Een annuïteitenhypotheek van 4 ton is een netto hypotheekbedrag van 1.254 euro per maand. Dat is goedkoper dan de huur die je gemiddeld betaalt als starter tegenwoordig. Zo bizar hoog is dat echt niet tegenwoordig (helaas).
Als starter in Den Haag verdien ik door het puntensysteem samen met mn vriend teveel om “goedkope” huizen a 1200 per maand te mogen huren dus ben je al gauw aangewezen op bizar dure appartementen. En met een gezamelijk inkomen van 62k (of iig iets rondom dit bedrag) verdien je dus al te veel, het is echt niet alsof wij dus bizar hoge salarissen hebben. Gelukkig zijn wij ingeloot voor een nieuwbouwproject wat zich wel aan het puntensysteem houdt, waardoor we “maar” 1305 euro aan huur hoeven te betalen.
Kan je je wel druk gaan maken om wat er gebeurd als een van ons een baan verliest, maar zal toch ergens moeten wonen? Zou liever die maandlasten hebben aan hypotheek dan mijn huurbaas zo te sponsoren. Ik zou echt willen dat wij een huis hadden kunnen vinden dat niet zo achterlijk duur is, maar m’n dagelijkse funda rondje zorgt er nu niet voor dat ik het gevoel heb alsof onze lasten veel lager gaan worden op het moment dat we een koophuis zouden hebben gezien er nauwelijks goedkope huizen zijn hier.
. Even een fles alcoholvrije champagne halen om het te vieren.
. Pff ik wist niet dat het zo spannend was! De makelaar zei nog misschien zie je wel nieuwsgierige mensen langslopen dit weekend maar we hebben maar 1 koppetje gezien… Nu zegt dit natuurlijk niks maar toch. Ik hoop gewoon dat iemand net zo verliefd wordt op dit huis als wij destijds werden en we het snel kwijt zijn. Deze spanning is killinggg
) en daar voor de vraagprijs zonder aankoopmakelaar meteen toen het op Funda stond een huis kunnen kopen. Als het voor jullie een optie is zou ik dit zeker overwegen; we wonen nu op 7 minuten fietsen van een treinstation en 23 minuten fietsen naar de St Jan, met dit uitzicht vanuit mijn werkkamer
)