Huizentopic

Je hebt gelijk, het is box 3, vermogen, niet box 1 inkomen:

1 like

Ik ben echt teeheeeeering agressief inmiddels over die k.u.t. Keuken en badkamer leverancier.
3/4e van die keuken is er inmiddels weer uit geweest en wacht op nalevering. Vanochtend was nalevering ACHT. Weer om 6.15 naast je bed.
ā€œWe hebben alleen het blad, de kasten komen nog! Excuses!ā€

Echt het stoom komt uit m’n oren.
Via de klantenservice krijg je echt geen fuck bereikt en ik overweeg echt een essay op Facebook te knallen waarin ze compleet zwart maak :grimacing::grimacing::grimacing::grimacing:

4 likes

Aahh shit zeg! 8 naleveringen is echt bizar, vooral dat het dan nog niet eens geregeld is. Ik vrees ook voor onze verbouwing en keuken straks (er valt nu moeilijk een keuken te kopen tijdens lockdown) en ze waarschuwen nu al voor vertraging :sob:

Even iets anders, wel keukengerelateerd, jullie hebben een bora inductie met afzuiging toch? Is het een aanrader? Ik hoor zulke verschillende verhalen. De ene keukenwinkel zegt bora is het beste en andere merken kunnen het niet evenaren terwijl de andere keukenwinkel zegt dat bora veel herrie maakt je de filters vaak moet vervangen en die heel duur zijn.

Crazy… zo ontmoedigend. Ik merk dat ik echt desperate begin te worden, zeker gezien het aanbod dat naar mijn idee echt op een ultiem dieptepunt zit.

Wij wonen in het oh zo mooie Zoetermeer en vergelijkbare woningen uit hetzelfde blok die dit jaar zijn verkocht zijn voor ongeveer 200k meer verkocht dan 5 jaar terug is aangekocht (nieuwbouwproject). Verkoopprijs lag rond de 420k en de woningen kostten destijds 230k. Gewoon voor een rijwoning van rond de 120 m². :woozy_face: :dizzy_face:

Wow zo bizar, dan denk je echt van die mensen die het verkopen die zitten er warmpjes bij…

Terwijl je lang niet altijd invloed hebt op wanneer je voor het eerst iets koopt. Heb genoeg vrienden die al 3 jaar wachten totdat de markt klapt maar als je dit leest dan duurt dat nog wel even :frowning:

Jaa wij zijn er heel blij mee! Kan wel een filmpje sturen als je wilt! Slide maar in de DM haha.
Ik was laatst in slaap gevallen op de bank en m’n man had gekookt. En ik werd wakker en rook echt niks. Stond op om naar de keuken te gaan, en zag toen pas dat ie gekookt had! (& is 1 open ruimte). Dus hij zuigt eeeecht goed luchtjes af!

Nou. We hebben iig het goede blad nu. Nu de rest nog :grimacing:
Nog 3 naleveringen te gaan, met beetje pech 4.

2 likes

Ja moest voor levering. Of aan de deur of van te voren overmaken anders leveren ze niet :roll_eyes:
maar als ik een opsomming maak van wat er fout ging…

Gedoe

Keuken:

• blad was beschadigd, dus kregen een noodblad (okĆ© netjes 2dgn van te voren gemeld)
  • verkeerde Kasten (deurtjes ipv lades)
  • verkeerde vaatwasser
  • veel beschadigingen op deurtjes en wangen enz
  • bevestigingsmateriaal kraan zat er niet bij
  • noodblad waren ze vergeten voor te vrezen voor kookplaat & kraan
  • kastje voor de Bora was niet juist
  • verkeerde greeplijsten
  • verkeerde maat onder plint

Badkamer:

• wasbak was stuk
  • 2 potten met fabrieksfout - lekten
  • bij afleveren hebben ze de vork van dat heftruckje zo dwars door het pallet tegels geramd: 6 dozen maar de knoppen
  • de installatie tekening was gebaseerd op andere producten dan de geleverde producten. Bijv bad was verkeerd…
  • levering kwam sowieso een dag te laat

En voor de levering bij het compleet maken van de order:

• Gehele toilet tegels waren ineens verdwenen tussen de offerte en de orderbevestiging (gewoon zelfde bedrag maar 10m2 tegels poef weg?)
  • de keuken zoals de verkoop ā€˜m had ingetekend, kon technisch niet (overstek van het blad voor de bar).
  • bij ze laatste doorneem afspraak wilden we de tegels nog 1x zien (want tussen de eerste afspraak en tweede zat ruim een jaar door nieuwbouw): van te voren gebeld; liggen die in jullie showroom? -Ja!
    Daar gekomen: oh… nee die heb ik niet! Sorry! Weer vrije dag voor Jan. L.

En ze nemen overal 10wkn de tijd voor km na te leveren. Super kut want je zit overal op te wachten en het komt in kleine beetjes… En telkens om 6u ā€˜s ochtends :’)…

Nooit meer een keuken of badkamer van een mandenmakers groep concern​:upside_down_face::grimacing:

Ahh top! Ik had op je insta inderdaad een filmpje gezien waar je zag dat hij de stoom echt naar beneden trekt. Fijn dat hij echt werkt!

En wat een gepruts zeg… Er kan natuurlijk altijd was misgaan maar dit is niet normaal. We proberen sowieso die club te mijden, heb er zoveel slechte verhalen over gehoord. Ook dat je zomaar de helft op een keuken kunt ā€˜afdingen’ dat klopt toch niet :face_with_monocle:

Haha ja wij hebben 47% korting gehad ofzo :joy::crazy_face:

Maar we waren zó zo verliefd op een type badkamer tegel daar… bij 3 anderen geweest maar nergens hadden ze die… en alle alternatieven was het net niet.
Idem dito voor het keukenblad.

Het materiaal is ook wel gewoon goed. De gene die de badkamer tegels kwam zetten was er ook over te spreken. Maar de service en kunde is gewoon… nulšŸ™ƒ

1 like

Ik snap het helemaal hoor als je eenmaal ergens verliefd op bent… Wat dat betreft maar goed dat we er uberhaupt nog niet zijn binnengestapt want nu weten we ook niet wat we missen :grinning:

Maar nog even doorzetten, als straks alles goed geleverd is ben je dit leed snel weer vergeten en van die mooie tegels en het keukenblad blijf je elke dag genieten!

1 like

Oh my, wat een ellende. Hopelijk is alles binnenkort af!

Wij hebben net ons eerste hypotheekgesprek gehad en het was echt super verhelderend! We hebben hem gewoon eerlijk gevraagd hoe het zit met je DUO-lening verzwijgen haha. Hij was echt heel eerlijk erover. Met de schuld die mijn man heeft scheelt het zo een ton op de lening. Maar uiteindelijk kwamen we erachter dat het voor ons (naast dat het gewoon fraude is), ook niet ā€˜nodig’ is om het te verzwijgen. Want het bedrag dat we kunnen lenen mĆ©t de schuld is sowieso hoger dan wat wij uit willen geven.

Wel leuk om nu heel concreet te kunnen gaan Funda’en :heart_eyes:

14 likes

In welke prijscategorie zoeken jullie huizen op Funda?

• Ik zoek niet concreet naar een huis
  • Minder dan 200.000
  • Max 250.000
  • Max 300.000
  • Max 350.000
  • Max 400.000
  • Max 450.000
  • Max 500.000
  • Max 550.000
  • Max 600.000
  • Meer dan 600.000

0 stemmers

Nou, we willen wel voor 410k een huis hebben maar ja, dat overbieden he? Dus funda tot uiterlijk 400k eigenlijk.

1 like

Kwam net weer een parel tegen op mijn tijdlijn:

Middenvilla. Doe even normaal joh. Geen idee wat het kost, want het is zo nieuw dat ie niet op hun site staat. Maar met die benaming zal het wel buitenproportioneel zijn.

10 likes

Wat de fuck haha. Niet te doen

Zo te zien zoek je in mijn stad/regio. Wij gaan onze ā€˜middenvilla’ ook verkopen. Verwachte opbrengst 550k :exploding_head:

2 likes

14.500€ is toch niet heeeeel gek voor een keuken zoals afgebeeld :see_no_evil:?

Haha, ik heb gelukkig net een koopcontract ondertekend meer richting Amersfoort. Maar ik woon nu wel in deze regio inderdaad.

1 like