Ons huis staat nog steeds als te koop op funda. Terwijl we alle papieren al hebben getekend. Dus dat zegt helaas niks.
Yep, helaas wel. Heb zelf te vaak bij een makelaar aan de telefoon gehangen terwijl het al verkocht is. Funda aanpassen staat volgens mij niet zo hoog op het priolijstje
Ohhh mooi, ik was al bang dat t 2 week ging duren. Maar dat valt mee gelukkih
Het huis wat ik heb gekocht stond pas als “verkocht onder voorbehoud” toen we het voorlopig koopcontract hadden getekend. En dat was wel een week of 2/3 na het accepteren van het bod. Dus dat kan zeker wel even duren!
Ik heb straks de sleuteloverdracht van m’n nieuwbouwappartement, woehoe!
Heeft iemand nog goede tips waar op te letten voor de oplevering? Wij zijn de eerste bewoners. Ik ga sowieso veel foto’s maken van hoe het opgeleverd wordt maar als er nog dingen zijn die ik echt niet moet vergeten hoor ik het graag!
Idd foto’s en zou meteen de basic dingen als verlichting en water controleren. Kijken of de toilet werkt. Evt gas als jullie dat hebben.
Foto’s is een goede om te doen voor inderdaad de afwerking voor als er eventuele vlekken/kit/verf afwerking dingen niet goed zijn. Verder even de kranen testen, misschien stopcontacten controleren, internetaansluiting checken. Kijk ook even of het doucheputje doorloopt, en ik hoorde ooit de tip om een knikker mee te nemen, om te kijken of dingen recht zijn gemonteerd (en of de vloer niet scheef is).
Kijk ook even of deuren/ramen goed open en dicht gaan en, in het geval van dubbel glas, er water tussen de ramen zit.
Hoe was het? Alles goed gegaan?
Ja! Verhuurmakelaar dacht zelf ook heel erg mee en pikte er zelf ook dingen uit die ze nog niet goed hadden gedaan. Dus dat was heel fijn! Heel blij met ons nieuwe huis
Pfffft dit mag toch helemaal niet? “Er is al OVERboden” suggereert dat jouw bod iig hoger dan de vraagprijs moet zijn, en dat is toch biedingen tegen elkaar opdrijven? Dacht dat dat verboden was en dat je daarom nooit mag weten wat de andere biedingen zijn. Correct me if I’m wrong please.
Mag officieel idd niet, maar gebeurt continu de laatste jaren.
Ja ik heb dat idd ook heel vaak gehad, dat de moed me in de schoenen zonk als zo’n makelaar bij de bezichtiging al zegt: ja er is al flink geboden en we hebben al een goed bod waar we akkoord mee zouden gaan. Pff ja heel vervelend… maar hou hoop!
Aankoopmakelaar is wel aan te raden ja btw, na onze mega zoektocht met veel teleurstellingen hebben wij nu raak namelijk wel 45.000 overboden helaas maar ach, we kunnen het betalen en het is het waard
(niet heel veel geld meer over voor nieuwe dingen maarja dat komt wel)
Wat een gore slangenkuil is het ook zeg
Thanks !! Ja echt zo fijn en nog niet helemaal te geloven haha
We hebben net een bod gedaan op een huis
Hooooly fuck wat spannend dit joh
Spannend! Enig idee wanneer jullie horen of het wordt geaccepteerd?
Ooooe zo spannend, zo leuk!! Weet je of er nog veel andere geïnteresseerden waren? Duimen!