Huizentopic

oe ik kwam net kijken om te zien of je al geboden hebt, spanneeeeeeend

1 like

Nog geen officiƫle reactie, maar wel al een bericht van de dochter van de twee oude mensen van wie het huis nu is. Ze vindt ons voorstel persoonlijk heel mooi, maar de eindbeslissing ligt bij haar ouders en daarover gaat ze in gesprek. :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

6 likes

Hopelijk lukt het!!

Haha yes er zit vaart in. Hopelijk heeft het huis potentie!!

Het bod is geaccepteerd! 20.000 ekkies onder de vraagprijs! Ik ben zooo blij!

69 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Mooi, gefeliciteerd :partying_face: !!! Welke regio is dat?

1 like

We hebben afgesproken dat we op tijd tekenen zodat we geen overdrachtsbelasting betalen en dat de verkoper nog 2 maanden toegang tot het huis heeft in samenspraak zodat ze hun laatste dingen kunnen fixen. Allemaal dichtgetimmerd uiteraard met alle risico’s.

6 likes

Tussen Utrecht en Amersfoort!

4 likes

whoaaaa leuk gefeliciteerd!!! netjes ondergeboden ook, goed gedaan in deze tijd :biggrin: :biggrin:

1 like

Leuk gebied! Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd! Fijn ook dat jullie eruit zijn gekomen qua termijn. Scheelt mooi die overdrachtsbelasting.

1 like

Haha. Als het gevoel goed is, je kunt de verbouwingen en het klussen betalen, en je hebt een redelijk beeld van wat er verder op funda staat… je kunt gelukkig wel je bedenktijd nemen als ik het zo hoor!

1 like

Nouja, zie hierboven… was het tweede huis waar we serieus gingen kijken en het eerste waar we op hebben geboden. Beetje vergelijkbaar verhaal ook. Prima huis, van binnen verouderd maar wel gelijk bewoonbaar.

1 like

Ik ben ben wel voor het eerste bezichtigde huis gegaan, toen 2 bezichtigen vlak achter elkaar gedaan waarvan de huizen beiden alle onze wensen aftikten. Eerste huis is het toen geworden, andere was ook mooi maar iets duurder. Moet zeggen dat ik er geen spijt van heb gehad, kijk nog steeds regelmatig op Funda en denk dat we echt een goede koop gedaan hebben qua oppervlakte, afwerking en locatie en het voelde goed! Denk dat dat het belangrijkste is.

Maar wel fijn als je nog even kan vergelijken inderdaad en er staat ook niet gigantisch veel tijdsdruk op dus?

1 like

Ons bod is ook geaccepteerd! En maar 5k boven de vraagprijs. :partying_face:

En ik had de hoop al bijna opgegeven :sob:

31 likes

Hier ineens een wervelwind! We werden getipt over een huis dat echt iets voor ons zou zijn (vrijstaand, 100 jaar oud, tuintje, flinke verbouwingsklus). Toch maar een makelaar laten langskomen voor ons jaren 30 appartement en de waarde is in 5 jaar verdubbeld…
Gisteren gekeken bij het ā€˜nieuwe’ huisje en de biedingen sluiten donderdag al😭 Echt zoveel keuzestress ineens. Het vinkt alle boxen af maar het gaat zo snel ineens.

Meer mensen die van stad naar dorp zijn verhuisd? Ik roep al 2 jaar dat ik het wil, en nu ga ik bijna terugkrabbelenšŸ™ˆ Terwijl ik al niet eens meer echt de stad in ga of er van geniet. Veels te druk allemaal.

1 like

Ja, hier van een middelgrote stad naar een dorp. Nu komen wij oorspronkelijk wel allebei uit een dorp, maar toch 8 jaar in de stad gewoond. Ik kwam eigenlijk ook nooit meer in het centrum. Ik ben super blij met onze plek nu! We wonen wel alsnog dichtbij de stad, dus regelmatig zijn we daar nog wel even.

Ja ik moet ook niet zeuren want hier is het op 20 minuten rijden… Het is ook het geboortedorp van mijn vriend. Kijk gewoon zo uit naar stilte en lekker veel buiten zijn. Maar ineens heb ik echt dikke fomo. :sweat_smile:

1 like

Ik ben ook van de stad naar een dorp verhuist, maar ik vind het echt heerlijk. Ik mis de stad totaal niet. Als ik naar de stad wil kan ik er altijd naar toe.

2 likes