Ik heb 2000 euro betaald, in Den Haag.
Ligt er ook aan wat je ervoor krijgt?
De een zoekt heel actief mee (ontvang je funda linkjes van)
de ander gaat alleen mee naar bezichtigingen, laat jouzelf bellen tijdens onderhandelingen maar adviseert op de achtergrond mee,
weer een ander doet van 1e interesse tot aan koop ook checks op juridische documenten.
Ook qua voorwaarden kan het verschillen, de 1 doet no cure no pay. De ander biedt zijn services aan voor max 20 bezichtigingen (omdat er anders “geen eind” aan zit).
Sommige aankoopmakelaars bieden zelfs pakketten aan waarin dit onderscheid wordt gemaakt.
Kortom; wat ontvang je voor 5k?
In Rdam vragen sommigen 1 of 1,5% van de aankoop prijs. Dus afhankelijk van wat je budget is, kan dat juist goedkoper of duurder uitvallen tov 5k
Poeh ik vind €5000 wel veel geld! Wij hebben €1500 betaald maar dat was puur voor het onderhandelen en straks voor de oplevering en het koopcontract. We stonden via de makelaar wel ingeschreven bij een mailing waardoor we huizen in onze mail kregen een dag voordat ze op funda kwamen.
Via die mail zijn we zelf gaan bezichtigen en daarna heeft hij het overgenomen.
Ja dat vind ik wel hoog maar missch in/rond het Gooi heel gebruikelijk, toch beetje rondvragen naar vergelijkbare aankoopmakelaars wat hun fee is?
Ik heb gestemd maar dat ging niet om het bedrag wat jij noemt en om een bijbouw maar kan m’n stem niet meer weghalen
Wij hebben dit ook allemaal en betalen 3900 in Utrecht.
Ik vind dit wel heel duur. Wij zijn nu in gesprek met meerdere om te vergelijken. Vinden het ook belangrijk dat we een goed gevoel bij iemand hebben. De gene naar wie we nu neigen kost €2250 en doet ook alles wat jij beschrijft. Zou echt met meerdere in gesprek gaan. Wij zoeken in een grote stad in de Randstad, maar wellicht is het Gooi idd duurder. Zou met meerdere mensen in gesprek gaan en dan kijken of die prijzen beetje overeen komen. Succes!
Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is, maar ik heb een vraag over onderhoud van de cv ketel. Onze is nu tien jaar oud (gaan we op ten duur vervangen) en in december 2018 door de vorige bewoners voor het laatst onderhouden. Nu zat ik even research te doen en zag dat je voor een eenmalige onderhoudsbeurt door een erkend bedrijf al rond de €129 zit. Maar er zijn blijkbaar ook abonnementen waar zo’n onderhoudsbeurt bij in zit en je bij storingen/reparaties dan bijvoorbeeld geen voorrijkosten hoeft te betalen. Jaarlijks is dat iets duurder (afhankelijk van abonnement ongeveer €30) maar het biedt ook weer voordelen. Mijn vriend is anti verzekeringen/abonnementen en betaalt het liefst alleen wat ‘ie gebruikt, dus nu alleen die onderhoudsbeurt. Ik ben meer van het zekere voor het onzekere. Onze ketel is al wat ouder en niets is zo kut als hoge kosten en zonder warm water/verwarming zitten. Wat is jullie mening hierover? En hebben jullie eventueel aanraders?
Wij hebben ongeveer hetzelfde gehad, kwamen hier wonen en de ketel was al drie jaar niet meer onderhouden en ondertussen 12 jaar oud.
Wij hebben toen ook gekeken voor een abonnement, dit zou dan gaan voor €10/€15 per maand. Wij hadden zelf zoiets van, nu is er niks mis mee, ja we kunnen hem gaan onderhouden maar wat is het nog waard voor zo’n ouder ketel? Afgelopen maand werkte het warm water ineens niet meer, bleek het regelelement kapot te zijn (iets wat met onderhoud niet voorkomen had kunnen worden vertelde ze ons). We wilde dit laten vervangen en toen bleek de ventilator ook kuren te hebben (iets wat misschien wel had kunnen voorkomen). Uiteindelijk hebben wij een nieuwe ketel laten plaatsen.
Achteraf zijn we blij dat we niet een onderhouds abonnement hebben genomen, aangezien dat voor ons toch niks ‘extra’s’ had opgeleverd want die nieuwe ketel had er waarschijnlijk toch aan zitten komen.
Echter nu gaan we het wel onderhouden (al is dat bij een nieuwe ketel een stuk minder dan bij een oude). Maar wederom gewoon met losse inspectiebeurten aangezien je tussen de €120/€180 per jaar betaald voor enkel een onderhoudsbeurt (exclusief onderdelen) en geen voorrij kosten. Maar laat je gewoon iemand komen eens in het jaar/anderhalf jaar/twee jaar ben je hetzelfde of minder kwijt en je zit nergens aan vast.
Ja ik ben ook benieuwd naar ervaringen hierover. Ik heb net in een koophuis een nieuwe cv ketel laten plaatsen.
Omdat het een oud huis is en gedoe, heb ik laatst zo’n service genomen bij Eneco. Werd me door meerdere personen aangeraden.
9 eurie per maand nu een actie. Dit komt neer op het volgende:
Een gratis 1e check
24/7 storingsdienst.
Elke twee jaar onderhoud aan je cv (mij is verteld dat jaarlijks beetje overdreven is bij nieuwe ketels, in de praktijk komt het neer op 1,5 jaar ongeveer met planning opstellen. Ik weet niet wat gebruikelijk is bij een oude ketel)
Arbeidsloon- en voorrijkosten bij onderhoud inbegrepen. Arbeidsloon- en voorrijkosten bij storing inbegrepen. Kosten buiten de cv-ketel zijn altijd voor eigen rekening.
Ik las in de kleine lettertjes dat ze uitgaan van reguliere tijdsbesteding van 1 uur, dus als er meer gedaan moet worden dat de teller (qua tijd) wel gaat lopen en je hiervoor extra moet betalen.
Ze zijn nog niet langsgeweest dus geen ervaring. Ik heb niet echt vergelijkend onderzoek gedaan (wat stom is bedacht ik me later) want ik wilde gewoon op korte termijn die check inplannen of de vorige monteur alles wel okay heeft gedaan. Ik moest ook zoveel doen tegelijk grr.
Kortom; ben ik heel duur uit nu haha dan ga ik het vlg jaar anders doen!
Hoii!!
Zijn er mensen die op dit moment aan den lijven ondervinden hoe de huizenmarkt (instappen) is. Ik dacht tijdens/na corona mijn slag te kunnen slaan maar ik lees overal dat corona geen invloed heeft op de huizenmarkt. In moet wel benoemen dat ik dat in gesponsorde posts op facebook lees die nogal een ‘reclame’ gehalte hebben. Ik vraag mij daarom af of het écht zo is, of dat de makelaars zich verenigen en gewoon hun best doen te laten voorkomen alsof ze het ontzettend druk hebben, ondanks corona.
Ik denk dat als je de laatste 100 posts in dit topic leest, je wel een duidelijk beeld hebt van de nog steeds krankzinnige huizenmarkt!
Het is nog steeds super druk in Rdam (afgelopen zomer gelukkig wel geslaagd), denk in alle populaire plekken nog steeds. Men is juist bezig met vlg stap, huisje/veiligheid, grote beslissingen lopen gewoon door bleek uit onderzoek (natuurlijk situaties daargelaten waarin dat juist niet kan ivm werk etc)
Wie heeft hier een woon-werkloosheidsverzekering?
Dus dat je bij onvrijwillige werkloosheid je inkomsten tijdelijk op peil kunt houden zodat je niet meteen in de financiële problemen komt bij de bank. Bovenop WW (dat natuurlijk begrensd percentage is en gemaximeerd). Speelt niets relevants op werk maar wil het toch onderzoeken. Anderzijds denk ik; is het geen weggegooid geld als schijnveiligheid?
Ik, zit in een pakket bij mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Zitten wel een aantal haken en ogen aan, zo keren ze bijvoorbeeld alleen uit als je werkeloos word vanuit een contract voor onbepaalde tijd.
Interessant dat het onderdeel is van de AO-verzekering, wist niet dat dit voorkwam. Mag ik vragen of je in loondienst bent of zzp, en zo ja dat 1e, waarom een aanvullende Ao?
Zou de reden voor werkloosheid dan niet moeten samenhangen met ziekte/ongeval ivm de scope vd verzekering? Of ook ontslag ivm financiële redenen bij werkgever ooit?
@FISSA tnx, ja 1e berekening van mijn adviseur van 40 euro pm maar moet me er zelf ook beter in verdiepen hoor. Idd alleen en niet per se hele lastige tak van sport werkzaam (juridisch) maar het oogt handig. Snap dat jullie de berekening maken met zijn tweeën van, dit loont niet voor ons. Goeie afweging!
Hij zit niet in de AO, maar mijn financieel adviseur heeft een pakket afgesloten bij de verzekeraar. Betaal 1x premie €18, voor 2 verzekeringen
Ik ben in loondienst, afgesloten tegelijk met de 1e hypotheek, dat was toen een voorwaarde voor afsluiten.
Het is enorm lastig te zeggen. Ik werk in de vastgoed en we brengen regelmatig rapporten uit over huidige problemen. Aan de ene kant dacht iedereen inderdaad dat de markt zou afkoelen door de crisis. Dat zou heel logisch zijn omdat veel mensen inkomsten missen. Aan de andere kant is er nog steeds een woningtekort. En schaarste drijft de prijs natuurlijk op. Daarbij zijn veel woningen natuurlijk enorm veel waard geworden waardoor veel mensen doorschuiven, door die overwaarde kan je een lagere hypotheek nemen. Het is door die schaarste en verschuiving van mensen nog steeds druk op de woningmarkt. Daarom denk ik zelf dat de prijzen niet enorm gaan dalen in een korte tijd. Misschien zal het nog lastiger worden begin volgend jaar, omdat veel starters de wijziging in overdrachtsbelasting afwachten.
De huizenprijzen zijn nu wel hoog, maar als je het kan betalen zou ik het niet laten. Op lange duur wordt vastgoed in principe altijd meer waard. Dus als je er lang wilt blijven zitten zou je niet veel moeten merken.
Ik heb het idee dat er sinds Corona nog minder aanbod is voor starters omdat mensen minder makkelijk doorstromen en dat de schaarste nog groter is waardoor de prijzen door zijn blijven stijgen de afgelopen maanden. Maar geen idee of dit ook echt door Corona komt natuurlijk. Ik merk in ieder geval geen gunstig effect. Zal natuurlijk ook wel weer verschillen per regio. Dit is de ervaring in een middelgrote stad in de randstad.
@Taksi @Flippie @Scorpiovibes thanks voor jullie advies! Ik denk dat we eerst op korte termijn maar eens een onderhoudsbeurt laten doen en dan gaan nadenken over zo’n abonnement en/of een nieuwe ketel.