Ik zag hem ook net en was net zo verbaasd. Zag er ook nog echt wel mooi uit, vond ik!
Haha ja ik heb heteluchtverwarming en in oktober/november ben ik regelmatig natgeregend tijdens mijn motorrijlessen, maar dan kon ik mijn natte pak nergens overheen hangen en moest ik de volgende dag weer rijden. Dikke ellende
Haha wij hadden in dit huis tijdens alle verbouwstress heel last minute besloten toch maar geen vloerverwarming te doen in onze piepkleine badkamer. Het is als je de douche uit komt even koud aan de voeten maar verder warmt de douche de ruimte heel snel op.
En wat je zegt over beton storten klopt inderdaad. Wij gaat het in het nieuwe huis op de begane grond doen, inclusief vloerverwarming maar wat een geld kost dat! Boven is geen optie maar ik ken ook niemand in een ouder huis die dat heeft. Sowieso hebben wij boven de verwarming eigenlijk nooit aan.
Mijn vriend heeft in zijn eigen oude jaren 30 klushuis toendertijd wel vloerverwarming gelegd maar had daar achteraf spijt van ondanks dubbel glas en isolatie is het gewoon niet zo goed te isoleren als een nieuw huis. Het voelde daardoor vaak zo koud aan terwijl de vloerverwarming dan wel op 25 graden stondā¦
Ik zou het zelf om die reden alleen doen in een heel goed geĆÆsoleerd huis. Vind zelf stiekem straalwamte heel fijn
In het hele huis vloerverwaming en ik had het wel fijn gevonden om nog ergens 1 radiator in huis te hebben. Iets waar je natte kleding overheen kan leggen om de drogen of waar je tegenaan kan zitten om op te warmen (gelukkig wel een auto met stoelverwarming ).
Wij hebben beneden en badkamer vloerverwarming gedaan, maar zijn volgens mij ongeveer de enige in de straat met vloerverwarming. Wij hebben alles zelf kunnen doen maar zaten alsnog flinke kosten aan verbonden. Wat ik er ook fijn aan vind is dat de hele balklaag vernieuwd is en er nu mega isolatie onder ligt. In de badkamer is het ook fijn maar had van mij niet perse gemoeten. We hebben overigens ook een badkamer radiator, ook fijn voor handdoeken etc en als je het echt wilt opwarmen eventueel.
Ons hypotheekdossier ligt nu ter beoordeling bij de verstrekker. Doodeng haha
Jaaaaaa dit! Wij in dezelfde fase. Al 2x weer opnieuw dingen aan moeten leveren (man heeft een eigen bedrijf) en over 2 weken loopt ons voorbehoud af dus hoop echt dat het na het weekend rond is. Financieel adviseur maakt zich geen zorgen maar ik trek dit echt slecht
Haha oooh een eigen bedrijf maakt het wel wat ingewikkelder ja. Wij zijn allebei in loondienst en de adviseur heeft al een hele precheck gedaan op onze documenten, dus hopelijk kan het snel!
Ja scheelt echt enorm. Zat vandaag te tellen, we hebben 31 documenten aan moeten leveren in totaal
Mocht iemand op zoek zijn naar een rijtjeshuis (of āstadsvillaā haha) in Breda, stuur mij maar een PM. Een collega van mij verkoopt haar huis. Prachtig huis en laag geprijsd. Dacht dat de prijzen in Breda veel hoger lagen.
Iemand ervaring met Zoetermeer? Ik hoor daar niet hele positieve verhalen over, maar is het echt zo erg? Vind veiligheid wel erg belangrijk namelijk. (De wijk ādorpā bv)
Ik woon daar! Maar ga volgend jaar verhuizen want wil niet mijn dochter hier laten opgroeien haha. Klinkt niet heel positief he. Maar ik kom uit het oosten en ben zoān andere omgeving gewend. Ik wil vooral een rustigere omgeving en Zoetermeer is best āvolā.
Er is best wat ellende, maar ik denk niet buitensporig veel als je het vergelijkt met andere steden in de omgeving. Wij wonen zelf in de wijk Oosterheem, en daar heb je ook weer goede gedeeltes en wat slechtere gedeeltes (waar bijv veel overlast is van jongeren).
Mijn vriend is hier wel opgegroeid en die vindt Zoetermeer helemaal fantastisch.
Haha, ik kom zelf ook uit het oosten, dus ben inderdaad ook anders gewend. Hier zijn de huizen ook veel goedkoper natuurlijk dus ik ben ook wel opgegroeid in een āgoedeā wijk, maar een soort gelijke wijk in de Randstad is niet te betalen (voor starters). Vind wijken daarom ook zo moeilijk inschatten. Is het gewoon niet āmijn dingā (want ik vind dat ik me daar overheen moet zetten en al helemaal als starterswoning) of is het gewoon echt niet veilig als ik alleen over straat loop/veel overlast etc? Onze planning is niet om heel lang in ons eerste huisje te blijven, maar stel de markt stort in zouden we er ook met evt baby veilig moeten kunnen zitten. Bedankt voor je reactie!
Je kan eigenlijk overal wel prima over straat hier in Zoetermeer hoor. Er zijn wat wijken waar veel sociale huurwoningen bij elkaar zijn gebouwd, en daar is wel echt overlast. Volgens mij heeft Zoetermeer ook relatief veel sociale huurwoningen (niets mis mee verder, heb er zelf ook in gewoond).
Ik heb zelf hier verder nog nooit iets meegemaakt waardoor ik me onveilig voelde.
Maar ook hier zijn ānormaleā eengezinswoningen niet te betalen, in de wijk waar ik woon gaat een gemiddelde eengezinswoning weg voor meer dan 400k en dan heb je misschien 110 m². Echt ellendeā¦
Hoe komt het dat je Zoetermeer op het oog hebt? Heb je daar enige binding mee? Want er zijn ook veel dorpjes in de omgeving waar de huizen wat goedkoper zijn Ʃn die een stuk rustiger zijn dan Zoetermeer. Wij gaan daar zelf ook heen verhuizen.
Ja erg hè die prijzen⦠Nee, eigenlijk niet. We kijken met name in (de buurt van) Rotterdam, met een goede ov verbinding naar Den Haag ivm werk van vriend. Zoetermeer komt dan ook voorbij en heeft een gunstige ligging ten opzichte van zijn werk! Kleinere dorpjes hebben vaak die goede ov verbinding niet en vallen daardoor af helaas. Qua prijs is dat inderdaad vaak gunstiger. Maar door die harde eis van ov (ook vanuit zijn werk dus kunnen overal consessies op doen behalve daarop) komen we dus vaak uit op de plekken met een goede ov, waardoor het vaak ook duurder is.
Ik vind de buurt met alle flats niet zo leuk.
Rokkeveen en Oosterheem vind ik wel rustig, met mooie huizen. Oosterheem heeft mooie (dure) woningen en er is een mooi bos in de buurt en een klein strandje.
Het beste aan Zoetermeer vind ik de verbinding met Den Haag (trein + randstadrail) en Utrecht (trein). Verder is het echt een stad waar je woont en voor plezier ergens anders moet gaan.
Die wijk met flats zijn ze nu helemaal aan het opknappen en renoveren.
Ik kom zelf uit Zoetermeer en zei vroeger altijd dat ik er niet wilde blijven, maar nu hebben we er toch een huis gekocht haha en we wonen superfijn. Eerst zochten we een huis in Leiden maar dat is onbetaalbaar geworden. Ook mijn vriendinnen overwegen om weer terug te gaan naar Zoetermeer. Ok de buurten en huizen zijn niet de mooiste van het land maar de stad ligt supercentraal. Met 10 minuten zit je in Den Haag en 15/20 minuten in Delft of Leiden. In de zomer pak ik ook vaak de scooter naar Scheveningen of Leiden.
Je kan hier gewoon prima en rustig wonen en heel snel reuring opzoeken in omliggende steden en dat vind ik het fijne aan Zoetermeer. De huizen zijn redelijk goed geprijsd en de wijken zijn over het algemeen groen en kindvriendelijk.
De enige wijk waar ik niet zou willen wonen is Oosterheem, omdat ik vind dat de huizen daar te dicht op elkaar zijn gebouwd, de tuinen zijn klein en er is amper buurtgroen. Meerzicht vind ik de leukste wijk, ruim opgezet en dichtbij het Westerpark wat heel groot is!
@kleinmeisje Ik heb me echt nog nooit onveilig gevoeld in Zoetermeer. Je kan er ās avonds bij wijze van een bom op straat afsteken zo stil is het haha. Dat is ook meteen weer het negatieve imago van de stad, slaapstad.
Als āslaapstadā maakt dat het een negatief imago is maakt me dat niet heel uit, liever dat dan dat er elke week meerdere keren politie komt omdat er weer wat is gebeurd. En voor de reuring zitten er inderdaad genoeg steden omheen.
Geen idee of dit hem gaat worden, in deze markt is de kans groter dat je een huis niet hebt dan wel, maar vind het altijd wel fijn om wat research te doen van te voren. Heel erg bedankt voor jullie reacties!!