Huizentopic

Dat is toch ook totaal onrealistisch? Maar dan 100k boven vraagprijs? Of werd er echt een bieden vanaf prijs gehanteerd?

Wel kut, maar er komt vast nog iets anders op jullie pad! Laat je niet ontmoedigen en informeer anders eens vrijblijvend bij een aankoopmakelaar, kan ook nooit kwaad toch.

1 like

@hoiikbenes @mikselke Dank jullie wel! Het was ook inderdaad pas de eerste keer, dus we gaan (nu iets minder :joy:) vrolijk door!

100k boven de vraagprijs! Geen bieden vanaf. We gaan na de feestdagen inderdaad maar een aankoopmakelaar inschakelen :blush:

Gaan jullie jullie wensen aanpassen om in Utrecht te kunnen blijven of de wensen behouden en buiten Utrecht kijken?

Heb zelf Amersfoort laten schieten, omdat het ook te duur was (moet je nagaan, niet eens randstad). En ben nu super blij in m’n huis een stuk verderop.

@Moezemeisje Extreem! Randstad?

1 like

De wereld is gewoon gek en stuk, maar het ziet er ook niet echt maar uit dat die gekte binnen afzienbare tijd voorbij is… Wat wordt jullie strategie nu?

1 like

Dat kan wel een halfjaar duren, weet ik van mijn schoonzusje die op een makelaarakantoor werkt

1 like

Ik heb in februari kadasterdata opgevraagd en bij mij stonden er als meest recente prijzen in van november 2019, maar ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er na die tijd nog huizen in onze straat zijn verkocht.

1 like

Wow dat is wel echt bizar hoor. Bekijk het zo: als het 100k meer waard was geweest hadden ze dat heus wel gevraagd. Zo veel overbieden is het geld echt niet waard.

1 like

:face_vomiting:
deze lui

hier ook, alles wat nog te koop staat is 550k+

ROT OP MET JE TIENTALLEN STADSVILLA’S ik wil gewoon een betaalbaar huis :sob:

7 likes

Nee…In het noorden en ook nog eens buiten de stad :joy:

1 like

Moet het een stad er omheen zijn? Dan heb je alleen Amersfoort in de buurt zitten. Dat is echt een hele leuke en mooie plek.

Super lastig, maar lijkt erop dat je toch iets moet veranderen aan je ideaalbeeld. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat die ideale kans met een nieuwbouwproject zich voordoet! Niet raar hoor, dat je irritaties krijgt van de huizenmarkt in Utrecht.

1 like

Wij wisten dat we ergens de komende twee jaar wilden gaan kopen, maar nu hebben we gezien dat het dorp verderop héél leuk is en dat daar iets te koop staat. We hebben geen idee wat we kunnen lenen, maar de snelle hypotheekberekening online zegt 450k. Nou, dat lijkt me een beetje overdreven en bovendien willen we niet aan de bovenrand gaan zitten. En nu hebben we dus dat heeeeeele leuk huis gezien en hebben we meteen een bezichtiging gepland! Het staat al een tijdje te koop en ik heb geen idee of dit iets gaat worden, hoogstwaarschijnlijk niet, maar sowieso leuk om te gaan kijken en langzaam te gaan ontdekken hoe dit allemaal werkt :slight_smile: ik ga hier dus ook wat meer meelezen.

3 likes

Nieuwegein is spuuglelijk idd. Ik werk in de buurt en ben elke keer blij als ik eruit kan rijden. Houten schijnt mooier te zijn.

Ik las als laatste nieuws over huizenprijzen dat ze nog drie jaar zouden stijgen. Weet niet of je dat nog volhoudt in je appartement. Of denk je binnen die drie jaar aan een aanzienlijk hogere hypotheek te kunnen komen?

Wooow, dat is echt niet normaal… Heel begrijpelijk (en herkenbaar) dat de moed je in de schoenen zakt…

1 like

Je hebt helemaal gelijk! Ik vind het wel moeilijk om niet opgejut te raken door de markt. We hebben nu de strategie om van tevoren een maximumbod te bedenken en echt niet hoger te gaan. Het is zo verleidelijk om dan toch een paar 10k hoger te gaan zitten, maar dat moet gewoon echt niet.

Ik denk dat een aankoopmakelaar hier inderdaad ook wel heel goed bij kan helpen! Vanaf het moment dat we een aankoopmakelaar hadden waren we in ieder geval veel zekerder over de biedingen. Vooral omdat vraagprijzen tegenwoordig ook vaak totaal random lijken en vaak juist “expres” laag worden ingezet om die gekte uit te lokken. Dus dan kan je makelaar al onwijs je verwachtingen managen en weet je ook wanneer je wel flink kan overbieden omdat het huis het wel echt waard is en wanneer je dit juist niet moet doen! Dat vond ik zelf namelijk het meest lastige als je er niet meer vanuit kan gaan dat de vraagprijs realistisch is.

1 like

En ik herken dit heel erg btw. Ik voel me ook een verwend kind, maar weet ook wel dat mijn eisen echt niet buitensporig zijn. Het enige is dat ik zo graag in een kleine stad in de randstad (wel buitenwijk, heus geen centrum) wil blijven wonen. We kijken ook zeker naar dorpen er om heen en daar zijn we al gaan kijken, maar toch benauwd het me zo erg. Dus die stap daadwerkelijk zetten is zo groot want ik voel me gewoon zo thuis in de plaats waar ik nu woon. En ondanks dat we nu al bijna 9 maanden fanatiek aan het zoeken zijn blijft het gevoel bij die omliggende dorpen zo slecht. Maar ja. Ik heb nu wel zoiets van misschien moeten we het toch maar doen ook al hebben we dan 0 gevoel bij een huis of een dorp en als ik dan toch ongelukkig word daar dan gaan we wel weer verhuizen ofzo. Nou ja iig, herkenning dus :sweat_smile:

2 likes

Er zijn trouwens ook wel leuke dorpen! Ik vind alles op de verbinding van de sprinter Amsterdam - Amersfoort leuk om te wonen

Wij hebben morgen 2 bezichtigingen, 1 serieuze kanshebber en die andere is heel erg afhankelijk van hoe het er in het echt uitziet. Hebben op aanraden van de hypotheekadviseur veel bezichtigingen aangevraagd om meer inzicht te krijgen in hoe het gaat, wat je kan verwachten nav een funda advertentie enz enz. Een stuk of 10 bezichtigingen aangevraagd bij huizen die 1 a 2 dagen online stonden en 8 daarvan zijn er afgewezen omdat er al te veel interesse was.

1 like

Alleen daarom zijn wij al blij met een aankoopmakelaar. Sinds we die hebben hebben we wel altijd kunnen bezichtigen.

1 like

Het is de eerste keer dat wij gaan bezichtigen, dus willen eerst zelf eens kijken hoe dat gaat, maar als het 20 % blijft wat we kunnen bezichtigen gaan we dat ook zeker overwegen!

1 like