Ja denk dat dat kan helpen! Een makelaar kan je ook helpen aan particuliere verhuurders, die stellen soms minder hoge eisen.
Edit: dacht eerst dat je het over kopen had, vandaar dat ik begon over een intentieverklaring en prijsklasse
Ja denk dat dat kan helpen! Een makelaar kan je ook helpen aan particuliere verhuurders, die stellen soms minder hoge eisen.
Edit: dacht eerst dat je het over kopen had, vandaar dat ik begon over een intentieverklaring en prijsklasse
Ik zou zeggen dat een kopie afschrift (waar je overigens alles op zwart mag maken behalve bijschrijving loon!) voldoende moet zijn. Daar staan zowel je NAW als rekeningnummer op. Kopie paspoort mag ook, maar je mag BSN en documentnummer ook zwart maken als het goed is.
Dat moet wel lukken hoor! Ik kan van onze oud-werknemers ook gewoon nog loonstroken en jaaropgaven downloaden. Gewoon even een mailtje sturen naar je vorige werkgever, dat is zo gebeurd!
Dit is redelijk wat ze bij de woningbouw ook vragen, behalve de bankpas. Maar je mag alles zover anonimiseren qua BSN, je afschrift etc. Kopie bankpas is echt dubbelop wel als je ook een afschrift moet opsturen⊠Snap dat het als een soort inbreuk voelt, maar bijv. bij een koopwoning moet het ook bijna allemaal zo aangeleverd worden.
Onze adviseur had vijf minuten later al een hele stapel opties voor ons. Dus dan vind ik een week wel erg lang ja .
Ze willen van de meeste dingen juist de NAW kunnen lezen. Daar mogen ze ook gewoon om vragen, net zoals een mailadres oid. Maar afschrift zou ik alle af- en bijschrijvingen blurren behalve inkomen. En op je pinpas bijv. pasnummer blurren.
Wij hadden vandaag een afspraak met de mensen waar we het huis van kopen. Voor eventuele overname van spullen. Maar hun smaak is zooo anders dan de onze . Voel me nu haast schuldig dat ik eigenlijk niks wil hebben. Ja oke de plankjes op de babykamer mogen van mij blijven. Verder zijn het gelukkig wel echt chille en lieve mensen. En we mogen de bizar mooie gloednieuwe visgraatvloer helemaal gratis overnemen
.
Hmm wat is de WOZ waarde van het huis? Dat is informatie die je gewoon zelf kan opvragen via woz waardeloket.
Ik heb een tijdje stage gelopen bij een bedrijfje wat informatie over huizen aan andere bedrijven leverde (vooral verzekeraars volgens mij) en zij hadden de beschikking over best veel informatie of ze konden dingen zelf berekenen/bepalen. Bij mijn eerste gesprek konden ze zo opnoemen hoe groot het huis van mijn ouders was, wat voor een dak erop zat, etc. Er zijn bijvoorbeeld ook veel gedetailleerde luchtfotoâs dan Google Maps waar je veel informatie uit kunt halen maar daar moet je dan wel als bedrijf voor betalen.
Wow ik zag op marktplaats iemand die een quickstep laminaatvloer aanbood in precies de kleur die wij zoeken (roodbruin, en daar is niet zoveel keus in!). Vraag ik wat hij ervoor wil, zegt ie: â5 tony repen, mag je het er zelf uithalenâ Wow echt zooo chill haha. Dat zou echt zoveel schelen in onze kosten
edit: we moeten er nog wel wat bijkopen omdat het net niet genoeg is, maar alsnog zouden we nieuw bijna 1000 euro moeten betalen voor deze vloer, en nu paar een paar honderd. Hoop echt zo dat dit allemaal doorgaat!
Wat een gelukje, precies wat je zocht ook! Hoop dat het door kan gaan, dat scheelt echt een smak geld zeg (en zij hoeven het er niet uit te halen dus win-win!)
Marktplaats is zo fijn! Zo zie je maar: altijd ff checken.
Die duizend euro heb je snel verdient. En leuk van die mensen
Yes, de eerste bezichtiging voor een koophuis staat (aankomende donderdag)!
Sinds begin dit jaar zijn mijn vriend en ik al aan het oriënteren op koophuizen en lees ik mee in dit topic. In het begin verschilden we enorm van mening over wat we wilden, tot max welke prijs, etc. Na enkele maanden Funda in de gaten houden zijn we in onze wensen naar elkaar gegroeid en weten we inmiddels heel specifiek wat we willen en waar we compromissen in kunnen sluiten.
We zijn sinds de zomer echt actief en gericht op zoek. Tot nu toe is er één woning geweest waar we allebei enorm enthousiast van werden, maar die zagen we door onze vakantie te laat in het verkoopproces.
De woning die we nu gaan bezichtigen voldoet echt aan alle eisen (behalve smaak van de badkamer en keuken, maar dat is minder belangrijk). Ik vind het echt leuk dat we die nu kunnen gaan bezichtigen, maar nog meer dat wij echt met alles op 1 lijn liggen. In plaats van oneindig wikken en wegen pakken we nu gewoon door, is het de eerste woning die we zien waarvoor we allebei meer over hebben dan de vraagprijs en durven we bij een positieve bezichtiging ook direct een bod met goede voorwaarden te plaatsen. We gaan wel zien of het uiteindelijk ook wat oplevert!
Aah leuk, je enthousiasme is wel aanstekelijk. Als ik nu een leuk huis tegen kom denk ik inmiddels âgrmpf hmm bezichtigingen zullen al wel vol zitten en er zullen wel weer beleggers zijn of kids van wie hun ouders een ton mee geven maargoed we gaan toch maar kijken, toch schat?â
Dat kan ik me heel goed voorstellen! Als het bij ons de eerste paar huizen waarop we willen bieden niet lukt, dan ga ik er waarschijnlijk ook zo over denken.
Ik houd me er maar aan vast dat tot nu toe bij elke zoektocht naar huurhuizen de eerste bezichtiging tot een contract heeft geleid. Ik hoop die lijn vast te houden nu we willen kopen haha.
Maar het is ook wel zenuwslopend als ik zie dat er in 3 dagen tijd op Funda al 5000+ kliks op het huis zijn en al 22 likes. Wij kopen in het oosten, maar dan wel in een stad waar letterlijk alle âwesterlingenâ naartoe lijken te willen. En dan wordt ik gelijk bang dat er ruim zal worden overgeboden. Daar gaan we in ieder geval niet aan meedoen.
Zijn jullie al lang op zoek?
Wij zijn nu een paar maanden concreet aan het zoeken en het is verschrikkelijk. Maar ik hoor ook van mensen bij wie het vrij soepel gaat dus het is ook een beetje geluk hebben.
Absoluut, het is van zoveel factoren afhankelijk. Ik hoop voor jullie dat het alsnog binnenkort lukt om wat leuks te bemachtigen!
Nou wij zijn weer een frustratie rijker
Wij hadden vandaag weer een bod gedaan op een huis, vet spannend natuurlijk. Worden we gebeld, zegt de makelaar dat wij het hoogste bod hebben maar dat ze de 1 na hoogste bieder nog een kans heeft gegeven om eroverheen te gaan, en dat wij nu nog een keer mogen bieden waren wij totaal niet van op de hoogte. Nou uiteindelijk hebben wij niet genoeg âbij gebodenâ dus weer niet voor ons helaas. Voelt echt niet fijn en een beetje genaaid, we gaan nu wel voor een aankoopmakelaar de volgende keer. Pffff zo jammer weer.
Hmmm thanks @Mexi @FISSA wij hadden al niet zoân goed gevoel bij die makelaar maar zij liet het blijken dat dit heel normaal was.
Klopt, ik heb ook weleens gehoord (van vrienden/kennissen ih vastgoed) dat dit vaak gebeurt.
De aankoopmakelaar was in sommige gevallen juist degene die nog weleens bij de verkoper de wenselijke prijs kon âontfutselenâ en daarom werd aangeprezen. Als in: âx is echt een goeie aankoopmakelaar, het lukte hem nog weleens voor te piepen bij die en die koopâ.
Euhm okay, dat mag niet