Huizentopic

Ik heb in Hoorn gewoond, vroeger (zo’n 15-10 jaar geleden) noemde mensen (van mijn ouders generatie) het wel een ‘slechte buurt’. Ik ben er begin dit jaar nog eens doorheen gefietst en vond het eigenlijk echt een hele normale wijk.

Leuk dat je langzaam aan bezichtigingen aangeboden krijgt!

1 like

Jammer dat je niet veel kans maakt!

Ik heb zelf in de kersenboogaard gewoond, de buurt rond het station (vooral die portiekwoningen) is niet echt een fijne buurt maar verder heb ik mij daar nooit onveilig gevoelt. Ik vond Hoorn wel een leuke stad om te wonen maar woon er ook inmiddels 12 jaar niet meer en kom er alleen af en toe om familie/vrienden te bezoeken dus weet niet of ik echt iets kan zeggen over de faciliteiten. De laatste keer dat ik door het centrum liep vond ik dat er veel leegstand was qua winkels, je hebt wel leuke plekken om wat te drinken al vond ik uitgaan op een gegeven moment echt niet leuk meer omdat er echt veel gevochten werd. Het ligt aan het markermeer wat in de zomer heel fijn is! Naar wat voor faciliteiten ben je benieuwd?

2 likes

Welke stad? Ben benieuwd. Veel succes! Zo leuk dat jullie iets gevonden hebben wat jullie beiden tof lijkt.

Ik woon in Hoorn, ben er ook opgegroeid. De Grote Waal trekt mij persoonlijk niet echt. Het deel met de flats en wijk rondom de Siriusstraat staat wel als slecht bekend, wat verder van het centrum af (bv de wieken en alle -molens) zijn wel wat beter, maar naar mijn idee wat ‘volks’ in sommige buurten. Maar dat kan je ook juist trekken natuurlijk. Je moet alleen altijd door de wat mindere buurt heen om bij het centrum te komen, de andere kant uit is er niet zoveel.
Kersenboogerd is een veel nieuwere wijk, veel groter met meer faciliteiten. Inderdaad rondom het station (oude deel) wat minder, maar wat verder prima woonwijken met veel gezinnen. De meest populaire wijken zijn momenteel Zwaag (oude deel), Blokker en Bangert Oosterpolder (grote nieuwbouwwijk). Laat maar weten als je nog meer vragen hebt :slight_smile:

1 like

Wij hebben vandaag voor het eerst een bod uitgebracht. Ik ben alleen bang dat we hem niet gaan krijgen omdat er nog veel meer overboden gaat worden dan dat wij hebben gedaan. Ben wel benieuwd of je nog te horen krijgt waarvoor hij uiteindelijk weg gaat. Weet iemand dat? :blush:

Ik heb 2 keer op een woning geboden en beide keren niet te horen gekregen wat andere mensen geboden hadden, maar bij vrienden van mij werd het wel gedeeld. Ligt misschien ook aan de makelaar?

2 likes

& in deze tijd van het jaar verkopen kan je soms ook zien aan de WOZ waarde (als de passeerdatum bijv medio december ofzo is)

Denk dat ik het dan weet! Dure stad idd, ik wilde er ooit huren.

Een aankoopmakelaar kan deze info vaak wel krijgen van de verkoopmakelaar, handig zo vlak voor de sluiting van de deadline :sweat_smile:

Fucked up die makelaars. Ik hoorde gisteren nog van een vriend die een huis heeft gekocht. De makelaar had zijn aankoopmakelaar het hoogste bod doorgegeven met ‘als je hier 1000 overheen gaat krijg jij hem’.

Ja zonder aankoopmakelaar val je eigenlijk al af. Er wordt flink onderling gegund.
Tenzij je echt bizar overbiedt.

1 like

Ja zo sneu vond ik het voor de eigenlijke hoogste bieders, dat valsspelen. Want die hadden waarschijnlijk ook nog prima een duizendje erop kunnen gooien. Ik gun die vriend heus z’n heus wel maar had hier vooral medelijden met de andere partij.

1000 is ook echt zo weinig :joy: Dat dat het verschil maakt…

1 like

Ik heb 2 weken terug mijn eigen huis verkocht. De biedingen kwamen bij mij binnen zonder naam of achtergrond van de bieder, waardoor je geen emotie hebt bij de biedingen. Dan is het wel logisch dat je het bod pakt dat 1000 meer is, want waarom zou je dat dan niet doen?
(Bij ons wisten we toevallig van wie het op een na hoogste bod was, dus wij zijn daar wel voor gegaan. €350 lager dan het hoogste bod)
Ik denk dat je door de privacywetgeving niet veel info meer krijgt over de bieders.

Volgens mij is dat ook maar net wat je met de makelaar afspreekt, wij hebben ook wel eens een soort brief bij een bod gedaan met wat informatie over onszelf en waarom we daar graag wilden wonen. Juist omdat we toen nog wat minder konden besteden en we dan hoopten dat we op die manier een streepje voor hadden. Daar hebben we wel steeds leuke reacties op gekregen, dus het kwam wel bij de verkoper terecht.

Jaa nee snap ik als verkoper heel goed! Maar waarom die verkoopmakelaar dan niet direct voor 5 gaat haha. Voor de nr 2 bieder is dat echt suf. Maar ja je mag ze ook niet tegen elkaar op laten bieden.

Ja, wij hebben onze deuren (2 binnendeuren en voordeur) gekocht bij voor.deeldeuren. Deze was daar het goedkoopst en van hetzelfde merk als bij de bouwmarkt volgens mij. Goede ervaring mee, levering en deur waren beide prima.

We hebben de voordeur wel door iemand laten plaatsen, moesten ook nieuwe scharnieren in het kozijn geplaatst worden en de deur moest iets ingekort worden en dat durfden we niet aan :sweat_smile:

1 like

Z - N is dan ook wel een hele mooie plaats! Ik had Zwolle in gedachten haha

1 like

Van dit soort dingen zakt de moed me in de schoenen :weary:

We hebben morgen een bezichtiging staan maar ik ben bang dat het al weg is. We zouden namelijk eigenlijk vandaag kijken maar helaas lukte dat niet met m n man z’n werk dus dan hebben ze waarschijnlijk andere mensen ingepland voor vandaag. We hebben goed contact met de makelaar die ons huis gaat verkopen en hij kent de verkoopmakelaar goed dus wil wel een belletje doen mochten we gaan bieden (en het is nog niet weg vandaag). Zo spannend!

De verkopers wachten vast jullie bezichtiging nog af! Dat is alleen maar in hun voordeel.

En chill, hopelijk is het een gaaf huis en gaan jullie succesvol bieden :slight_smile: