Huizentopic

:heart::heart::heart: deze herkenning. Mijn kind krijgt het goed en wil dat die het waardeert en het niet per se de standaard is.

1 like

Je mechanische ventilatie kan ook een RF-afstandsbediening hebben, die zou dan overal los in je huis kunnen liggen (die van ons zit aan de binnenkant van de badkamerkast geplakt).

1 like

Zo goed als verkocht! De koper heeft bod onder voorbehoud van bouwkundige keuring gedaan. Daar zijn een paar kleine dingen uitgekomen waar we nog niet helemaal uit zijn maar als het goed is gaan zij vandaag tekenen. :smile:

4 likes

Ik heb mijn mechanische ventilator gekoppeld aan mijn IKEA slim systeem. Dus met een stopcontact schakel ertussen. Kan ik via de IKEA app de ventilator aan doen. Want ventilator was toen we het kochten uitgeschakeld en moest op zolder handmatig aan en uit gedaan worden. Er zit een schakelaar naast de verlichting in de badkamer, maar deze is nooit aangesloten geweest.

1 like

O chill! Ik vind het zo hatelijk als ik wil douchen maar alleen beneden in de keuken de ventilatie aan kan doen nu haha

Super fijn dat jullie nu een eigen plekje hebben!

1 like

Ja hahaha. Een soort imposter syndroomgevoel ook: ik ben toch helemaal niet capabel om een bod te doen :scream:

En toen ons (dit was de 3e keer) bod was geaccepteerd, was die stress er ook. Blijheid, maar ook omg straks is dit echt van ons en dat kan toch helemaal niet.

Hopelijk wordt/is het geaccepteerd! Ik duim voor je :crossed_fingers:

1 like

Jaaa ik vond het toen zo eng!!! Voelde zo echt!!
—————————————————-
Win hebben nu 4x een bod uitgebracht en allemaal afgewezen. Merk dat ik nu echt erin sta van; ja oke we doen wel een bod maar waarschijnlijk wordt het hem toch niet. Helemaal niet leuk natuurlijk. Maar wij bieden over (met een duidelijk maximum in ons hoofd tot waar we willen gaan op aanraden van de aankoopmakelaar) om vervolgens te horen dat er nog veeeel meer overboden is. Ik vind het hele proces gewoon niet leuk meer merk ik. Eerder vond ik het nog leuk om op Funda te kijken, maar nu denk ik; dan word ik verliefd op een huis, gaan we bieden en wordt het weer afgewezen :joy:. Herkenbaar voor iemand?

2 likes

Het is meer dan we gehoopt hadden… :grimacing:

Wel heel fijn want we hebben gisteren met de aannemer door het nieuwe huis gelopen en er zijn een aantal dingen die tegenvallen dus de noodzakelijke verbouwing (dubbel glas en isoleren) wordt veel duurder dan we dachten. En dan hebben we nog een flink dilemma met de keuken, doorbreken of niet… Ik ga wel een poll in het interieurtopic posten want we komen er echt niet uit :sweat_smile:

2 likes

Misschien een beetje ongevraagd advies, maar als je de komende 10 jaar een definitief energielabel denkt nodig te hebben (als je je huis gaat verkopen of verhuren), kan je het beter nu doen na 1 januari. Na 1 januari wordt het veel duurder, omdat er dan een adviseur moet langskomen. Alhoewel ik nu begreep dat de regering op 8 december nog gaat stemmen of die invoering nog uitgesteld gaat worden. Hoe dan ook, de verwachting is dat het dan honderden euro’s gaat kosten omdat er dus een volledige screening nodig is. Dus ik heb er net eentje hebt aangevraagd voor 3 hele euro’s :sunglasses:.

5 likes

Zijn er hier mensen die de spouw van hun oudere woning hebben laten isoleren? Mijn schoonvader is schilder, heeft zelf een oud huis en weigert spouwisolatie te doen omdat het vochtproblemen kan veroorzaken en hij dit al vaak in woningen is tegengekomen. Dat lees ik ook veel op internet, maar er zijn ook verhalen dat het achterhaalt is en er tegenwoordig betere materialen gebruikt worden. Maarja, iedere verkoper praat natuurlijk in zijn eigen straatje als het gaat om de materialen die hij gebruikt. Dus of je goed zit is ook weer de vraag. Ik twijfel heel erg wat te doen haha. Ben benieuwd naar jullie mening.

Nee was echt een eitje, denk dat ik 5 minuten bezig ben geweest. Alles stond nog ingevuld zoals bij mijn vorige, dus als je niets veranderd hebt is het makkelijk. Je moet wachten op een code in je email, dat duurt het langst. Je moet op een gegeven moment een ‘deskundige’ kiezen. Deze variëren van 0 euro (dat vertrouwde ik dan weer niet :see_no_evil:) tot 250 euro. Heb de goedkoopste die iDEAL aanbood gekozen en had binnen 2 minuten de boordeling en registratie in. Mijne was ook tot 2026, maar voor die 3 euro wil ik de gok wel wagen. Zal je zien dat ze 6 december wat anders besluiten maar goed.

1 like

Ik heb daar vorig jaar voor mijn werk met een deskundige over gesproken (al ging dat over een situatie waarin muur- en vloerisolatie was toegepast en vooral de vloerisolatie problemen gaf). De deskundige legde toen uit dat regelmatig vochtproblemen optreden, omdat je je woning als het ware afsluit door alles te isoleren. Waar eerst voldoende ventilatie was en vocht vanuit de fundering kon weglekken in de grond, wordt die mogelijkheid ineens weggenomen zonder verdere aanpassing aan de constructie van de woning. In het specifieke geval dat ik met de deskundige besprak, werd bij de vloerisolatie gebruik gemaakt van materialen die geen lucht en vocht doorlaten, maar de vloer in feite afsluiten van de bodem. Ik heb geen idee of dat specifieke probleem ook speelt bij muurisolatie.

1 like

Wie weet hoe lang het duurt om een pvc vloer te leggen en dat hij helemaal klaar is. En dat de keukenboer er gelijk een nieuwe keuken op kan zetten?
een week? Heb echt geen idee.

Ongeveer 80m2 en we willen gaan voor vissengraat.

Denk dat ze 80m2 wel in één dag gelegd krijgen, hoogstens 2. Over 50m2 deed één man hier 5 uur. Je kunt er na een uurtje al overheen lopen.

Wel moest er twee dagen ervoor met egaline geëgaliseerd worden.

Hee ik twijfel ergens over.

Mn vriend en ik waren echt verliefd op een huis, we zouden als eerste een bezichtiging hebben maar toen was het opeens al aan een bekende van de verkoper verkocht. Nu, bijna 2 weken later staat het nog steeds niet als ‘onder bod/verkocht onder voorbehoud/verkocht’ op funda. Hoe snel doen ze dat normaal gesproken? Best snel toch? Zo’n kantoor heeft er ook baat bij als er niet de hele tijd mensen bellen.

Er staat nu helemaal niets bij, dus niet onder bod oid.

Ligt een beetje aan het makelaarskantoor… Voor zo’n kantoor is het niet zo erg, zeggen ze gewoon: die is al weg, MAAR we hebben wel voor u op de markt…

1 like

Bij ons komen ze deze week 80m2 leggen.
Dinsdag 12u egaliseren
Dat moet drogen tot donderdag 9u. Dan gaan ze in 1 dag leggen 9-17. En kunnen we er meteen op.
Vrijdag doen ze de plinten en dan klaarrrr

2 likes