Huizentopic

Ons huis is ook in stille verkoop gegaan, maar bij ons was de reden dat het een erfenis was en dus gedoe met erfenis. Dus volgens mij heeft het meestal wel een reden. Onze makelaar zei ook dat het niet vaak voor kwam zo. Stille verkoop wordt ook veel gedaan bij hele dure of bijzondere huizen, zodat mensen niet lekker binnen kunnen kijken of alleen daarvoor bellen.
Dat vond ik op google toen ten minste haha.

Wat betreft makelaars, wij hebben uiteindelijk met vier makelaars een intakegesprek gehad en gekozen voor de gene die het beste voelde. Ik vond er nog best veel verschil tussen zitten. De meeste waren wel no cure no pay dus dat vond ik fijn en onbeperkt bieden voor een specifiek bedrag.

Wij hadden uiteindelijk mazzel en na 1 keer bieden een huis. Daardoor hoefden we ook nog minder te betalen voor de makelaar

2 likes

Wat hebben jullie ongeveer betaald aan een nieuwe badkamer? Mijn vriend en ik vinden de badkamer in ons huis niet helemaal onze stijl, dus we zijn een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe badkamer. Maar we hebben geen idee wat een realistisch bedrag is om gespaard te hebben voordat we ons gaan oriënteren bij winkels. We dachten zelf aan een bedrag van 7 duizend euro.
Volgens mij hebben we een vrij standaard formaat nieuwbouw badkamer en we willen een douche, toilet en dubbele wastafel. De indeling is nu prima, maar we willen bijvoorbeeld wel weer nieuwe tegels.

Wij 18.000 inclusief montage. Exclusief verwijderen en afvoeren van de huidige badkamer.

1 like

Na casco oplevering.
Zo’n 20.000€.
Maar dan hebben we wel een badkamer van 12m2 (met vrijstaand bad, inloopdouche, toilet), en los toilet beneden… zonder toilet denk ik 16.000…

1 like

Haha zo dat zijn wel flinke bedragen, we gaan in ieder geval zelf de oude badkamer slopen en wellicht kunnen we ook wel het een en ander zelf doen, maar dat hebben we nog niet helemaal uitgedacht. Ik weet niet of jullie foto’s willen plaatsen, maar ik ben wel heel benieuwd wat voor soort badkamer er dan bij deze bedragen hoort haha.

Heel graag! Lief van je :smile:

Wij gaan onze badkamer (2m bij 2m) ook laten doen. Daarnaast nemen we het losse toilet ook mee. We zijn alles bij elkaar 12.000 kwijt.

Ja we hebben toen alles op de foto laten zetten en zo’n 360 video laten maken zodra we onze nieuwbouw aankochten.
Elke keer als de makelaar iemand had die overboden was op een soortgelijke woning bood hij ook ons huis aan. Een half jaar voor oplevering van de nieuwbouw is het van compleet stille verkoop naar verkoop gegaan.
Dus eerst via de mail van de makelaar & zijn Facebook.
Als er na een week geen reacties zouden komen zouden we voor actie verkoop en dus ook voor funda gaan & locale suffertje. Wij hebben idd niet voor funda / suffertje hoeven betalen nu.

1 like

Jaa ik heb je pb gestuurd maar wil ‘m ook wel hier delen voor anderen eventueel:

Plattegrond:

Tegels (showroom foto, wordt over 4wkn geplaatst). Maar dan met halfvrijstaand bad en een inloopdouche etc

In dat bedrag zit wel ook een cementdekvloer (want casco) en een verlaagd plafond met spots

4 likes

Wil je alles op dezelfde plek houden of alles verplaatsen? Wil je een douchebak of moet er een goot in de vloer gefreesd worden en een nieuwe vloer gestort worden? Komen de tegels makkelijk van de muur en houd je dan een egaal oppervlak over of moet alles gestuct worden? Blijft het plafond hetzelfde of moet er gestuct worden?
Hoe meer werk, hoe duurder, want vooral die vakmensen zijn gigantisch duur. Hoe meer je zelf kunt (slopen, afvoeren, dingen aansluiten, kastjes ophangen etc) hoe meer je kunt besparen.

1 like

Dat is wel een goede tip, dankjewel!! In wat voor opzicht waren het dan miskopen? Dat het bouwtechnisch bv niet zo goed is als op het eerste ook lijkt?

Hebben wij laten doen een paar jaar terug. Alles op dezelfde plek gehouden en over de bestaande tegels heen laten tegelen. Kwamen op zon 10k uit in totaal voor een badkamer van zo’n 3x2,5m met daarin:
Zwevend toilet (hadden we al, maar ombouw opnieuw betegeld en nisje erboven laten maken)
Inloopdouche (was douche cabine)
Design radiator ipv reguliere
Wasbak met zwevende kast eronder
Hoge zwevende kast
En dan dus alle muren en vloer nieuwe tegels

1 like

Thanks! Dit klinkt wel redelijk als onze situatie, alles blijft inderdaad op dezelfde plek en het zwevend toilet hebben we al. Wij willen inderdaad ook nieuwe tegels en een nieuw badkamermeubel. Er zit al vloerverwarming in, dus dat is verder prima. Onze douche is een beetje een geval apart, je stapt via een opstapje de open cabine in. Daar willen we dan ook echt wat anders mee.

Douche

Fijn om alle reacties te lezen, we gaan in ieder geval 10.000 sparen, dan moeten we een heel eind komen gok ik zo. En tegen die tijd gewoon langs wat zaken gaan om ons beter te oriënteren.

2 likes

Lijkt me dat dit is vanwege de afvoer. Die kan op deze manier boven de vloer liggen. Zeker bij bestaande bouw is het niet altijd mogelijk om (ver genoeg) de vloer in te gaan met de afvoer dus of de hele badkamervloer komt omhoog, of alleen de vloer van de douche

Ja dat verhoogde vinden we prima, maar dat suffe opstapje is echt onhandig. Het wordt tijdens het douchen helemaal nat en door die natuursteen rand kan het water daar ook niet weg, dus moet je steeds met een trekker het water weghalen. Huizen in de straat hebben ook gelijkvloerse badkamers, dus het is denk ik niet nodig.

1 like

Ah ja, ik snap wat je bedoelt. Kan me ook voorstellen dat het heel onhandig is. Ik moest gewoon terugdenken aan onze badkamerverbouwing waar ineens de hele vloer 10 cm omhoog kwam :no_mouth: niet zo handig met de drempel naar de gang kan ik je vertellen haha. Dus zeker iets om rekening mee te houden als je het gaat verbouwen!

1 like

Ja het is beton inderdaad! Net ook even bij funda verkocht gekeken en wij zijn de enige met zo’n verhoogde douche, dus ik gok dat de vorige eigenaren het gewoon leuk vonden haha!

2 likes

Wij willen ergens volgend jaar onze (nieuwbouw) zolder aanpakken. Het is nu 1 grote ruimte en wordt echt een rommel op deze manier. Bedoeling is om wandjes te laten plaatsen waardoor er meerdere ruimtes ontstaan. Dit is mijn idee nu:

Onderin washok en sportruimte, bovenin dus 2 opbergkamers waar we kasten in willen. Hier hebben we geen dakramen, de zonnepanelen zitten aan die kant Hebben jullie nog ideeetjes?

1 like

Nee ik niet per se hoor, solartube ken ik helemaal niet! Maar we willen het huis over 3 jaar (afhankelijk van de huizenmarkt toch) wel weer verkopen, dus ik weet natuurlijk niet hoe gemiddeld het is om zo de wandjes te plaatsen.

Wij zijn begonnen met ons te oriënteren maar ik heb er nu al geen zin meer in. Die hele huizenmarkt is zo verneukt.

5 likes