Huizentopic

Morgen meer!

@the.rebel.club nee we zijn nu de enige denk ik. Huis staat ook al 5 maanden te koop, wat ik echt niet snap want het ligt best centraal in NL en het is echt in perfecte staat. Binnen is oubollig en moet gewoon strakgetrokken worden, maar blijkbaar ziet het er teveel uit als een klushuis ofzo? We hebben iig tijdens de tweede bezichtiging een familielid die aannemer is meegenomen. Heeft normaal altijd wel wat te zeiken over huizen, maar dit keer niet. Het is qua prijs denk ik ook net boven waar de meeste mensen inzitten, dus dat scheelt denk ik ook wel.

9 likes

Jaa precies hetzelfde hier! Echt zo blij mee

@KipTokTok klinkt goed, hopelijk snel verlossing! Hebben jullie aangeven dat het direct jullie eindbod is? En nog voorwaarden?

Geen eindbod. Niks over gezegd ook. 40.000 onder de vraagprijs wel, maar een hoop argumenten erbij waarom en de standaard bindende voorwaarden zoals financiering en het bouwkundig rapport.

We zien wel waar ze mee terugkomen. Ik ga ervan uit dat het een potje onderhandelen wordt nog haha.

3 likes

Haha ja bereid je maar voor. Maar prima als je nog ruimte hebt, toch? Spannend!

1 like

Ja, zelfs de vraagprijs zouden we wel rond krijgen. Dat scheelt, maar omdat het al 5 maanden te koop is denk ik dat we er echt wel wat af krijgen.

2 likes

Precies. Mooie positie voor onderhandelen! Was bij ons ook zo. En ze wilden er snel uit, hielp ook

1 like

Ik heb misschien net ook even thuisbezorgd gecheckt met het adres van ons droomhuis. :no_mouth:

16 likes

Pff zo spannend, wij hebben morgen de bouwkundige keuring van ons hopelijk nieuwe huis. Het is een huis uit 1917 dus aankoopmakelaar raadde aan om te bieden onder voorbehoud van een keuring.
Qua prijs zijn we er uit (ook flink onder de vraagprijs uitgekomen omdat blijkbaar veel kijkers negatief verrast waren over de grootte van de tuin, die leek op de foto’s heel diep maar later bleek dat dat een extra perceel was wat los te koop is), maar als er nou heel grote ‘gebreken’ zijn gaan we misschien opnieuw onderhandelen. Ben nu al zenuwachtig :crossed_fingers:t2:

5 likes

Spannend zeg, zoveel die bezig zijn met bieden!

Wij hebben voor het eerst een huis op het oog waar we echt serieus over zijn. Het is in een gezellig dorp op fietsafstand van de stad. We gaan maandag kijken, voor het eerst met een aankoopmakelaar. De markt is zo overspannen, helemaal voor starters. In dit dorp komt ook niet vaak wat te koop, dus ik gok dat er genoeg concurrentie is. Daarom leek het ons wel verstandig om hulp in te schakelen. Hopelijk verdient het zichzelf terug :sweat_smile: Het scheelt misschien dat er aan dit huis nog wel wat geklust moet worden. Voor ons geen punt, maar voor anderen hopelijk wel haha.

We zijn er zo enthousiast over. Zie het helemaal zitten, een huis helemaal van onszelf met een grote tuin. Daar kan de kleine op termijn lekker rondbanjeren.
Maar goed niet te veel op zaken vooruit lopen, eerst maar gaan kijken.

2 likes

Maar je kon dus wel een hypotheek krijgen met intentieverklaring? Na twee weken werken? Ik vind het ook apart allemaal! Volgens mij is het zo dat als je een vast contract hebt, de bank niet eens moeilijk doet over een hypotheek… terwijl dat ook echt niet alles meer zegt.

Hahaha ik moest echt lachen om dat hele intentieverklaring gedoe op mijn werk. Heel document tekenen dat er bij eventuele contractverlenging geen rechten ontleent kunnen worden aan die verklaring. Dus het betekent echt he le maal niks.

5 likes

:joy::joy::joy:

@KipTokTok weet je al iets?

Wij gaan ook een bod doen. Op de foto’s dacht ik echt MEH, maar toch maar gaan kijken en meteen verliefd! Het is niet af, maar het heeft zo ontzettend veel potentie. Nu hopen dat het gaat lukken. :crossed_fingers:

3 likes

Oeh spannend! Ik heb er dinsdag een 7 deuren naast het huis waar ik afgelopen week heb gekeken. Deze heeft net die dingen waar we bij dat andere huis ontevreden over waren.

1 like

Ja afgewezen, dus we zijn nu in onderhandeling. We weten hun bodemprijs (20.000 onder de vraagprijs) en dat willen we eigenlijk wel bieden. Dus ff nachtje slapen nog en dan denk ik dat we het morgen gaan doen.

7 likes

Wij hadden goed nieuws over de keuring :partying_face: Alleen normaal onderhoud, zoals buitenschilderwerk en stucwerk op de gevel. Dus nu alles regelen voor de hypotheek en volgende maand ons eigen huis te koop.
En wat betreft het deel van de grond die los te koop staat: daar is nog gedoe over of er een woning gebouwd mag worden dus de verkoper zei dat wij komende zomer iig een heeeeeel grote tuin hebben, zo chill! (is echt meer dan 40 meter diep dan :joy:)

8 likes

Het verschilt denk ik. Mijn broer heeft vorig jaar een nieuwbouw gekocht in Rotterdam. Toen project openging waren er infoavonden. Daar kwamen veel mensen op af. Ze moesten ook echt als stel gaan. En meteen daar inschrijven. Ze hebben niet hun voorkeur gehad (hoek), maar wel een grote tussenwoning.

1 like

Ik ben nu wel echt nerveus joh. Mijn vriend ligt nog in bed te stinken en ik wil gvd dat bod uit gaan brengen. Het wordt in ieder geval ons finale bod. En het is hun bodemprijs, dus dat zou moeten kunnen. Het kan denk ik nog wel afketsen op de voorwaarden. Wij willen getekend hebben voor halfverwege maart, want dan wordt mijn vriend 35 (bye bye geen overdrachtsbelasting op zijn deel). Maar deze mensen denken minstens tot eind april nodig te hebben om daar weg te kunnen.

We gaan nu dus als bindende voorwaarde toevoegen dat we tekenen voor datum x en dat ze na datum van tekenen nog tot datum x toegang hebben tot het huis. Volgens hun makelaar viel dat iig wel dicht te timmeren in het contract ook. Heb ook het idee dat ze het huis als makkelijke opslag gebruiken, omdat ze ergens anders een nieuw huis aan het bouwen zijn.

Wat ik wel nog een beetje gek vind is dat hun makelaar ook zo met ons meedenkt? Hij gaf die bodemprijs al vrij snel door en begon ook mee te denken over hoe we die overbruggingsperiode juridisch aan konden pakken enzo. Krijg het idee dat hij dat huis zsm uit zijn portfolio wil hebben haha. Een huis dat bijna een half jaar te koop staat, staat natuurlijk ook niet zo mooi.

4 likes

Oke het bod is inmiddels uitgebracht. Nu een miljoen kaarsjes branden :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

31 likes

Spannend! Ik ga duimen voor jullie! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like