Wat een gelukje, precies wat je zocht ook! Hoop dat het door kan gaan, dat scheelt echt een smak geld zeg (en zij hoeven het er niet uit te halen dus win-win!)
Marktplaats is zo fijn! Zo zie je maar: altijd ff checken.
Die duizend euro heb je snel verdient. En leuk van die mensen 
Yes, de eerste bezichtiging voor een koophuis staat (aankomende donderdag)! 
Sinds begin dit jaar zijn mijn vriend en ik al aan het oriënteren op koophuizen en lees ik mee in dit topic. In het begin verschilden we enorm van mening over wat we wilden, tot max welke prijs, etc. Na enkele maanden Funda in de gaten houden zijn we in onze wensen naar elkaar gegroeid en weten we inmiddels heel specifiek wat we willen en waar we compromissen in kunnen sluiten.
We zijn sinds de zomer echt actief en gericht op zoek. Tot nu toe is er één woning geweest waar we allebei enorm enthousiast van werden, maar die zagen we door onze vakantie te laat in het verkoopproces.
De woning die we nu gaan bezichtigen voldoet echt aan alle eisen (behalve smaak van de badkamer en keuken, maar dat is minder belangrijk). Ik vind het echt leuk dat we die nu kunnen gaan bezichtigen, maar nog meer dat wij echt met alles op 1 lijn liggen. In plaats van oneindig wikken en wegen pakken we nu gewoon door, is het de eerste woning die we zien waarvoor we allebei meer over hebben dan de vraagprijs en durven we bij een positieve bezichtiging ook direct een bod met goede voorwaarden te plaatsen. We gaan wel zien of het uiteindelijk ook wat oplevert!
Aah leuk, je enthousiasme is wel aanstekelijk. Als ik nu een leuk huis tegen kom denk ik inmiddels âgrmpf hmm bezichtigingen zullen al wel vol zitten en er zullen wel weer beleggers zijn of kids van wie hun ouders een ton mee geven maargoed we gaan toch maar kijken, toch schat?â
Dat kan ik me heel goed voorstellen! Als het bij ons de eerste paar huizen waarop we willen bieden niet lukt, dan ga ik er waarschijnlijk ook zo over denken.
Ik houd me er maar aan vast dat tot nu toe bij elke zoektocht naar huurhuizen de eerste bezichtiging tot een contract heeft geleid. Ik hoop die lijn vast te houden nu we willen kopen haha.
Maar het is ook wel zenuwslopend als ik zie dat er in 3 dagen tijd op Funda al 5000+ kliks op het huis zijn en al 22 likes. Wij kopen in het oosten, maar dan wel in een stad waar letterlijk alle âwesterlingenâ naartoe lijken te willen. En dan wordt ik gelijk bang dat er ruim zal worden overgeboden. Daar gaan we in ieder geval niet aan meedoen.
Zijn jullie al lang op zoek?
Wij zijn nu een paar maanden concreet aan het zoeken en het is verschrikkelijk. Maar ik hoor ook van mensen bij wie het vrij soepel gaat dus het is ook een beetje geluk hebben.
Absoluut, het is van zoveel factoren afhankelijk. Ik hoop voor jullie dat het alsnog binnenkort lukt om wat leuks te bemachtigen!
Nou wij zijn weer een frustratie rijker 
Wij hadden vandaag weer een bod gedaan op een huis, vet spannend natuurlijk. Worden we gebeld, zegt de makelaar dat wij het hoogste bod hebben maar dat ze de 1 na hoogste bieder nog een kans heeft gegeven om eroverheen te gaan, en dat wij nu nog een keer mogen bieden
waren wij totaal niet van op de hoogte. Nou uiteindelijk hebben wij niet genoeg âbij gebodenâ dus weer niet voor ons helaas. Voelt echt niet fijn en een beetje genaaid, we gaan nu wel voor een aankoopmakelaar de volgende keer. Pffff zo jammer weer.
Hmmm thanks @Mexi @FISSA wij hadden al niet zoân goed gevoel bij die makelaar maar zij liet het blijken dat dit heel normaal was.
Klopt, ik heb ook weleens gehoord (van vrienden/kennissen ih vastgoed) dat dit vaak gebeurt.
De aankoopmakelaar was in sommige gevallen juist degene die nog weleens bij de verkoper de wenselijke prijs kon âontfutselenâ en daarom werd aangeprezen. Als in: âx is echt een goeie aankoopmakelaar, het lukte hem nog weleens voor te piepen bij die en die koopâ.
Euhm okay, dat mag niet 
Ik heb in Hoorn gewoond, vroeger (zoân 15-10 jaar geleden) noemde mensen (van mijn ouders generatie) het wel een âslechte buurtâ. Ik ben er begin dit jaar nog eens doorheen gefietst en vond het eigenlijk echt een hele normale wijk.
Leuk dat je langzaam aan bezichtigingen aangeboden krijgt!
Jammer dat je niet veel kans maakt!
Ik heb zelf in de kersenboogaard gewoond, de buurt rond het station (vooral die portiekwoningen) is niet echt een fijne buurt maar verder heb ik mij daar nooit onveilig gevoelt. Ik vond Hoorn wel een leuke stad om te wonen maar woon er ook inmiddels 12 jaar niet meer en kom er alleen af en toe om familie/vrienden te bezoeken dus weet niet of ik echt iets kan zeggen over de faciliteiten. De laatste keer dat ik door het centrum liep vond ik dat er veel leegstand was qua winkels, je hebt wel leuke plekken om wat te drinken al vond ik uitgaan op een gegeven moment echt niet leuk meer omdat er echt veel gevochten werd. Het ligt aan het markermeer wat in de zomer heel fijn is! Naar wat voor faciliteiten ben je benieuwd?
Welke stad? Ben benieuwd. Veel succes! Zo leuk dat jullie iets gevonden hebben wat jullie beiden tof lijkt.
Ik woon in Hoorn, ben er ook opgegroeid. De Grote Waal trekt mij persoonlijk niet echt. Het deel met de flats en wijk rondom de Siriusstraat staat wel als slecht bekend, wat verder van het centrum af (bv de wieken en alle -molens) zijn wel wat beter, maar naar mijn idee wat âvolksâ in sommige buurten. Maar dat kan je ook juist trekken natuurlijk. Je moet alleen altijd door de wat mindere buurt heen om bij het centrum te komen, de andere kant uit is er niet zoveel.
Kersenboogerd is een veel nieuwere wijk, veel groter met meer faciliteiten. Inderdaad rondom het station (oude deel) wat minder, maar wat verder prima woonwijken met veel gezinnen. De meest populaire wijken zijn momenteel Zwaag (oude deel), Blokker en Bangert Oosterpolder (grote nieuwbouwwijk). Laat maar weten als je nog meer vragen hebt 
Wij hebben vandaag voor het eerst een bod uitgebracht. Ik ben alleen bang dat we hem niet gaan krijgen omdat er nog veel meer overboden gaat worden dan dat wij hebben gedaan. Ben wel benieuwd of je nog te horen krijgt waarvoor hij uiteindelijk weg gaat. Weet iemand dat? 
Ik heb 2 keer op een woning geboden en beide keren niet te horen gekregen wat andere mensen geboden hadden, maar bij vrienden van mij werd het wel gedeeld. Ligt misschien ook aan de makelaar?
& in deze tijd van het jaar verkopen kan je soms ook zien aan de WOZ waarde (als de passeerdatum bijv medio december ofzo is)
Denk dat ik het dan weet! Dure stad idd, ik wilde er ooit huren.
Een aankoopmakelaar kan deze info vaak wel krijgen van de verkoopmakelaar, handig zo vlak voor de sluiting van de deadline 
Fucked up die makelaars. Ik hoorde gisteren nog van een vriend die een huis heeft gekocht. De makelaar had zijn aankoopmakelaar het hoogste bod doorgegeven met âals je hier 1000 overheen gaat krijg jij hemâ.