Huizentopic

Het zou er bij ons denk ik ook heel erg aan liggen wat voor filmpje. Als het een normaal filmpje is waarin mensen uitleggen wie ze zijn (zonder al te veel gekke details en ik hoef ook niet te weten wat voor werk iemand doet) en waarom ze het huis graag willen zou ik daar wel gevoelig voor zijn. Als het een veel te blij ‘gek’ filmpje wordt werkt dat absoluut niet.

Aan de andere kant, mijn huis (buren vooral) is best kut dus misschien als een huisjesmelker veel te veel geld biedt, be my guest.

Dat soort dingen spelen denk ik vooral als biedingen dicht bij elkaar liggen, dan kan het helpen als je een beeld hebt bij leuke kopers die je het gunt. Soms kan je als koper ook geluk hebben dat iemand niet voor het geld gaat, want bijvoorbeeld alleen en met pensioen en dat die paar duizend dan niet uit maken.

In Haarlem vinden mensen het soms leuk om te weten dat je uit de buurt komt en niet vanuit Amsterdam komt haha

Ik zou zelf liever een goed onderbouwd financieel overzicht hebben, als ze onder voorbehoud van financiering bieden, dan een filmpje of brief.
In the end wil ik gewoon zoveel mogelijk geld en maakt het me niet echt uit wie er in dit huis komt te wonen :sweat_smile:

1 like

Als het niet met inschrijving gaat, kan snelheid ook een rol spelen. Dus voor je gaat bezichtigen bedenken wat je ervoor over hebt als het aan je verwachtingen voldoen of in verschillende scenario’s. Na de bezichtiging ter plekke of zodra je buiten staat bellen om een (uiterst) bod te doen.

Ja precies. In die zin is wat voor werk iemand doet juist wel relevant.

3 likes

Bij mij werd er inderdaad bij verteld dat mijn bod opviel, vonden het grappig en daarom hebben ze mijn bod geaccepteerd. Mijn woning stond op bieden vanaf en heb dus met 225 euro meer het winnende bod gekregen (225.225). Waren ook meerdere biedingen (nu kunnen die natuurlijk gewoon op 225.000 binnen zijn gekomen, maar voor die 225 euro extra vond ik het wel waard)

Oh ik ben heel emotioneel over mijn huis, dus mij zou het wel uitmaken wie erin komt. Zelfs bij onze oude huurwoning hebben we gekeken wie we het wel en niet gunden haha (we mochten iemand aandragen).

Het is wel duidelijk dat wij super amateuristische, onervaren huizenkopers zijn :smiley: want ik mailde net de verkopend makelaar dat we interesse hebben en een bod willen doen. En zij mailde terug: Ik had al zo’n vermoeden. Hahahaha. Zo doorzichtig zijn we dus.

Ik heb 100 euro boven de vraagprijs geboden.
Er was nog een andere bieder die had de vraagprijs geboden.
Uiteindelijk ben ik het geworden dus heeft het goed gewerkt

3 likes

Zo mee eens. Gunnen aan mensen die je leuk vindt betekent in werkelijkheid: gunnen aan de mensen die op jou lijken en uitsluiten van mensen die niet op de gemiddelde huizenbezitter lijken. Wat walgelijk trouwens dat die makelaar dat zei.

Iets anders: hoe gaat het met jouw verbouwing?

6 likes

Oké ik voel me nu heel naïef en dom. Maar je weet toch helemaal niet wie je potentiële kopers zijn?
Wij wisten geen (voor)naam, gezicht… alleen hoe laat ik opgerot moest zijn uit m’n eigen huis haha.

En daarna kregen we te horen dat “kijkers 1, X geboden hadden”…
Dus alleen als je een filmpje opneemt zou je dat hebben toch? Met een brief of taart ook niet denk ik?

Aha klinkt goed! Hopelijk gaat alles vlot. Ik bedacht me ineens dat je er lang niet over gepost had.

1 like

Wow, wat verdrietig zeg dat dit nog steeds aan de orde is. Niet oke.

2 likes

Dat vind ik best heftig😬

Wij boden trouwens ook geen ronde bedragen, want €500 kan net het verschil maken. Behalve bij onze huidige woning omdat we (relatief) weinig overboden en we dachten dat we het toch niet zouden hebben :sweat_smile:

Ja, stom he? Ik vind het ook niet heel chill, maar de hypotheekadviseur was wel duidelijk hierin. Die zei dat je dan echt altijd laatste gaat worden. Weet natuurlijk niet of dat echt zo is, maar als iemand anders het niet hoeft word jij het iig niet.

Onze hypotheekaanvraag is goedgekeurd!

Echt bizar man dat ze ons zoveel geld willen lenen. Voel me nog steeds een onderkwalificeerde puber die met geld smijt soms haha

25 likes

Slim!

Ja same. Vlak voor tekenen de keuring en op dag 1 van de bedenktijd het rapport binnen. Werkte prima zo!

Wij hebben wel direct contact met de verkopers, maar zij hebben zo’n doe-het-zelf pakket genomen bij een grote makelaar. Helemaal prima, want zo konden we ook een beetje inschatten waar deze mensen gevoelig voor zijn haha. Geen idee of ons charme offensief iets uitmaakte, maar we hebben het huis :woman_shrugging:t2:

1 like

Gisteren twee huizen wezen bezichtigen. De eerste was echt chill in alles, maar gewoon echt te klein voor ons.

Maar het tweede huis: echt wauw. Zooo ruim en licht, prachtige keuken die ook nog eens super ruim is. Badkamer met mooi bad en inloop douche. Wel echt een paar dingen die heel jammer zijn qua afwerking (en zegmaar echt heel jammer want je moet het wel aanpassen terwijl het huis al flink prijzig is). Alleen jeetje wat een mooi huis als je de afwerking gewoon naar je eigen smaak doet. Kon er gewoon niet van slapen door hoe enthousiast ik ben dus we gaan een bod doen. Zoooo spannend. We moeten voor morgen 15.00 een bod doen en wachten nu op de makelaar die aan het uitzoeken is welk bod we moeten doen om goede kans te maken.

Wordt helaas wel overbieden, maar hoop dat het animo misschien wat minder is door de afwerking. Was wel grappig want we kwamen aan bij het eerste huis en zagen mensen naar buiten lopen. Toen we weg gingen zagen we de volgende kijkers al staan. Wij door naar het volgende huis zien we dezelfde mensen naar buiten lopen als bij het eerste huis en wederom toen we klaar waren dezelfde mensen wachten als bij het eerste huis om te bezichtigen bij dit huis ook.

7 likes

De fundering en kozijnen zijn allemaal net gedaan :heart_eyes:

1 like