Huizentopic

Ja ik heb het gewoon established :sunglasses: (of hoe noemen die influencers dat altijd?) haha, dankjewel!

2 likes

gemanifesteerd? :rofl:

Gefeliciteerd!

Oja dat hahaha, nou allemaal even grote onzin :joy: we hebben heel veel geluk gehad! We hadden trouwens op een paar (honderd?) euro het hoogste bod, er waren een paar biedingen uitgebracht. En onze persoonlijke brief waarin we ons voorstelden en vertelden waarom we het huis zo mooi vonden, was heel goed aangekomen.

2 likes

Gefeliciteerd! Als je het graag wilt en eraan blijft denken dan krijg je het (aldus de influencers).

Ik ben een sucker voor daglicht, zou zoiets nooit kopen. Wij hebben een diepe tuin op het oosten maar met donkere dagen of geen zon vind ik het licht heel naar. Een blauwe gloed wat de ā€˜warmte’ (qua sfeer) niet ten goede komt. Ook als de zon overdag op het zuiden is wij hebben geen licht van de zon in huis. (rijtjeshuis).

Wel hebben we flink zon in de tuin hoor, voor vanaf de ochtend dus lange periode tot een uur of 18:00 met de zomer maar hij verdwijnt uiteindelijk achter het rijtje dus schijnt niet in huis. Dus met een raam op het noorden heb je dit al helemaal niet.

Dit is ook koop maar weet wel dat ons volgend huis echt een tuin en ramen op het zuiden gaan hebben.

Het is echt heel snel gegaan, ik ben er nog steeds van in shock haha. We hebben diezelfde avond een hypotheekadvies gesprek gehad. De adviseur raadde ons een aankoopmakelaar aan, die heeft ons de volgende ochtend direct gebeld en is aan de slag gegaan. Hij heeft ons supergoed geholpen en heeft aan het einde van de middag een bod neergelegd bij de verkoopmakelaar. Nu werden we net gebeld en… het is geaccepteerd! Het voelt nog niet helemaal echt. Nu de hypotheek nog rondkrijgen natuurlijk.

37 likes

Wij hadden gisteren een financiƫle meevaller! Ik dacht dat je je overwaarde ook in je nieuwe hypotheek moest stoppen (als deze hoger is dan je huidige hypotheek). Maar dat hoeft dus niet. Brengt zoveel ruimte in ons verbouwbudget dat we een nieuwe aanbouw willen. Echt heel fijn.

1 like

Ik vind het echt super leuk om al die verhalen te lezen van mensen waarbij het bod is geaccepteerd :blush: Zelf lopen we op het moment vast in onze huizenzoektocht (er komt überhaupt al tijden niks interessants te koop), maar al jullie verhalen geven goede hoop dat het wel kan lukken als er eens een leuke woning online komt!

8 likes

Wow, gaaf. Gefeliciteerd!

Wij zitten nu meteen in die rush van keuringen, hypotheken, duizend papieren aanleveren, etc. Ik kan daar echt zo hyper van worden.

1 like

Een ding snap ik nog niet helemaal, misschien kan iemand dat hier uitleggen. Om een bouwdepot te krijgen moet je weten wat je wensen ongeveer kosten, en daar heb je een aannemer voor nodig. Maar het is best lastig om zo snel al precies te weten wat je wilt en wat alles gaat kosten (ook soorten hout en tegels etc). Hoe gaat zo’n proces gebruikelijk in z’n werk?

Bericht gehad dat de hypotheek nu echt is geregeld. Af, klaar, finito. We hoeven niks meer te doen. Alleen over een maand naar de notaris voor de overdracht en dan is het huis van ons. Echt zo raar hoe snel dit gaat. Twee maanden geleden hadden we nog helemaal geen idee dat we dit gingen doen.

25 likes

HAHAHAHA als dit de doorslag gaat geven wordt het echt een mooi verhaal.

19 likes

Dit is echt fantastisch inderdaad hahaha :joy:

1 like

Hoi!

Ik kom even binnenvallen met een vraagje op dit forum, vooral aan mijn mede-starters. Mijn vriend en ik willen een bod uitbrengen op een tweekapper en hebben een aankoopmakelaar. Samen met hem zijn we tot een bod gekomen die letterlijk 45.000 boven de vraagprijs ligt. We hebben gelukkig ook wat eigen geld in te brengen, maar ik ben zo benieuwd naar jullie ervaringen: wordt er in jullie stad/gemeente ook zo Ć”chterlijk overboden? Wij kregen dit advies omdat we anders waarschijnlijk niet eens een kans maken… WĆ”t een markt?!

Wauw wat een bedrag! Ik herken het gelukkig niet. In ons dorp hebben we het met 15k overbieden gekregen. Nog steeds meer hoor, je merkt wel dat de huizenmarkt gek is, maar niet zo raar als in sommige steden.

Oh ja, bizar hĆ©? 15.000 is bijna ā€œnog best okĆ©.ā€ Eigenlijk ook al bijzonder dat we dat nu als normaal zien… Een paar jaar geleden bood je gewoon onder vraagprijs :joy: Ondenkbaar

Het ligt ook heel erg aan de waarde van het huis natuurlijk, hoe hebben ze het huis in de markt gezet. Ons huis was echt laag in de markt gezet. Dus hebben wel ook zo’n 45 overboden, maar dat zit nog zo’n 25 onder de prijzen waar deze huizen ook voor weggingen. Een makelaar kan dat natuurlijk beter inschatten, maar zou niet altijd blind starten op het bedrag van overbieden maar vooral wat het jullie waard is en wat een makelaar reĆ«el vindt.

Oh en soms wordt er natuurlijk gewoon achterlijk overboden haha, wij wilden ergens kijken en er werd blind 60 k overboden hahaha, toen dacht ik ja hoe krijgen we dan ooit een huis.

2 likes

Hahaha, herkenbaar! Ik kan soms ook Spaans benauwd worden van die bedragen, of van mensen die zonder voorbehoud van financiering kunnen bieden… Daar gaan wij forever van verliezen.

Goed punt, dat is wel echt een belangrijke factor ja. Dit huis is wel wat laag geprijsd op funda en is wel meer waard. De aankoopmakelaar gaf aan dat hij denkt dat het huis zelfs grotendeels de overbieding waard is. Dus in dat opzicht is het inderdaad wat minder heftig… Maar het blijft wel even slikken, haha.

Ons huis was ook laag in de markt gezet en hebben ook 45.000 overboden. Veel geld maar wel echt blij met onze beslissing. Daarna niet meer iets voorbij zien komen in die prijsklasse naar onze zin.

1 like

Wat fijn voor jullie zeg, klinkt alsof het het geld dan dubbel en dwars waard is geweest. Dit vind ik inderdaad wel fijn om te horen! Geeft me ook wel wat hoop voor ons, zo staan we er nu ook in…