Huizentopic

Zitten idd wat leuke dingen tussen! Maar niet Hilversum, blegh.

Hilversum heeft hele leuke huizen!! Als je wat meer richting Loosdrecht gaat, allemaal leuke jaren 30 woningen en ik vind Hilversum net wat leuker dan Amersfoort. Minder burgerlijk Bible Belt zegmaar

In mijn ervaring moet je er echt op dezelfde ochtend voor 11u al bij zijn voor een bezichtiging. Altijd bellen ook. En ik zocht in midden Nederland, niet eens randstad. Veel plezier met bezichtigen en de zoektocht!

1 like

De laatste keer dat ik er was, vond ik de binnenstad zo ontzettend sfeerloos. Maar dat kan ook komen doordat ik het in een sfeerloze maand bezocht.

Geloof zeker wel dat sommige gebieden mooi kunnen zijn!

Thanks voor de tips! We hebben nu allemaal facebook pagina’s van makelaars geliked omdat daar al veel online komt voordat het op funda komt. We zoeken in limburg, er is veeeeel aanbod maar we zoeken wel in de starters range, dus er is ook veel vraag. We wonen nog prima dus het is geen ramp als het nog een jaar zou duren, vandaar dat we eens rustig beginnen, maar neem de tips van hier zeker mee!

1 like

Ik weet niet wat je prijsklasse was, maar wij zijn starters in de Randstad (tot €300.000 ongeveer) en zelfs met aankoopmakelaar mogen we niet overal kijken… Echt drama nu!

Wow… Ze moeten echt wat aan dat huizenkort doen hoor. Niet te doen dit.

Hahaha ja vriend van ons had geboden op een huis van 795k, is weggegaan voor 860k :crazy_face: En dan niet eens in de stad he, gewoon een dorpje in de noordelijke Randstad

Gisteren getekend en het bouwkundig rapport is ook binnen, in de bedenktijd zoals we bedacht hadden. Het valt ons echt mee wat er moet gebeuren. 3000 euro op korte termijn, dus binnen 1-2 jaar. CV-ketel onder andere. Allemaal te overzien en wat we ook verwacht hadden. En 10.000 euro op lange termijn waarvan het grootste deel zit in de bedekking van een stuk plat dak. Nouja, als we daar over 5 jaar eens naar kijken en ook hulp vragen aan bijvoorbeeld mijn vader (die dit vaker heeft gedaan), dan scheelt het ook in de kosten. Al met al prima voor een huis van 90 jaar oud en ook nog eens 20.000 onder de vraagprijs. :+1:

Dus nu hebben we echt de knoop doorgehakt dat we dit definitief doen. Hypotheek komt wel goed. We zitten prima onder wat we maximaal zouden kunnen.

26 likes

Bod geaccepteerd! Het is echt geaccepteerd op onze voorwaarden (zonder voorbehoud van financiering). Ik ben zo in shock! Het wordt een giga verbouwingsklus maar ik kan het eindresultaat al visualiseren en het wordt zo gaaf!
Lekker kerstcadeautje zo😁

25 likes

Pff, ik denk dat dit voor ons de kutste kerstavond ooit is. Mijn vriend en ik kijken al bijna een jaar, maar hebben een hele verschillende smaak waardoor we vrijwel niks allebei écht leuk vinden. Nu hadden we een aankoopmakelaar ingeschakeld en eindelijk iets gevonden, maar zelfs met meer dan 40k bovenop de vraagprijs zonder voorbehoud van financiering zijn we het bij de inschrijving vandaag niet geworden. Iedereen zegt heel lief “Er komt echt wel iets voorbij voor jullie hoor!!1!”, maar ik zie het even zo zwart in allemaal. We werken allebei fulltime dus bezichtigen is gewoon echt lastig (áls we er überhaupt al tussenkomen, zelfs met aankoopmakelaar), we vinden hele andere dingen leuk en er komt bijna niks vrij. En ben ons huidige huis ook gewoon zo zo zó zat omdat het te klein is voor ons en onze relatie daar soms echt onder te lijden heeft. :pensive: Ik weet gewoon even niet meer waar ik ook maar een mini-korrel optimisme vandaan moet halen.

2 likes

Kopen zonder kijken?

3 likes

Like voor herkenning :kissing_heart:

1 like

Eerst een huurhuis? Kun je wel groter wonen.

Ik ben zo gefrustreerd… We hadden via via een huis gevonden. We willen eigenlijk geen klushuis en hier moet echt wel wat dingen aan veranderd worden maar de prijs die we te horen kregen liet dat ook toe in ons budget en we hebben mensen die ons daarmee kunnen helpen. Na wat dingen uitgezocht te hebben, wilden we een bod uitbrengen. De verkoper had tegen degene die ons tipte gezegd; voor X bedrag ga ik het sowieso verkopen. Wij gingen daar iets onder zitten omdat zijn X bedrag ons maximale bedrag is wat we voor dat huis willen geven en we zo nog iets kunnen onderhandelen. Daarnaast zijn we nog wat dingen tegengekomen die aardig wat geld kosten en die willen we er dan zo proberen uit te halen. Maar nu zegt de verkoper opeens dat de vraagprijs nog €30.000 hoger is dan dat X bedrag (waarvan hij dus had gezegd dat hij het sowieso wilde verkopen). Het duurt waarschijnlijk nog wel even voordat we weer iets van hem horen maar ik heb er weinig vertrouwen in als we zo uit elkaar liggen qua prijs. Prima als jij dat bedrag wilt vragen (al vinden wij en onze makelaar dat die prijs het niet waard is) maar zeg dat dan eerder… Het voelde zo dichtbij. En dan kijk ik op Funda en dan staat er vrijwel niks online in ons zoekgebied de laatste tijd en dan voelt een eigen huis opeens zo ver weg weer. Voel me echt een beetje machteloos :sweat_smile:

1 like

Locatie is wel echt belangrijk. Dus ik zou daar wel goed naar kijken, maar 13 km is an sich geen ramp. 13 kilometer is best dichtbij. Als je oke bent met de locatie en het is echt een droomhuis… DOEN (als het lukt dan haha)

3 likes

13 km is echt niks! En kun je zelfs fietsen! Dus als het je droomhuis is, kun je die afstand echt makkelijk handelen

4 likes

Wat @kleinmaargroot en @kleinmeisje zeggen! Ons vorige huis stond in een stad, nu wonen we 12 km verderop in een dorp. Rij binnen een kwartier naar vriendinnen in onze vorige woonplaats. Kom nu zelfs vaker in het centrum dan voorheen. Dus als idd plek, huis enz goed zijn, is het prima te overzien denk ik!

1 like

Hartstikke leuk om een nieuwe plaats te ontdekken. Klinkt goed hoor, zou het zeker een kans geven!

1 like

Yes, doen! Wij woonden met heel veel plezier in een grote stad en wilden niet weg, Maarja daar een huis met tuin in onze prijscategorie vinden was niet te doen. Toen kwam een nieuwbouwproject in een nabijgelegen stad, op 18km van ons oude huis. Ik vond het eerste jaar wel erg wennen, van een appartement vlakbij het centrum zaten we ineens in een woonwijk waar weinig te beleven was, we hadden een kind van 1 en ik was hoogzwanger dus ook beperkte mogelijkheden om de stad te ontdekken. Ik heb dat hele eerste jaar op Funda gekeken in onze oude woonplaats. Maar toen ik onze huidige woonplaats begon te ontdekken voelde ik me al snel helemaal thuis en mis ik onze oude woonplaats niet meer. Nieuwbouw is ook heel fijn

1 like