Dat vind ik best heftigš¬
Wij boden trouwens ook geen ronde bedragen, want ā¬500 kan net het verschil maken. Behalve bij onze huidige woning omdat we (relatief) weinig overboden en we dachten dat we het toch niet zouden hebben
Dat vind ik best heftigš¬
Wij boden trouwens ook geen ronde bedragen, want ā¬500 kan net het verschil maken. Behalve bij onze huidige woning omdat we (relatief) weinig overboden en we dachten dat we het toch niet zouden hebben
Ja, stom he? Ik vind het ook niet heel chill, maar de hypotheekadviseur was wel duidelijk hierin. Die zei dat je dan echt altijd laatste gaat worden. Weet natuurlijk niet of dat echt zo is, maar als iemand anders het niet hoeft word jij het iig niet.
Onze hypotheekaanvraag is goedgekeurd!
Echt bizar man dat ze ons zoveel geld willen lenen. Voel me nog steeds een onderkwalificeerde puber die met geld smijt soms haha
Slim!
Ja same. Vlak voor tekenen de keuring en op dag 1 van de bedenktijd het rapport binnen. Werkte prima zo!
Wij hebben wel direct contact met de verkopers, maar zij hebben zoān doe-het-zelf pakket genomen bij een grote makelaar. Helemaal prima, want zo konden we ook een beetje inschatten waar deze mensen gevoelig voor zijn haha. Geen idee of ons charme offensief iets uitmaakte, maar we hebben het huis
Gisteren twee huizen wezen bezichtigen. De eerste was echt chill in alles, maar gewoon echt te klein voor ons.
Maar het tweede huis: echt wauw. Zooo ruim en licht, prachtige keuken die ook nog eens super ruim is. Badkamer met mooi bad en inloop douche. Wel echt een paar dingen die heel jammer zijn qua afwerking (en zegmaar echt heel jammer want je moet het wel aanpassen terwijl het huis al flink prijzig is). Alleen jeetje wat een mooi huis als je de afwerking gewoon naar je eigen smaak doet. Kon er gewoon niet van slapen door hoe enthousiast ik ben dus we gaan een bod doen. Zoooo spannend. We moeten voor morgen 15.00 een bod doen en wachten nu op de makelaar die aan het uitzoeken is welk bod we moeten doen om goede kans te maken.
Wordt helaas wel overbieden, maar hoop dat het animo misschien wat minder is door de afwerking. Was wel grappig want we kwamen aan bij het eerste huis en zagen mensen naar buiten lopen. Toen we weg gingen zagen we de volgende kijkers al staan. Wij door naar het volgende huis zien we dezelfde mensen naar buiten lopen als bij het eerste huis en wederom toen we klaar waren dezelfde mensen wachten als bij het eerste huis om te bezichtigen bij dit huis ook.
De fundering en kozijnen zijn allemaal net gedaan
Jaa dat kijken wij ook! Heel leuk vooral met onze eigen verbouwing in het vooruitzicht. Ik vind het alleen wel suf dat Nicolette zo overdreven doet: āāDIT IS EEN VR-BRIL!!āā alsof niemand ooit zoān ding heeft gezien .
Ik zag dat het hierboven over biedingen ging. Wij hadden inderdaad kopers die een filmpje hadden gemaakt en kopers die op het moment dat ze hun bod in moesten dienen ('s ochtends 10.00) precies een kaartje door de bus hadden gegooid met dat ze het zoān leuk huis vonden en waarom ze een bod hadden uitgebracht. Dat kaartje vond ik echt heel leuk. Deze mensen hadden bij ons ook het hoogste bod gedaan maar als er 2 gelijke biedingen waren had het kaartje voor mij als verkoper wel de doorslag gegeven denk ik. Dus misschien nog een tip.
Mag ik ook meekletsen?
Wij hebben inmiddels bijna 1,5 maand geleden een huis (in de Brabantse hoofdstad) gekocht. Tweede bezichtiging en meteen raak⦠En dat terwijl we eigenlijk alleen oriënterend aan het kijken waren. Inmiddels is alles rond en wachten we geduldig op 1 april, dan krijgen we de sleutel. Het huis is redelijk instapklaar en we hoeven enkel te schilderen en nieuwe gordijnen (en meubels) aan te schaffen! Maar wachten duurt lang hoor haha!
Wij hebben ook een afwijkend bedrag geboden, namelijk 365.777. We hadden het vermoeden dat veel mensen 365.000 zouden bieden. Ook hebben we zonder voorbehoud van financiering en bouwkundige keuring geboden.
Verder geen filmpjes of brief, de verkoopmakelaar heeft wel een soort āprofielā geschetst over ons richting verkopers. Verkopers wilden graag een jong stel (starters) in hun huis hebben, maar geen contact gehad met verkopers.
Wauw zonder voorbehoud van financiering! Hoe kwam het dat jullie dat aandurfden?
Ook wij konden ongeveer een ton meer lenen dan we uiteindelijk nodig hadden, en we brengen zoān 25% eigen geld mee! Verder werken we allebei gewoon in loondienst (met een vast contract) en hebben we geen schulden of een huis wat nog verkocht moest worden. Hypotheekadviseur durfde de gok wel te nemen!
Ik heb dit gisteren voor het eerst gehoord, dus ben blij dat je het nog een keer vertelt. Het is allemaal best wel ingewikkeld, dus herhaling is niet slecht
Wij hebben ons huis kunnen kopen met 10k boven de vraagprijs. Taxatie is ook goed uitgepakt bij ons, we hoefden uiteindelijk maar 2k zelf te betalen. Dit wel buiten de randstad, maar niet overal is het dus hopeloosā¦
Hebben jullie ook het gevoel dat sinds de start van het nieuwe jaar de huizen weer duurder zijn geworden? Ik hou nog bij wat er aan nieuw spul op Funda komt en ik zie echt steeds gekkere prijzen. Ik kwam net een rijtjeshuis tegen, aan het spoor voor 6 ton. Geen Amsterdam. Huh?
Dit viel mij ook op! In onze straat is een vergelijkbaar huis te koop gezet. Heeft wel meer onderhoud nodig dan het onze. Maar de vraagprijs is 80.000 hoger dan waar wij ons huis voor hebben gekregen.
Wat goed!
Stop hou op ik vind het niet leuk
Onze hypotheek is ook rond
Nu een tekening laten maken voor dakkapel of dakserre op zolder en vakmensen zien te vinden die alle andere werkzaamheden kunnen uitvoeren straks. Vrees dat dat nog een grotere uitdaging wordt dan de aankoop zelfā¦
Wij zijn ook druk op huizenjacht. Huizen bezichtigd maar helaas nog niets kunnen kopen. Heb nu kaartjes laten drukken waarop staat dat we een huis zoeken, wie we zijn etc. Dit gaan we zaterdag bij huizen welke ons aanspreken in de brievenbus gooien. Wie weet vinden we zo wat.