Mbt flyeren: denk er ook aan dat die mensen dan eerst zelf een ander huis zullen willen kopen. In de huidige markt koopt iedereen eerst voor ze gaan verkopen. Dus misschien tref je wel mensen die op zich willen verkopen, maar zeer waarschijnlijk is het dan voor hen zelf ook een ramp om iets anders te vinden. In mijn stad wordt om die reden eigenlijk niet meer geflyerd.
Ook over flyeren: wij krijgen heel veel flyers in de bus van beleggers, elke maand wel 1. Dat schiet veel bewoners hier totaal in het verkeerde keelgat omdat dat echt de markt verziekt. Als je een flyer in de bus doet omdat je hier zelf graag wil wonen zou je denk ik een grotere kans hebben dat iemand reageert.
Wij gaan ons bod intrekken omdat er heel veel zaken uit de bouwkundige keuring kwamen die ons duizenden euro’s gaan kosten.
Heel blij mee dat we hier op tijd achter zijn gekomen dus lieve mensen even een tip: doe altijd een bouwkundige keuring!
Oooh super slimme tip. Wij zaten hier net ook aan te denken. Wij willen dus misschien een huis kopen zonder makelaar (wij hebben wel een aankoopmakelaar), maar vind dat ook wel spannend omdat ze dan niet die formulieren bv hebben ingevuld over de staat van het huis etc. Heeft iemand ervaring met een huis kopen waar geen verkoopmakelaar bij betrokken is?
Waarom is er geen verkoopmakelaar betrokken? Als ze alles netjes doen zoals een makelaar het zou doen, inclusief de lijst, prima. Maar ze hebben dus geen lijst begrijp ik? Ik zou dat toch moeilijk te vertrouwen vinden.
Nou de eigenaar wilde een verkoopmakelaar inschakelen, maar heeft nu een prijs in zijn hoofd dat voor ons ontzettend gunstig is. Wij denken dus dat de verkoopprijs met een makelaar veeel hoger gaat zijn en dat er dan ook nog flink overboden gaat worden. Zonder verkoopmakelaar zou dus daarin voor ons erg gunstig zijn. Maar ik vind het wel spannend
Lijkt me prima toch? Ik zou dan wel als eis stellen dat hij hetzelfde papierwerk op orde brengt als een makelaar.
Of ze weten dat er een gebrek is en hopen het zo makkelijk kwijt te krijgen. Ik zou er persoonlijk wel huiverig voor zijn maar het kan net zo goed ook prima zijn. Lastig…
Jaa het is juist meer vanuit ons dat we het het liefst zonder willen ivm de prijs. Hopelijk dat onze aankoopmakelaar ons ook daarbij kan helpen. Het is de eerste keer dat we samen wat gaan bezichtigen, dus dat komt wel goed uit
Ahh ik baal wel zeg, de verkoopmakelaar heeft ons verzoek om opnieuw te onderhandelen nav het bouwkundig rapport niet eens bij de verkoper neergelegd maar meteen afgewezen. Dus nu hebben we ons bod definitief ingetrokken. Opgelucht dat we geen miskoop hebben gedaan (enorm groot gebrek ten opzichte van een veel te hoge vraagprijs), maar wel klote dat we weer van voor af aan moeten beginnen
Haha wij zagen een prima huis maar waren niet waanzinnig verliefd. Dachten we doen even een bod + 10K op de vraagprijs en kijken wel waar het schip strandt. Is op inschrijving voor as maandag 12:00 en er is al overboden
Ik ben echt ongeduldig. We hebben het conceptkoopcontract teruggestuurd met opmerkingen en het duurt allemaal zo lang haha. Terwijl alles zo snel ging.
Beetje gekke vraag hoor, maar wie heeft er begin januari de overdracht van het huis (als koper zijnde) en heeft al een mail van de notaris gehad met betrekking tot de startersvrijstelling? Zo ja, zou je mij een pb willen doen?
Wij zijn al anderhalve week heen en weer aan het gaan met het koopcontract Verkopend makelaar is echt een flapdrol; hij had geen milieurapport meegestuurd, toen wilden ze ineens een extra clausule opnemen, daarna het voorbehoud van financiering inkorten, en nu in de versie van gisteren stond mijn naam verkeerd gespeld en een heel ander telefoonnummer. Zo suf allemaal, hopelijk maandag dan eindelijk de definitieve versie want dit is slecht voor mijn zenuwen.
Ja bij ons ging het een paar keer mis met de burgerlijke status van de verkopende partij. Stond iedere keer ongehuwd bij, terwijl zijn vrouw ook op het koopcontract staat als gehuwd haha. Hoe dan?
We hebben de definitieve versie nu binnen. Verkoper gaat ons dit weekend laten weten hoe ze willen tekenen. Zijn oudjes, dus zal wel niet digitaal zijn.
Ja hier zou het via Docusign gaan maar kan me idd voorstellen dat oudjes dat niet snappen. Hopelijk is het voor kerst bij ons allebei geregeld
Ja daar ga ik wel vanuit! Maandag hebben we in ieder geval de bouwkundige keuring en daarna ook de taxatie. De taxateur schatte al in dat we echt een prima deal hebben gesloten en over de keuring maak ik me ook geen zorgen. Familielid die aannemer is, is mee geweest met de tweede bezichtiging en die vond dat we gek waren als we het niet zouden doen haha.
We hebben tussen kerst en oud en nieuw gelijk ook het hypotheekgesprek haha.
Eindelijk weer een bod gedaan op een huis vorige week, maar helaas waren er bij de inschrijving meerdere biedingen die ruim 40.000 boven de vraagprijs lagen. Gelukkig voelen we ons wel gesterkt door onze makelaar die aangaf dat dit echt te belachelijk was en dit huis die prijs echt totaal niet waard was en dat we gewoon heel verstandig hebben geboden. Dus proberen daar maar op te focussen, maar het is wel echt lastig om niet moedeloos te worden. Vorig jaar was er in diezelfde straat een huis verkocht voor ruin een ton minder (zelfde staat van onderhoud en m2). Echt totale waanzin.
Oké. Gisteren voor het eerst geboden op een huis, wat al spannend was, en net te horen gekregen dat we het niet zijn geworden. We hadden 30k boven de vraagprijs geboden zonder voorbehoud of wat dan ook en het is voor 100k meer weggegaan. De moed is me nu officieel even in de schoenen gezakt na deze eerste ervaring
Wow dat is wel echt mega veel zeg!
Wij hadden dat ook een moment dat de moed in de schoenen zakte maar geef niet op, het huisje voor jullie is er wel hoor!