Ik ben deze zomer van de stad naar een dorp verhuisd. Bevalt echt super goed.
Dit weekend was ik weer even in de stad en was blij dat ik daarna weer naar huis kon haha
@Nox @Lara Als ik ook kijk naar mijn wekelijkse leefschema dan is dat eigenlijk totaal niet gekoppeld aan een stad of dorp. Kan beiden net zo goed.
@Mexi Oh dat is wel heeeel lekker zeg! Dat is dan niet in de randstad denk ik.
We gaan nu de verkopende partij bellen of we morgen met een bouwkundige de fundering kunnen checken! Zo spannend.
@Frambozentaartje wij hadden trouwens na dit huis dat het nu is geworden ook een bezichtiging nog bij een ander huis en dat heeft ons gevoel wel echt bevestigd uiteindelijk. Wat een saai huis was dat, op een saaie plek. Netjes wel, maar zag mezelf er écht niet wonen. Plus dat de makelaar ook al gelijk het idee gaf alsof ie het zo kwijt zou zijn aan mensen die niet meer in Amsterdam terecht kunnen. (huis is overigens nog steeds niet weg. snap ik want GAAP) Dus voor ons heeft dat misschien ook wel de doorslag gegeven dat het echt niet beter gaat worden dan wat we nu dus uiteindelijk binnen hebben gehengeld.
Wij hebben ook het eerste huis waar we hebben gekeken gekocht. Nooit spijt van gehad!
Als je gevoel goed is en de locatie is fijn is dat het belangrijkst denk ik. Als je niet overtuigd bent moet je het natuurlijk niet doen en je weet nooit wat er verder op de markt komt. Het is altijd heel spannend natuurlijk, succes met de keuze!
@Taichung hier ook van stad naar dorp verhuisd, maar wel het dorp waar we beide zijn opgegroeid dat is denk ik toch anders. Spannend, ik hoop dat de fundering goed is!
Het wordt steeds echter. Vandaag het eerste gesprek gehad met de hypotheekadviseur en hij voorziet geen enkel probleem qua financiering. Dus het grote adviesgesprek nu ook ingepland en aaaaah. Voel me nog steeds een baby die met geld smijt nu.
Niemand weet wat ie aan het doen is. Gewoon de juiste mensen om je heen verzamelen. Succes!
Hier weer een bezichtiging gehad, niet mega enthousiast maar zie mezelf hier wel wonen. Gaan wss wel een bod doen maar niet een bod om de anderen uit het veld te slaan.
Het eerste wat ik deed toen ik hoorde dat ons bod was geaccepteerd was mn moeder bellen omdat ik geen flauw idee heb wat ik allemaal moet doen maar het gaat vrij vanzelf
Hahaha same
We hebben gisteren gekeken en gaan morgen een bod doen! Zo spannend!!! Maar we zien het wel echt helemaal voor ons in dit huis. Het wordt wel overbieden helaas⊠Maar we vinden dat bij dit huis ook wel kloppen. Hopelijk zitten we goed met ons bod.
Gefeliciteerd @KipTokTok!
Vriend en ik willen volgend jaar graag kopen. We hebben volgende week een gesprek met een hypotheek adviseur. We willen graag weten waar we staan en waar we naar toe moeten, wat de mogelijkheden zijn enz.
Ik werk via een uitzendbureau en door toestanden en aanbestedingen moet ik wisselen van uitzendbureau, ondanks dat ik bij dezelfde inlener blijf werken. Ik maakte me daar nogal druk om met het oog op kopen, maar de adviseur zei aan de telefoon al dat er zelfs met deze toestand wellicht wel mogelijkheden zijn dus ik ben heel benieuwd. Vind het wel spannend en voel me opeens heeeel volwassen, terwijl er nog niks gebeurd is haha, maar gewoon al het feit dat we hier mee bezig zijn en over nadenken
Blijft je contract hetzelfde of hoe gaat dat eruit zien? Succes de komende tijd!
Ja alles blijft hetzelfde, alleen de samenwerking tussen mijn huidige uitzendbureau en mijn inlener is gestopt, dus per januari ga ik via een ander uitzendbureau mijn werk bij dezelfde inlener voortzetten tegen dezelfde voorwaarden. Ik werk bijna een jaar bij deze inlener en het is de bedoeling/intentie na deze uitzendperiode een vast contract te krijgen bij de inlener.
Mijn huidige werkgever is niet aangesloten bij de stichting perspectiefverklaring, de nieuwe werkgever wel. Bij de nieuwe werkgever ben ik dan weer niet lang genoeg in dienst voor een perspectiefverklaring, maar volgens de adviseur zouden hier wellicht toch mogelijkheden in zijn omdat ik wel bij dezelfde inlener blijf + mijn inlener is ook bereid een intentieverklaring af te geven wat ook weer voordelig zou kunnen zijn, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan
Bij gebrek aan een verbouwtopic kom ik even hier klagen. We hebben een oud huis gekocht en gaat dat verduurzamen waaronder triple glas aan de voorkant. Het is een erg groot raam en omdat triple glas zo zwaar is zou dat met een kraan gebracht en geplaatst moeten worden, tenzij we wat deelkozijnen plaatsen en er met kleinere ruiten kan worden gewerkt. Omdat we hiermee het kozijn en daarmee het aangezicht van het huis gaan veranderen is een vergunning nodig. De huidige eigenaar heeft min of meer hetzelfde plan gehad met de voorgevel en daar al een vergunning voor gekregen. Nu hebben we in ons plan 2 extra kozijntjes en nu moet die HELE aanvraag inclusief het laten maken van een bouwtekening opnieuw terwijl er amper iets veranderd. Echt ik word hier zoo buitenproportioneel kwaad van! Daar gaat weer âŹ1000⊠In plaats van dat de gemeente het verduurzamen van oude huizen nou toejuicht en of op zân minst toegankelijk maakt. Ik ben inmiddels zo kwaad dat ik geneigd ben lekker een dag overlast te veroorzaken met een kraan op de (doorgaande) weg zodat we het aangezicht niet aanpassen en geen vergunning nodig hebben. Ik ben notabene zelf ambtenaar maar komop een beetje meedenken kan toch wel, mijn hemel.
Ik zou echt voor de optie kraan op de stoep gaan. Doeeeei. Frustrerend zeg.
Helaas⊠We hadden niet het hoogste bod. Er is echt flink overboden. Onze aankoopmakelaar zei dat het helemaal niet zoveel waard is. Echt balen⊠Zo balen dat de markt zo overspannen is. Hopelijk wordt het volgend jaar wat beter.
Heeft een van jullie ook ervaring met flyeren? Een vriendin raadde ons dat aan. In het dorp dat wij op het oog hebben komt niet vaak iets te koop. Misschien zijn er mensen die geen zin hebben in gedoe met makelaars/Funda etc.
Nee klopt helemaal, je wil er ook niet te veel voor betalen. En meer kunnen wij ook niet krijgen van de bank
We moeten inderdaad geduld hebben. Nu hadden we er ook al persoonlijk verhaaltje bij. Hopelijk wordt het ons een keer gegund, zoals jullie. Ook echt een groot verschil met de hoogste bieder zeg! Er is hoop haha.
Ja, misschien vinden sommigen zoân flyer stom. Maarja, niet geschoten is sowieso mis. Ik zit ook in de Facebookgroep van dit dorp, daar kan ik ook eens een bericht posten.
Ik stuur je wel een berichtje welk dorp het is!
Niet met algemeen flyeren omdat ons zoek gebied groot is. Wel hebben we een keer briefje in de bus gedaan van een huis die leeg stond. Kregen we goede reactie op, alleen konden ze het om praktische redenen nu niet verkopen. Wat wij wel hebben gedaan is een berichtje op FB. Voelde op het begin super suf maar zijn nu voor de 2e keer met een huis bezig waar we via via van hoorde nav het fb bericht. Nu zelfs met een huis waar nog geen makelaar bij betrokken is, dus dat zou mega gunstig zijn voor ons. Het is voor ons nu wel even afwachten, maar je kan het altijd proberen op fb en dan laten delen door je netwerk!
Ah shit dat zal inderdaad wel
Ik probeer de gemeente nog een keer te bellen of ik de huidige tekeningen mag gebruiken om zelf de wijzigingen in door te voeren en dan betalen we alleen de leges. Als dat niet lukt toch maar nieuwe tekeningen want het wordt ook gewoon veel mooier dan het is (en terug in de oorspronkelijke staat).
@Nowayjose ik heb geen ervaring met flyeren maar ik weet van mensen die regelmatig een flyer in de bus krijgen dat ze het gewoon meteen bij het oud vuil doen (behalve mijn oma die belt elke flyeraar om te zeggen dat ze het heel vriendelijk vindt dat ze interesse tonen maar ze zelf nog fijn woont in haar huis ). Ik ken 1 stel dat hun droomhuis heeft bemachtigd via een flyer dus wie weet! En wat @kleinmeisje op social media een oproepje doen kan ook helpen. Zo heeft mijn nichtje haar huis verkocht aan een stel wat zoân oproepje had geplaatst. Het scheelde haar verkoopkosten die ze anders bij een makelaar had gehad.
Ik zit ook na te denken over flyeren, inderdaad ook omdat in ons zoekgebied niet veel online komt en flink wordt overgeboden als er wel eens wat te koop komt. Ik vraag me wel altijd af wat een handige aanpak is: wanneer is het nog een leuk briefje of vinden mensen het juist vervelend en hoeveel informatie geef je over jezelf?
Juist omdat je ongevraagd de aandacht van mensen vraagt, vind ik dat heel lastig. Veel lastiger dan een leuke en persoonlijke onderbouwing bij een bod. Heeft iemand concrete tips of ervaringen om te delen?
Facebook is ook een goed idee! Ik heb wel een profiel maar gebruikte die alleen voor mân vorige werk. Heb dus niet echt contacten verder. Maar ik kan wel een berichtje plaatsen in de FB-groep van het dorp waar wij zoeken. En misschien is instagram ook wel een optie.
@Ketel oohhh wat lief van je oma haha! De meeste mensen zullen er inderdaad niets mee doen⊠Maar wie weet levert het wat op. Wij gaan eens nadenken over een leuk briefje.