Deze tips zijn key
een fijne aankoopmakelaar en hypotheekadviseur maken zo’n verschil.
Het zoeken vond ik echt verschrikkelijk, vaak al afgebeld voordat we bezichtigd hadden etc, chaotisch met werktijden (daar heb je dan minder last van denk ik?). Wat voor ons wel scheelde is dat we niet op hete kolen zaten qua verhuizing, we moeten niet uit ons huurhuis en wonen prima.
Verder; zorg dat je voor het aanvragen van de hypotheek al zoveel mogelijk klaar hebt liggen! Wij hadden ook al bkr gecheckt en bijv het roodzetten van mn vriend uitgezet (scheelt in leenbedrag!), zodat we alleen cc hadden qua schuld. Dat soort dingen brengt zekerheid
Bij ons was het echt kantje boord qua tijd (een dag voor de deadline ging de bank nog nieuwe dingen aanvragen en riepen ze al dat we het niet gingen halen, uiteindelijk 18.00 deadlinedag toch een go), maar ik heb eigenlijk nooit echt stress gehad? Terwijl ik echt een stresskip ben! Of ik was heel naief hierin 
Verder is het echt aan jezelf of je dit proces aan kan of niet? Hoever ben je al in de behandeling? Als je nog zit in het “ik ga huilen omdat er geen verse spinazie in de supermarkt is”-fase zit ben je er misschien nog niet klaar voor bij wijze van… Maar dat voel jij zelf het beste!