Huizentopic

Thank you, ben ik zon blinde kip dat ik dit niet gevonden kreeg. Denk het wel :joy:

Maar bedankt in ieder geval!

Mijn vriend en ik twijfelen zo erg welke kleur keuken we willen in onze nieuwbouw. Enerzijds willen we een soort anthraciet/zwart, maar aan de andere kant willen we misschien ook wel gewoon een witte met een grijs werkblad.

Iemand ervaringen?

Onze keuken zou er ongeveer zo uit komen te zien:

1 like

Wij hebben een antraciete keuken met wit werkblad en ben daar heel blij mee. Ik had hiervoor een witte keuken en die werd echt heel snel vies (of althans, dat was veel sneller te zien).

2 likes

Ook wij hebben antraciet en nog geen seconde spijt. Zo mooi.

1 like

Ik heb een licht grijze keuken met antraciet werkblad en een licht eiken kleurig vloer. Vind het zelf luxe uitstralen.

1 like

Mijn hypotheekadviseur had een sterretje gezet op de factuur bij alle bedragen die ik af mocht trekken van de belasting en daarmee heb ik het zelf kunnen invullen.

Ik denk dat ik dat jaar ongeveer 3.000 terugkreeg, maar ik weet eigenlijk niet of dat hele bedrag dankzij mijn huis was of dat ik ook door mijn werk geld terugkreeg.

2 likes

Ik word zooooo chagerijnig van dat huizen gedoe. We vissen constant achter het net en telkens als we iets willen bezichtigen is het al verkocht. Waaarom houden die makelaars hun sites niet up to date? Dit kost zo onnodig veel tijd op deze manierā€¦

Vriend en ik hebben vanmorgen een gesprek gehad bij de hypotheek adviseur. We weten nu wat we kunnen lenen als maximale hypotheek en wat verstandig is en dus ook past bij ons. Veel duidelijkheid gekregen.

Nu eerst maar verder voor die Ā± ā‚¬10.000 gaan sparen + voor de verhuizing/verbouwkosten en dan gericht gaan zoeken. Ik hoop dat we over een maand of 4 echt wat kunnen gaan bezichtigen en verdere stappen kunnen zetten.

Ik ben zo enthousiast nu! Ik zou nu wel gelijk rond willen kijken.

2 likes

Als je zeer kritisch bent op keukens en badkamers is nieuwbouw misschien wel een optie. Dan kan je alles nog naar smaak aanpakken. Kost uiteindelijk vaak wel meer, maar je hebt tijdens de bouwperiode wel de tijd om verder te sparenz

1 like

Dat is natuurlijk afhankelijk van je persoonlijke situatie. Bij ons blijft er redelijk wat spaarruimte over (zijn wel al met een aardige spaarpot begonnen). Wilde vooral aangeven dat als je denkt aan huizen waarbij badkamer en keuken naar smaak moeten zijn en je niet per se haast hebt, nieuwbouw best een aardige optie is.

1 like

Leuk! Wij hopen ook dan de sleutel te krijgen. Fingers crossed dat er geen strenge vorst komt met als gevolg vertragingenā€¦

1 like

Wij gaan een nieuwbouwhuis kopen en kunnen de ā€˜dubbele lastenā€™ meefinancieren. Je betaalt er dus uiteindelijk wel voor, maar je voelt de dubbele lasten minder. Daarnaast bouwen deze dubbele lasten zich ook geleidelijk op; het is niet zo dat je vanaf dag 1 meteen 100% hypotheek betaalt. Eerst alleen hypotheek over de grond, daarna eerste termijn erbij etc.

We gaan straks tekenen voor het huis! Wiehoeee

10 likes

Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht! Als het goed is start de bouw in mei/juni. Zijn al bij de aannemer geweest en nu op zoek naar een keuken. Iemand nog tips? We zijn zaterdag bij 2 zaken geweest en die hebben beiden een gelijkwaardig ontwerp gemaakt. We denken er nu nog even over na, maar het is ook wel lastig hoor.

3 likes

Wij hebben onze keuken besteld bij Kvik, je kan wat grotere kasten kiezen en dat trok ons over de streep. Xxl kasten heb je dan en dat is 40% groter. Voor ons handig in ons nieuwbouw appartement met rechte keuken in de woonkamer.

Ze zijn er ook duidelijk met hun prijzen. Dus miss een tip!

1 like

Ik ben ook groot kvik fan. De enige zaak waar wij met plezier uitliepen (vond veel zaken super onduidelijk). Mooie keukens en duidelijke opties. Wij hebben uiteindelijk de prato gekocht. Wel goed de offerte controleren omdat daar bij ons 2000 euro aan ā€œfoutenā€ in stond.

@Vlinder @Shaaar heb even gezocht op die Kvik, maar die zit alleen in de randstad :frowning: Of nou ja, in ieder geval niet in het noorden waar wij wonen. Jammer, had er wel willen kijken. Ziet er op de website mooi uit!

Ik ben vorig jaar bij Nolte kĆ¼chen wezen kijken, mede ook omdat zij hogere keukens leveren. Ze zagen er prachtig uit, maar we zijn nog in afwachting van start bouw.

Ah, jammer zeg! Succes iig nog met je keuken zoektocht!

Komt vast goed hoor, de tekeningen die we hebben laten maken onder het mom van ā€˜verzin maar wat met onze beschikbare ruimteā€™ zien er eigenlijk allemaal hetzelfde uit op wat details na. Maar ja, het is nogal een beslissing vind ik. VInd het in ieder geval wel leuk :slight_smile:

1 like

Wat jammer!:frowning: Als het goed is bezorgen en leveren ze wel in het noorden. Vrienden van ons (friesland) hebben ook een kvik keuken.