Wij zijn nu bezig met een huis dat nog niet op de markt staat. We zijn er viavia terecht gekomen. We waren vanaf de eerste seconde verliefd op het huis en willen alles op alles zetten om het te kunnen kopen, maar de huidige bewoner wil samen gaan wonen en eerst zelf iets anders hebben (of zicht hebben op). Wat natuurlijk helemaal begrijpelijk is, maar wel maakt dat er voor ons enkele haken en ogen aan het verhaal zitten waar we heeel goed rekening mee moeten houden, zoals de geldigheid van een hypotheekofferte.
We gaan dit weekend in gesprek met de bewoner, hopelijk kunnen we tot elkaar komen. Als er iemand nog tips/ervaring heeft waar we rekening mee moeten houden in zo’n situatie hoor ik het graag
Het is wel iets anders, maar ik woon in een appartement met alleen een groot raam op het noordwesten en vind dat in de herfst/winter wel echt een nadeel. Ik heb dan bijna geen lichtinval in huis. En vooral nu met het thuiswerken heb ik 9 van de 10 keer het licht aan. Ik had niet echt een andere keus, dus prima, maar in vervolg zou ik daar wel meer op letten.
Wat gaaf! Mijn tip zou zijn om het na dit gesprek wel zo snel mogelijk ‘professioneel’ aan te pakken en dingen op papier te zetten. Dus niet per se op diegene vertrouwen als hij zegt dat het huis echt in orde is, maar toch een keuring en aankoopmakelaar inschakelen.
@anon18050057 @Victoria
Bedankt voor het meedenken, ik schrijf alles op!
We willen het inderdaad niet op goed vertrouwen doen maar als we een deal kunnen maken ook zsm de hypotheek gaan regelen. We zijn veel te bang dat wij dan onze zoektocht on hold zetten en dat ze zich dan toch terugtrekken oid en wij veel kansen gemist hebben.
We hebben een adviseur van VEH voor juridisch advies en die hebben we al 3 keer gebeld met vraagjes (ook een tip voor anderen misschien, wij hadden een jaar gratis lidmaatschap gekregen nav een webinar en ze zijn heel hulpvaardig en benaderbaar).
We willen die adviseur idd ook de koopovereenkomst laten beoordelen en wij willen opperen om de overeenkomst bij een notaris of makelaar op te laten stellen.
We willen dit zooo graag haha ik slaap er al dagen slecht van en elk kruimeltje info wat ik kan verzamelen wil ik hebben om goed voorbereid het onderhandelingsgesprek in te gaan
Ik zit me ook altijd helemaal te verlekkeren op klushuizen met lappen grond voor een prikkie.
Maar ik wil niet uit deze woonplaats (of 20km d’r buiten). Dusssss helaas
Maar zelfs net verhuisd blijf ik kijken
Haha ja dat is het oooooook.
Maar mijn ultieme droom is zo’n boerderij jn de semi middle of nowhere
Zo iets
En dan met een chalet in de achtertuin voor m’n vader. En dan kan hij daar relaxed oud worden en toch zelfstandig enzo
Ja haha. Ik woon nu zeg maar in midden Nederland haha. En daar wil ik niet weg, Naja misschien als ik zo groot ga wonen en de hele familie meeneem dat het wel kan .
Gewoon een eigen dorp beginnen haha
Soms wou ik dat mijn hele familie gewoon mee wou verhuizen naar een goedkoop stukje Nederland
Oke lof bijna alles buiten de Randstad maar de Veenkoloniën… nee bedankt
Zo ver wou ik nou ook niet gaan hahaha
Spannend!!
Bij ons was dat ook zo. Bij ons was het mega lang op funda. Was er wel als nieuw huis opgezet, maar looptijd 11 maanden.
Op jaap staat het vaak anders dan op funda. Vond ik dingen op funda als ‘nieuw’ na wisseling van een makelaar en op jaap stond dan 6+ maanden online.
Ik ben veel te ongeduldig om een huis te kopen. Ik wil gewoon NU wat ik in gedachten heb, uiteraard wel voor een prikkie.
Zitten er over te denken om evt. tussentijds te huren (groeien ons huis echt uit en zouden graag nog een kindje willen), dus nu daar ook maar op aan het oriënteren.
Bij ons huis was dat ook zo! Ik had ontdekt dat het er al eerder op had gestaan omdat ik het herkende, maar de aankoopmakelaar wist hier meteen iets over te vertellen haha. Was een mondelinge afspraak geweest die uiteindelijk spaak liep. Helaas was dit nét gebeurd voordat de koop geregistreerd was, anders hadden we de aankoopprijs kunnen weten (en dat is natuurlijk wel top als je een bod bereikt).
Binnen nu en een half uur wordt ons bod ingediend, ben echt zooooooo benieuwd.
Er staat sinds vanochtend een nieuw huis op funda, waar wij wel geïnteresseerd in zijn. Maar om tien uur waren de bezichtigingen al vol (behalve als je een aankoopmakelaar hebt want die van ons is het wel weer gelukt tussendoor ergens een plekje te bietsen). Alleen nu komt onze makelaar (die in die buurt huizen verkoopt en aankoopt) dat het huis eigenlijk wel buiten ons budget zit. Lees: de vraagprijs op funda zit 33,5k onder onze max qua wat we willen aan hypotheek. Ik baal nu zo en zou bijna de bezichtiging af willen blazen, want hoewel we het huis in potentie prachtig vinden zijn er op de foto’s al een paar dingen die wij jammer vinden en aan zouden willen passen dus we willen voor dit huis ook niet ons maximale bedrag bieden überhaupt.
Ja, bij ons dus wel. De verkopende partij vertelde ook hoe de vork in de steel zat.
Ja precies, wie weet wordt er eens niet 30k overboden. Het is gelukkig echt aan het begin van de dag en erg dichtbij waar we nu wonen dus het bezichtigen kost ons hooguit 45 minuten inclusief reistijd. Best de moeite waard!
Omg we hebben gewoon het huis wooooooow.
Jaaaaa! Vet leuk