Ja ik was ook echt in shock hoe hard die studieschuld drukt op het maximale bedrag dat je kan lenen, het scheelt bij ons bijna een ton!
Alles wat hiervoor is genoemd, maar wij keken ook altijd naar de staat van de kozijnen (en bijvoorbeeld bij dubbel glas ook naar datum die in het glas staat, want heel oud glas isoleert ook minder goed) en letten op scheuren in buitenmuren en rondom kozijnen ivm mogelijke funderingsproblemen of slecht uitgevoerde verbouwingen
Wij gaan vandaag voor de tweede keer bezichtigen en dan samen met de makelaar ons bod voorbereiden!! Aaahhh ik kan echt nergens anders aan denken al de hele week. De kans is super groot dat het niet lukt, omdat we pas net begonnen zijn, maar ik hoop het gewoon zo.
Ah succes!
Succes! Wij hebben vorige week ook 2x een huis bezichtigd en gaan vandaag een bod doen. Het gaat op inschrijving en er zijn ongeveer 10 andere dus het wordt spannend
Spannend! Ik duim voor jullie
Wij hebben net weer een bod gedaan op een huis. Het is voor ons het vierde bod in twee(?) maanden tijd. De eerste keer een bod doen was spannend, maar nu zit ik meer van pffff, het zal wel weer niet lukken.
Same. Wij gaan ook een bod doen vandaag. Ik hoop dat het lukt maar ik heb geen verwachtingen meer
Zoân herkenbaar gevoel!! Wij staan op het punt om ons 7e bod uit te brengen in ook 2/3 maanden. Hebben ondertussen ook maar weer andere bezichtigen ingepland maar het voelt zo zinloos ofzo? Mijn vriend moet telkens vrij nemen voor zân werk, we worden enthousiast, bieden flink boven de vraagprijs en worden alsnog met minimaal 10.000 euro overboden. Maargoed we blijven doorgaan en ooitâŠ
Vanochtend een bod uitgebracht, helaas niet geworden. Vervolgens gebeld voor een ander appartement, staat sinds zaterdag op Funda, nu al 200 aanmeldingen ik ben zo klaar met deze stad
Ons bod ligt bij de makelaar en ze gaat het morgen uitbrengen. De hypotheekadviseur zei dat we niet moesten bieden onder voorbehoud van keuring omdat we het dan sowieso niet zouden krijgen, maar de aankoopmakelaar vond dit echt bullshit haha. En ze zei dat we dat echt wél moeten doen. Dus toch maar voor safe gegaan
Net voor het eerst een huis bezichtigd en meteen verliefd We waren ons alleen nog aan het oriënteren en zijn dus nog helemaal niet goed voorbereid. Nu hebben we straks een hypotheekadvies gesprek ingepland. Het is in een vrij rustig dorp, niet heeel veel geïnteresseerden volgens mij, maar wel al mensen die voor de tweede keer kwamen kijken. De makelaar verwachtte dus morgen ook wel een bod.
Ik ben hier echt nog niet volwassen genoeg voor.
Edit: En ik probeer niet te enthousiast te zijn, want ik weet dat de kans heel groot is dat het niets wordt, maar merk dat dat toch lastig is omdat we het huis zo mooi vinden.
Haha, bieden wij op hetzelfde huis ? (dit kunnen natuurlijk 1000 huizen in NL zijn, maar het klinkt wel toevallig)
Bij ons is het onverwacht toch ineens gelukt! We waren weg van een huis (waar we op zouden moeten bieden via online bieden) maar werden toen een dag van te voren gebeld dat de verkopers het ineens onderhands aan een âkennisâ hadden verkocht. Ons plan B was een nog heel nieuw huis in een dorp in de buurt, maar hadden we eigenlijk al een beetje afgeschreven. We hebben toen ook weer andere bezichtingen ingepland onder het mom van âPff, dit wordt hem vast ook nietâ. Maar we zijn toch gaan bezichtigen en waren onverwacht ineens helemaal verliefd op het huis. Er was ons van te voren al verteld dat het een inschrijving zou worden en dat wilden we na al onze kutervaringen echt voorkomen, dus we hebben een uur na de bezichtiging een heel groot bod gedaan met als voorwaarde dat we de volgende ochtend voor 10.00 wilden weten of ze akkoord gingen en het bod anders zou komen te vervallen. En toen kregen we als eerst de reactie dat ze eigenlijk niet wilden en wilden wachten tot de inschrijving, maar zijn ze op het laatste moment toch akkoord gegaan Vandaag hebben we het koopcontract getekend. Veel stress, maar we hebben bij die inschrijvingen al zovaak de deksel op onze neus gehad dat we achteraf toch blij zijn dat we het op deze manier hebben gedaan. Waren ook zo ontiegelijk klaar met zoeken. Huizenjacht is in deze tijd ook gewoon echt niet leuk
Haha zou wel heel toevallig zijn, maar ik denk het niet! De mensen die waarschijnlijk wel een bod gaan uitbrengen die kwamen vanochtend na ons kijken, na mijn berichtje. Het is in ieder geval in omgeving Utrecht (maar niet heel dichtbij de stad)
Oja, nee dan niet haha. Spannend zo snel. Was hier ook, maar na dat gesprek kan het ook snel gaan. Je hebt het ook wel sneller door dan gedacht⊠Succes!
@LoisLane Wooow, dat is even goed doorpakken haha bizar. Maar gefeliciteerd!
Wij gaan straks kijken naar een huis buiten de stad. Stond er sinds donderdagochtend op en onze aankoopmakelaar belde begin van de middag. Er stonden toen al 32 bezichtigingen gepland en 50 afspraken op de reservelijst. Gelukkig mochten wij nog tussendoor.
Echt bizar, geeft ook heel veel stress al voordat je gaat kijken vind ik, moeten we nu binnen 2 uur een bod uitbrengen? Ik word soms wel een beetje wanhopig van hoor, wanneer vinden wij nou eens een nieuw huisâŠ
Er is zo weinig aanbod dat ik helemaal depressief van wordt. Wij zijn al super lang op zoek maar grijpen er elke keer naast. En ik zie het aanbod gewoon afnemen en de prijzen stijgen in de tijd dat we op zoek zijn.
Nu overwegen we een bod op een huis wat op een goede locatie ligt en vrij nieuw is. Maar de woonkamer heeft maar één raam op het noorden en de tuin krijgt alleen zon in de zomermaanden. Normaal zou ik zeggen liever een ander huis, maar mijn vriend wil wel een bod uitbrengen en als dit hem niet wordt, wat dan wel? Er is gewoon niets beschikbaar!
Heb je dan zo veel haast om een huis te vinden? Want ik zou persoonlijk niet alleen willen bieden bij gebrek aan beter. Je kan in ieder geval een bezichtiging inplannen om even sfeer te proeven en te kijken hoe ââergââ het enkele raam is en of er eventueel een raam bij kan zoals @Tuinstoel al zegt. Maar ik zou persoonlijk liever nog wat langer wachten als het niet bevalt, mits dat natuurlijk een optie is.
Een raam erbij is wel een mooie optie, daar had ik niet aan gedacht. Misschien kan dat wel! @Tuinstoel
De haast zit er vooral in dat we al zo lang op zoek zijn en graag weg willen uit ons huidige huis. We hebben er eerder over gedacht te verhuizen maar hebben dat toen niet gedaan omdat je dan vaak een huurcontract krijgt voor een jaar. En we hoopten al eerder iets te vinden. Nu denk ik hadden we dat maar gedaanâŠ
Een ander argument is de prijsstijging. Het gaat hier met 10 procent per jaar, daar kan ik helaas niet tegenop werken!