Huizentopic

Dat is ook zo. Het is gewoon zo’n oververhitte markt dat je jezelf ook gek maakt. Ik weet niet eens of het bieden op inschrijving is en hoe populair het huis is, wellicht kunnen we gewoon een bod uitbrengen (ik blijf hopen :sweat_smile:). Het stomme is dat je jezelf er al helemaal ziet wonen terwijl de kans dat het hem niet wordt helaas best groot is.

Is de vraagprijs nog onder het maximale bedrag dat jullie voor de koopsom willen uitgeven?
Komt vast goed. En het kan ook nog zijn dat het huis eigenlijk toch tegenvalt, toch? Op funda is het soms zoooo anders dan in het echt haha

Hij is redelijk laag in de markt gezet, mede omdat het al eerder te koop heeft gestaan. Dat was in 2015 en toen was het gewoon te duur. We wonen er zelf in de buurt en zijn al een paar keer langsgelopen dus ik denk dat we redelijk weten wat we kunnen verwachten. Tenzij het onderhoud binnen ineens heel erg tegenvalt. We hebben overwaarde op ons eigen huis dus we hebben ruimte om extra te bieden en hebben er wel meer voor over dan de vraagprijs. Maar niet meer dan 20k omdat er wel een kleine verbouwing nodig is ook. Het is niet in de randstad (wel in een populair gebied) dus ik weet ook niet goed hoe de markt hier nu is en of het een reëel bedrag is. Mochten we morgen verliefd worden is het op hoop van zegen!

1 like

Oo extra spannend als jullie er al langs zijn geweest. Veel succes!

1 like

Dat is waar, maar dan nog blijft het lastig inschatten wat het dan waard is. We hebben wel een maximum bedrag wat we aan maandlasten kwijt willen zijn in ons hoofd en als we daar boven uit zouden komen moeten we het laten lopen. Wel bizar he dat het gewoon getaxeerd wordt op het hoogste bod, drijft de prijzen ook lekker op :weary:

Is ie wel aangesloten bij de nvm? Kan best zijn dat ie al uit de club is gezet.

Ik vind het in ieder geval heel leuk voor je, dat je een huis (zelf!) gekocht hebt en dat het nu ook gewoon allemaal gelukt is met taxeren enzo.

(Ik lees vooral mee in dit topic, heb zelf ook net een huis gekocht en las voor die tijd ook graag jullie ervaringen/leed, was ik tenminste niet alleen zo sip over de huizenmarkt)

1 like

Haha Jezus, wat zijn makelaars toch… :face_with_raised_eyebrow:

Ik zou dergelijke commentaren gewoon loslaten hoor, vaak is toch een stukje (onbewuste?) jaloezie van mensen?

Sowieso :100:% gewoon jaloers en downtalking als jij vertelt dat je een huis hebt gekocht en iemand zegt “ooeh moeilijk parkeren”.

2 likes

Even een update want we hebben zojuist te horen gekregen dat we het huis hebben! :scream: :scream:
Voor de vraagprijs, dus even een oppepper voor iedereen die de moed aan het verliezen was. We hebben er uiteindelijk wel voor gekozen om onze makelaar als aankoopmakelaar de onderhandeling te laten doen en dat heeft supergoed uitgepakt.

31 likes

Yesss!!! Wat goed!
Die kijkers van de dag ervoor hadden niet geboden of te weinig dus?

(nog) niet geboden inderdaad. Er stonden voor vandaag ook nog kijkers gepland, wij waren nr 4 van de 10 bezichtigingen en die worden nu afgebeld… Ik ben helemaal in shock!

1 like

Haha jemig dan wilden ze er direct vanaf!
Hebben jullie nog ontbindende voorwaarden?

Ik ga morgen naar de notaris en zo voel ik me:

15 likes

Gelukkig word je helemaal geleefd tijdens het proces :joy:

1 like

Ja ik was ook in shock! Het heeft wel eerder te koop gestaan een aantal jaar geleden dus misschien dat de verkoper daar toch onzeker over was en er snel vanaf wilde. We hebben onder voorbehoud van financiering geboden. Eigenlijk wilden we ook een bouwkundige keuring maar dat wilde de verkoper alleen als de verdere bezichtigingen door zouden gaan en daarom adviseerde onze makelaar om dat te laten zitten. Wel spannend bij een oud huis maar we zitten hier op zandgrond, de kruipruimte was droog en we verwachten sowieso wel tegenvallers te krijgen bij zo’n oud huis. Misschien dat we alsnog een keuring doen alleen mag het dan niet meer gelden als ontbindende voorwaarde!

1 like

Ik zou zeker nog een keuring doen! Al is het voor je eigen budgettering voor het verbouwen straks, dan weet je wat je kan verwachten.

Maar gefeliciteerd he! Super

Thanks! We gaan het inderdaad wel laten keuren, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

We hebben net de bezichtiging gehad en wow, het is echt een leuke woning! We merkten dat we bij de verkoper ook wel een gunfactor hadden. Hij herkende denk ik dingen van zichzelf in ons en merkte dat wij net als hem goed contact met de buren belangrijk vinden. Dat matcht in ieder geval.

Helaas is er ook heel veel animo voor de woning en wordt het een biedingsproces, waarbij de verkoper liet doorschemeren een persoonlijke noot ook belangrijk te vinden. Ik verwacht met 3 dagen bezichtigingen (eerste ronde) dat er zo’n 15 tot 20 mensen komen kijken en in potentie ook een bod uitbrengen.

We gaan van het weekend maar even goed zitten voor dat bod en het persoonlijke bericht. We waren al redelijk over het bod uit, totdat de verkoper vertelde dat het warm water van de tweede badkamer is afgesloten, omdat die leiding lekt. Wij zouden die badkamer sowieso niet zelf gaan gebruiken en neigen dus niet naar het laten repareren van die leiding, maar nu voelt het helemaal alsof we dat ding er net zo goed uit kunnen slopen en onze schuur groter kunnen maken. Probleem is dat de badkamer daardoor van een plus voor ons een min wordt en we dat in ons bod eigenlijk ook mee moeten nemen. Ik verwacht alleen dat er ook mensen zijn die wel waarde in die badkamer zien en veel hoger bieden.

We gaan wel zien wat het wordt. Deadline voor de bieding is volgende week dinsdag en vrijdag komt vervolgens de uitslag.

4 likes

Nou ik heb getekend maar die notaris had echt een onverstaanbare bromstem dus still no idea what I’m doing. Maar nu heb ik een appartement gekocht wat nog wordt gebouwd dus wel heel leuk en veel geduld hebben hahaha :sweat_smile::tada:

15 likes

Ik heb 1500 betaald (net buiten de randstad) de makelaar is bij ons pas vanaf het bieden erbij gekomen, de bezichtiging hadden we zelf al geregeld.

1 like