Breda ken ik vanuit mijn werk erg goed. De prijzen daar in de goede buurten zijn ook ontzettend beroerd. Wist niet dat Breda best populair is.
Succes met de verkoop! Hier zag ik ook tegenop maar het viel me echt mee! We hebben in een weekend kamer voor kamer alles netjes gemaakt en daarna in 1 week 9 bezichtigingen gehad. Die week was even pittig omdat je nu natuurlijk niet even in een koffietentje kunt gaan zitten maar het was wel heel fijn dat het na een week klaar was.
Hier zie ik ook tegenop Makelaar gaf al aan dat ze 3-4 dagen willen plannen (waarvan 1 zaterdag) dus ik denk dat ik ga kijken of we dan met de kinderen en hond bij mijn moeder kunnen logeren. Zie het echt niet zitten om elke keer alle spullen weer weg te halen en 's avonds weer uit de auto ofzo te halen.
Makelaar zei ook dat ze het zo gaan plannen dat mensen back-to-back komen bezichtigen zodat ze elkaar op straat tegenkomen om ze nog meer āonder druk te zettenā. Pfffff wat een wereld.
Het leukste aan Prinsenbeek is de jaarlijkse optocht met carnaval. Maarja dat is ook zoān gekke reden om er te gaan wonen he
Hoeveel dagen was je bezig met 9 bezichtigingen? En wat je tevreden met de biedingen?
@Zitzak ahaaaaa is dat hun tactiek bij alle bezichtigingen die wij hebben gehad, waren er idd mensen voor en na ons
Nou, denk dat wij idd maar langzaam gaan opruimen en spullen weg gaan doenā¦
3 dagdelen waren de bezig, dus 3 bezichtigen per keer achter elkaar. Ik moet eerlijk zeggen dat het voor de eerste middag met bezichtigen het meest netjes was en ik heb me de hele week een gast in mn eigen huis gevoeld maar het was het waard! We hebben een heel goed bod gehad, bijna 30k boven de vraagprijs. Dat hadden we niet verwacht want we wonen niet in de randstad en er is wel gekte maar we hebben ons eigen huis in dezelfde stad voor de vraagprijs kunnen kopen.
@Zitzak dit was bij ons ook, erg he. En het werkte want ik was zo opgefokt dat ik zsm wilde bieden
Oh jezus dat klinkt niet best als je dan overboden wordt met 30k. Wij zijn gisteren bij een huis van 4 ton wezen kijken, best oud (60 jaar) en zag er qua staat in het echt ook niet perse goed uit. En oogde een stuk kleiner in het echt dan funda. Dus die hebben we maar over geslagen, want inderdaad wat jij zegt voor een huis van 4 ton of iets meer willen we gewoon niet verbouwen.
Ja Zoetermeer is betaalbaar, maar dat vinden we ook gewoon geen leuke plek. Net als veel starters die vanuit de stad naar Langsingerland, Pijnacker-Nootdorp etc zoeken⦠En inderdaad Papendrecht wordt je ook niet blij van. Wel nog Nissewaard overwogen (niet perse een mooie stad, maar wel een super mooie nieuwbouwwijk die heel goed betaalbaar is, en de woonplaats van mijn ouders dus best wat voordelen) maar dat is niet te doen qua files als je in Den Haag werkt allebei.
Soms denk ik ook echt dat makelaars denken dat mensen dom zijn. Dit soort dingen zijn toch zo doorzichtig. Ik vind het nog niet eens erg dat ze dat doen, want ja boeien dat je ziet dat er mensen voor of na je ook komen bezichtigen. Maar dat ze dat dan express doen zodat je dan onder druk komt te staan? Alsof iemand die nu een huis koopt nog de illusie heeft dat je de enige bent. Ik ga echt zo slecht op die domme verkoop ātrucjesā van makelaars haha.
Ook met dubbel modaal inkomen is het kut, I mean, ik wĆl helemaal geen 5 ton betalen voor een doodgewone nieuwbouw rijtjeswoning. Dat zijn maandelijks hoge lasten
Ik herken me zo in wat jullie hier zeggen. Mijn ouders hebben 25 jaar geleden het huis gekocht waar ze nu wonen in Amsterdam dichtbij de ring, als ZZPer en een hbo functie in de zorg. Die prijzen gaan totaal over de kop. Ik zou de komende 10 jaar echt geen hypotheek kunnen krijgen voor hun huis. Het idee dat er geen gezinnen zoals wij meer kunnen gaan wonen maakt me wel verdrietig, het was echt een leuke plek om op te groeien. Al is het voor mijn ouders (en voor mij ooit, als ze het niet allemaal opmaken) natuurlijk wel fijn dat de prijs zo gestegen is.
Ik woon in Breda, dus als je tips wil kunnen we wel dmen!
Wij krijgen over 3.5 week de sleutel maar we hebben nog niet het offiele hypotheek aanbod gehad omdat we moesten wachten met ons taxatierapport tot in 2021 zodat we de NHG kunnen krijgen (in 2020 zaten we net te hoog onze hypotheek). Alles was al voorlopig goed gekeurd, maar nu geeft de bank aan dat we nog een keer een werkgeversverklaring moeten inleveren + aanvullende info vanuit werkgever over verzekeringen als we eventueel ziek thuis komen te zitten. Nu is het alleen zo dat mijn loon in januari omhoog is gegaan dus het bedrag van mijn werkgeversverklaring komt niet meer overeen met wat er op mijn loonstrook staat. Ik krijg mijn nieuwe loon ook pas in februari dus dan is het te laat. Ik heb nu maar het briefje erbij gestopt dat HR aangeeft dat mijn loon omhoog gaat per 01.01.2021 en ik hoop dat dat voldoende is voor de bank. Kan mij bijna niet voorstellen dat ze het afkeuren omdat ik mijn loonstrook van januari niet kan laten zien.
Financieel adviseur geeft aan dat het wel goed gaat komen, maar ik heb geen zin in dit gezeur zo net voor de overdracht.
Heel herkenbaar. Ook wat er onder je gepost werd. De huizenmarkt is gewoon bizar. Een doodnormaal woonhuis van 400.000 euro is echt buitenproportioneel en toch denk ik tegenwoordig. Oh koopje
Voelen jullie ook een beetje haast door de overdrachtsbelasting? Zou echt veel schelen als we die niet hoeven te betalenā¦
We hebben nu 3 biedingen gedaan, bij twee werd er min. 30.000 overboden en bij die van vandaag min. 35.000. Het is echt nieeeeettt normaal
Door die 4 ton grens?
Ja, veel huizen zijn nu sowieso boven de 400.000 (Utrecht), dus we hopen dat we voor april nog iets kunnen vindenā¦
Wij hebben volgende week bezichtiging bij een twee-onder-een-kap huis in een wijk waar we al super lang op azen, dus waren er dolgelukkig mee. Alleen ze hebben een āvanaf prijsā staan en het huis ook erg laag in prijs aangeboden. Huizen in de straat hebben voor 50k meer te koop gestaan (laat staan voor hoeveel meer ze verkocht zijn). Bij inschrijvingen grijpen we ondanks de inschattingen van onze aankoopmakelaar steeds net naast, dus een inschrijving willen we eigenlijk koste wat kost voorkomen door dit keer eventueel meteen een voorstel te doen om te kunnen onderhandelen. Echter weten we niet of dat kan als er dus een vanaf prijs wordt gehanteerd, en of ze dan sowieso voor een bieding willen gaan. Heeft iemand ervaring met zoān vanaf prijs?
Overdracht, dus tekenen bij de notaris, moet voor 1 april zijn. Misschien dat je het al wist hoor maar ik merk vanuit mijn werk dat daar onduidelijkheid over is.
In de huidige markt is een vraagprijs eigenlijk ook een vanaf prijs
Als je al vrij vroeg in de reeks een bezichtiging hebt zou je wel kunnen aangeven dat je een openingsbod wil doen, waar zij dan boven gaan zitten en jullie evt nog omhoog kunnen gaan. Anders zit er denk ik weinig anders op om een eindbod te doen en te hopen dat ze de rest van de bezichtigingen afzeggen maar die kans lijkt me klein.
Als je laat in de reeks een bezichtiging hebt zullen ze denk ik al wel biedingen hebben gekregen en zit er sowieso niks anders op dan een eindbod te doen.
Ja dat wist ik gelukkig! Wij vragen nu ook bij elke bezichtiging of ze meewerken aan op papier eerder tekenen, maar dat de bewoners er langer in mogen zitten. Is toch goedkoper dan wanneer je de overdrachtsbelasting moet betalen⦠Maar niet iedereen werkt daaraan mee.