieso niet uit deze omgeving komt en nu echt 150km van zijn oude omgeving/familie gaat wonen. Ik hoop echt dat hij zijn plekje gaat vinden <3

Sorry voor de dubbelpost, maar heeft iemand hier ervaring met het installeren van airco’s in een nieuwbouwwoning?

Mijn hypotheek is ook net rond! Gefeliciteerd.

Is ook spannend. Ik ga een uur van m’n huidige woonplaats vandaan wonen en drie uur van m’n geboortestad, heb daar helemaal niks behalve m’n werk in de buurt. Maar toen ik naar m’n huidige woonplaats verhuisde, wende het ook snel. Mijn sociale leven speelt zich toch in drie andere steden af waar ik vaak heen reis, dus er verandert weinig op dat vlak. En verder spendeer ik toch vooral veel tijd met m’n vriend thuis. Ik ga dit keer wel me inschrijven bij de tennisvereniging, hoop daar ook wat mensen te leren kennen. Ga jij actief vrienden zoeken in je nieuwe woonplaats?

Dit klinkt heel stom maar ik vind het spannend om het wegennet weer te leren kennen. Hier rijd ik nu overal heen, maar straks weer alles met navigatie en tien keer verkeerd rijden.

4 likes

Jij ook gefeliciteerd! :partying_face:

Ik ga nu op anderhalf uur wonen van de stad waar ik nu woon, en waar ik ook geen werk heb of vandaan kom. Ik ben dus zeker van plan om actief op zoek te gaan naar contacten. Ik denk nu aan vrijwilligerswerk doen en misschien sporten, verder nog niet zoveel ideeĆ«n. Ik ben ook niet een mega sociaal persoon, dus we’ll see of dat wat wordt. En anders reis ik gewoon wat vaker naar mijn vrienden op afstand.

Wegennet snap ik wel hoor! Ik rij zelf niet veel auto, maar ik vind het al heel raar dat ik geen idee heb waar straks de supermarkt zit, of hoe ik de stad uitkom, en geen enkele straatnaam ken behalve de onze. Ik ben ook pas twee keer in onze nieuwe woonplaats geweest haha. Zo’n raar idee dat dat binnen een paar weken waarschijnlijk al heel anders zal zijn!

Dankje!

Zit je werk op grote afstand? Vrijwilligerswerk is ook een goeie, daar vind je hopelijk ook wat mensen van je leeftijd. Haha ik hoef ook niet elke avond met iemand af te spreken, liever niet zelfs. Maar toch zou het leuk zijn om iemand te treffen om eens mee te tennissen en kletsen of gewoon doordeweeks eens een kopje koffie mee te drinken.

Ja raar heh! Dat die binnenstad gewoon mijn binnenstad wordt en ik die wijk straks helemaal ken. Ik ben er nu drie keer geweest, ook niet echt vaak dus. Wel een positief beeld van gekregen gelukkig. En dat rijden komt vast wel goed, thank God voor de navigatie.