Ik heb vaak een afspraak ingepland via Funda en werd dan de eerstvolgende werkdag geeld door de makelaar voor een afspraak. Maar als je belt weet je meteen of je een bezichtiging kunt krijgen, dus dat werkt gewoon prettiger denk ik!
Wow dit vind ik echt heftig
Wat een overbiedingen zeg, als dit de standaard is dan moeten wij nog even een paar jaar doorsparen denk ik
Mijn vriend en ik hebben van mei/juni tot aan oktober zoveel woningen bezichtigd, uiteindelijk het 2e huis waar we een bod op deden geluk gehad en werd ons bod geaccepteerd. Met de overwaarde van ons huidige huis kunnen we een deel hypotheek aflossen en een deel gebruiken als bouwdepot. Zo blij mee, maar wat komt er een hoop bij kijken
zoveel regelen.
Een kennis van mij had laatst ā¬45.000 overboden en zonder voorbehoud van financiering en toch de woning niet gekregen. Is toch bizar 
Ja vonden wij ook. Het was trouwens in een dorp vlakbij een stad in het Noorden van Nederland. Kun je nagaanā¦
Ja dat is waar, maar ik ga er altijd een beetje vanuit dat er vast rond de vraagprijs wordt getaxeerd? Ligt dat bedrag er vaak veel vanaf? Gefeliciteerd met je huis wel!!! Wel spannend inderdaad
Een positieve mededeling. Wij hebben niet overboden. VP inclusief overname spullen geboden en was direct geaccepteerd. We wonen dan wel in Limburg (de meeste huizen gaan hier ook voor meer weg dan de VP en snel verkocht). Het huis was gewoon echt af. De badkamer doen we wel, maar dat is een luxe probleem.
Edit: ook voorbehoud van financiering.
Wij hebben het ook in Brabant geprobeerd maar uiteindelijk zou het hier even duur zijn als in de Randstad terwijl we liever in de Randstad zouden wonen. Wel grote stad in Brabant, weet niet hoe het in de dorpen zit.
Bij hebben ook aardig overboden (in de Randstad) en taxatie was ook even spannend voor voorbehoud van financiering. Maar bij ons is er ook boven de vraagprijs getaxeerd en zelfs nog 3000 euro boven ons bod! Dus kan zeker, maar is wel gek hoe dat allemaal gaat en niet echt bevordelijk voor de huizenmarkt.
Las laatst dit artikel: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/20/hoe-taxaties-de-prijzen-op-de-woningmarkt-opdrijven-a4006408
wel alleen voor NRC leden geloof ik, maar wel interessant hoe dat allemaal gaat.
Wow! Oke, wel interessant om te horen hoe dat bij jullie allemaal gaat en dat er ook flink boven de vraagprijs wordt getaxeerd. Maar dat is wel spannend met bieden dan ja, je weet dan niet goed hoeveel je ākanā bieden. Hmm toch wel echt handig om een aankoopmakelaar te nemen.
Hoe lang geleden heb je een huis gekocht? want het is het afgelopen jaar/ 2 jaar wel echt loos gegaan met de prijzen
Op ons huis (Flevoland) is ook niet overboden. Misschien was dat gebeurd als we het afgewacht hadden en meerdere kijkers hadden laten komen (nu maar2). Maar wij hebben dus gewoon de vraagprijs gekregen en geaccepteerd.
Moet zeggen: dat was in april/mei en wij durfden dus niet af te wachten, uit angst voor de Corona invloedenā¦
Soms denk ik wel: misschien had ik 10K extra kunnen krijgen? Maar goed, de zekerheid was ons ook wat waard (overwaarde hadden we tenslotte al in de nieuwbouw zitten, en hadden angst voor onder water te komen)
Wij gaan volgende week bij een huis kijken en ik word ook helemaal zenuwachtig van dat overbieden. Hoeveel is iets op een gegeven moment waard? Het huis waar we gaan kijken is redelijk af, maar ligt aan een drukke weg en heeft recht van overpad is dus niet ideaal. Wat is dan reƫel om te bieden? Ik heb er nu al stress van.
Ja dat was inderdaad heel spannend! Hadden wel van mensen om ons heen gehoord dat het wel mogelijk was en ook zelf al wel gekeken naar vergelijkbare huizen. Voor zover je dat als leek kan inschatten natuurlijkā¦
Wij hebben het overigens zonder aankoopmakelaar gedaan, maar zou zeker handig zijn denk ik!
Wat absurd ja! Ik hoorde ook dat de huizen op Funda er vaak expres laag opstaan om meer kijkers te trekken. Dus je zet dan een vhuis op Funda voor 350 terwijl je weet dat je er wel 450 voor kan krijgen bijvoorbeeld. Dan is overbieden ook niet zo spannend omdat je weet dat de vraagprijs echt te laag is.
Weg
Wij zitten ook rond dat bedrag, maar is ook afhankelijk van wat voor soort hypotheek je hebt.
Bij bestaat het maandbedrag van 1300 uit 30% rente 70 aflossing

Ook hier een positief geluid:
Ik heb āmaarā 3k meer dan de vraagprijs betaald. 3 maanden geleden, in een zeer gewilde stad/wijk/straat.
Jaren 30 woning wel maar er moest meer aan gedaan worden dan de andere beschikbare woningen. Men keek er simpelweg niet goed doorheen, aldus de verkoop-makelaar dus trok ook heel weinig interesse. Echt een gelukje.
Bizar, heb daarna wel goeie taxatie en garanties bedongen (voor wat het ooit waard is, maar geeft wat beter gevoel). En van de zomer alles laten checken en met spaargeld essentiƫle zaken grondig aangepakt
Ik ben vanuit de randstad meer richting het noorden gaan wonen. Was ook bang voor overbieden, maar dat speelde hier gelukkig niet. Het voelde heel tegennatuurlijk ofzo om niet over te bieden, uit angst dat anderen het wel zouden doen, maar via kadaster zag ik dat er recent nog veel huizen verkocht waren onder de vraagprijs zelfs. Omdat het een heel populair huis was en we het echt graag wilden rond de vraagprijs gezeten, en hem gekregen. Dus het is nog zeker niet in heel Nederland gekkenhuis met overbieden.