Ik zie niet helemaal in waarom we dat beleggerstarief zouden moeten betalen? We staan niet meteen op het moment van de juridische levering ingeschreven bij de gemeente daar, als je daarop doelt tenminste, maar dat doe je ook niet als je nog een en ander moet verbouwen en je daarom een maand langer in je oude woning blijft wonen. En we verhuren het ook niet want het is gewoon ons eigendom, dus dat is ook niet van toepassing. Je moet verklaren dat je er gaat wonen en dat het je hoofdverblijf wordt, en dat is bij ons ook zo.
En we hebben geen hypotheek, dus dat scheelt. En @Merel het is inderdaad een risico, vandaar dat we ook dat depot met de verkopers hebben afgesproken. We hebben er, samen met de verkopers, met de notaris voor gezeten en alle voors en tegens op een rij gezet en hebben besloten dit risico te nemen. En hier ook met de verzekering over gesproken, die aangaven dat het mogelijk is om een pand te verzekeren waar je op dat moment niet zelf woont. Ik kan me voorstellen dat je dit risico bij sommige verkopers niet zou nemen (gezien de staat van het huis, als je langer dan 4 weken moet overbruggen of als je moeilijk contact hebt met de verkopers of wat dan ook etc.), maar wij doen dat hier dus wel. Hebben zo’n zelfde constructie inmiddels al vaker voorbij horen komen, dus zo heel gek is het volgens mij ook niet.