Ja zonder aankoopmakelaar val je eigenlijk al af. Er wordt flink onderling gegund.
Tenzij je echt bizar overbiedt.
Ja zo sneu vond ik het voor de eigenlijke hoogste bieders, dat valsspelen. Want die hadden waarschijnlijk ook nog prima een duizendje erop kunnen gooien. Ik gun die vriend heus zân heus wel maar had hier vooral medelijden met de andere partij.
1000 is ook echt zo weinig
Dat dat het verschil maaktâŠ
Ik heb 2 weken terug mijn eigen huis verkocht. De biedingen kwamen bij mij binnen zonder naam of achtergrond van de bieder, waardoor je geen emotie hebt bij de biedingen. Dan is het wel logisch dat je het bod pakt dat 1000 meer is, want waarom zou je dat dan niet doen?
(Bij ons wisten we toevallig van wie het op een na hoogste bod was, dus wij zijn daar wel voor gegaan. âŹ350 lager dan het hoogste bod)
Ik denk dat je door de privacywetgeving niet veel info meer krijgt over de bieders.
Volgens mij is dat ook maar net wat je met de makelaar afspreekt, wij hebben ook wel eens een soort brief bij een bod gedaan met wat informatie over onszelf en waarom we daar graag wilden wonen. Juist omdat we toen nog wat minder konden besteden en we dan hoopten dat we op die manier een streepje voor hadden. Daar hebben we wel steeds leuke reacties op gekregen, dus het kwam wel bij de verkoper terecht.
Jaa nee snap ik als verkoper heel goed! Maar waarom die verkoopmakelaar dan niet direct voor 5 gaat haha. Voor de nr 2 bieder is dat echt suf. Maar ja je mag ze ook niet tegen elkaar op laten bieden.
Ja, wij hebben onze deuren (2 binnendeuren en voordeur) gekocht bij voor.deeldeuren. Deze was daar het goedkoopst en van hetzelfde merk als bij de bouwmarkt volgens mij. Goede ervaring mee, levering en deur waren beide prima.
We hebben de voordeur wel door iemand laten plaatsen, moesten ook nieuwe scharnieren in het kozijn geplaatst worden en de deur moest iets ingekort worden en dat durfden we niet aan 
Z - N is dan ook wel een hele mooie plaats! Ik had Zwolle in gedachten haha
Van dit soort dingen zakt de moed me in de schoenen 
We hebben morgen een bezichtiging staan maar ik ben bang dat het al weg is. We zouden namelijk eigenlijk vandaag kijken maar helaas lukte dat niet met m n man zân werk dus dan hebben ze waarschijnlijk andere mensen ingepland voor vandaag. We hebben goed contact met de makelaar die ons huis gaat verkopen en hij kent de verkoopmakelaar goed dus wil wel een belletje doen mochten we gaan bieden (en het is nog niet weg vandaag). Zo spannend!
De verkopers wachten vast jullie bezichtiging nog af! Dat is alleen maar in hun voordeel.
En chill, hopelijk is het een gaaf huis en gaan jullie succesvol bieden 
Dat is ook zo. Het is gewoon zoân oververhitte markt dat je jezelf ook gek maakt. Ik weet niet eens of het bieden op inschrijving is en hoe populair het huis is, wellicht kunnen we gewoon een bod uitbrengen (ik blijf hopen
). Het stomme is dat je jezelf er al helemaal ziet wonen terwijl de kans dat het hem niet wordt helaas best groot is.
Is de vraagprijs nog onder het maximale bedrag dat jullie voor de koopsom willen uitgeven?
Komt vast goed. En het kan ook nog zijn dat het huis eigenlijk toch tegenvalt, toch? Op funda is het soms zoooo anders dan in het echt haha
Hij is redelijk laag in de markt gezet, mede omdat het al eerder te koop heeft gestaan. Dat was in 2015 en toen was het gewoon te duur. We wonen er zelf in de buurt en zijn al een paar keer langsgelopen dus ik denk dat we redelijk weten wat we kunnen verwachten. Tenzij het onderhoud binnen ineens heel erg tegenvalt. We hebben overwaarde op ons eigen huis dus we hebben ruimte om extra te bieden en hebben er wel meer voor over dan de vraagprijs. Maar niet meer dan 20k omdat er wel een kleine verbouwing nodig is ook. Het is niet in de randstad (wel in een populair gebied) dus ik weet ook niet goed hoe de markt hier nu is en of het een reëel bedrag is. Mochten we morgen verliefd worden is het op hoop van zegen!
Oo extra spannend als jullie er al langs zijn geweest. Veel succes!
Dat is waar, maar dan nog blijft het lastig inschatten wat het dan waard is. We hebben wel een maximum bedrag wat we aan maandlasten kwijt willen zijn in ons hoofd en als we daar boven uit zouden komen moeten we het laten lopen. Wel bizar he dat het gewoon getaxeerd wordt op het hoogste bod, drijft de prijzen ook lekker op 
Is ie wel aangesloten bij de nvm? Kan best zijn dat ie al uit de club is gezet.
Ik vind het in ieder geval heel leuk voor je, dat je een huis (zelf!) gekocht hebt en dat het nu ook gewoon allemaal gelukt is met taxeren enzo.
(Ik lees vooral mee in dit topic, heb zelf ook net een huis gekocht en las voor die tijd ook graag jullie ervaringen/leed, was ik tenminste niet alleen zo sip over de huizenmarkt)
Haha Jezus, wat zijn makelaars toch⊠
Ik zou dergelijke commentaren gewoon loslaten hoor, vaak is toch een stukje (onbewuste?) jaloezie van mensen?
Sowieso
% gewoon jaloers en downtalking als jij vertelt dat je een huis hebt gekocht en iemand zegt âooeh moeilijk parkerenâ.
Even een update want we hebben zojuist te horen gekregen dat we het huis hebben!

Voor de vraagprijs, dus even een oppepper voor iedereen die de moed aan het verliezen was. We hebben er uiteindelijk wel voor gekozen om onze makelaar als aankoopmakelaar de onderhandeling te laten doen en dat heeft supergoed uitgepakt.
Yesss!!! Wat goed!
Die kijkers van de dag ervoor hadden niet geboden of te weinig dus?