Huizentopic

Wij hebben net ons eerste hypotheekgesprek gehad en het was echt super verhelderend! We hebben hem gewoon eerlijk gevraagd hoe het zit met je DUO-lening verzwijgen haha. Hij was echt heel eerlijk erover. Met de schuld die mijn man heeft scheelt het zo een ton op de lening. Maar uiteindelijk kwamen we erachter dat het voor ons (naast dat het gewoon fraude is), ook niet ‘nodig’ is om het te verzwijgen. Want het bedrag dat we kunnen lenen mét de schuld is sowieso hoger dan wat wij uit willen geven.

Wel leuk om nu heel concreet te kunnen gaan Funda’en :heart_eyes:

14 likes

In welke prijscategorie zoeken jullie huizen op Funda?

• Ik zoek niet concreet naar een huis
  • Minder dan 200.000
  • Max 250.000
  • Max 300.000
  • Max 350.000
  • Max 400.000
  • Max 450.000
  • Max 500.000
  • Max 550.000
  • Max 600.000
  • Meer dan 600.000

0 stemmers

Nou, we willen wel voor 410k een huis hebben maar ja, dat overbieden he? Dus funda tot uiterlijk 400k eigenlijk.

1 like

Kwam net weer een parel tegen op mijn tijdlijn:

Middenvilla. Doe even normaal joh. Geen idee wat het kost, want het is zo nieuw dat ie niet op hun site staat. Maar met die benaming zal het wel buitenproportioneel zijn.

10 likes

Wat de fuck haha. Niet te doen

Zo te zien zoek je in mijn stad/regio. Wij gaan onze ‘middenvilla’ ook verkopen. Verwachte opbrengst 550k :exploding_head:

2 likes

14.500€ is toch niet heeeeel gek voor een keuken zoals afgebeeld :see_no_evil:?

Haha, ik heb gelukkig net een koopcontract ondertekend meer richting Amersfoort. Maar ik woon nu wel in deze regio inderdaad.

1 like

Over Amersfoort gesproken, wat een gekkenhuis. Vrienden van ons hadden het huis op Funda gezet voor 400.000 en is zojuist voor 495.000 verkocht. Een leuk rijtjeshuis, maar nu begrijp ik dat het eigenlijk een middenvilla is

Ja we hebben echt wel geluk gehad. Zitten in een mooi dorp niet ver van Amersfoort af. Onder vraagprijs kunnen krijgen. Wel een huis waar we aan moeten klussen, maar daar steek ik met liefde 50k in. Liever dan dat ik met dat geld moet overbieden.

Bizar dit soort prijzen. Onze aankoopmakelaar vind het belachelijk dat we met duizenden euro’s overbieden nog steeds huizen niet hebben, maar als ik dit zo zie moeten we nog een ton extra bieden ofzo wil je kans maken. Deze markt :exploding_head::exploding_head:

Is het op dit moment veel lastiger om met intentieverklaring een hypotheek te krijgen dan met vast contract? Ik ben aan het rondkijken naar een andere baan, maar ik geef dan wel mijn vaste contract op. Weet dat vrienden een jaar geleden makkelijk met allebei een intentieverklaring een huis konden kopen, maar zal nu wel lastiger zijn met deze pandemie? Iemand een idee?

ik vind het ook heftig dat je voor 9 ton nog een betegelde achtertuin krijgt.

8 likes

Een intentie/werkgeversverklaring is wel minder lang geldig. Nu 2 maanden geloof ik. Hier is het geen probleem, maar moet zeggen dat het dan ook om een redelijk zekere baan gaat waar Corona niet veel invloed op zal hebben. Werk je in bv de horeca gaan ze wellicht wel wat moeilijker doen?

1 like

Ah top, dat klinkt nog wel hoopvol. Ik werk gelukkig in een sector waarbij veel zekerheid is, dus dat is geen probleem!

1 like

En een kleintje ook

1 like

Nou echt he! Heb echt het idee dat mensen zich zo mee laten slepen, wat ik me ook kan voorstellen als je echt iets graag wil.

@kleinmeisje niet normaal he…wij hebben ons huis 3,5 jaar geleden gekocht, toen al moeten overbieden en sindsdien alleen maar gekker geworden.

2 likes

Een midden. villa.

:expressionless:

2 likes

Bij ons gaat het wel goed! Badkamer gekocht via Brugman. Vond dat het lang duurde voordat het geplaatst werd. Maar ik dacht vandaag besteld morgen in huis.

1 like

Die hoop had ik nog met onze bank, maar als het goed is wordt hij volgende week na 15 weken wachten geleverd :sweat_smile:

1 like