Huizentopic

Dat lijkt me inderdaad echt heel frustrerend! Ik had voordat dit appartement vrij kwam al aardig veel makelaars gebeld of dat desbetreffende appartement nog te koop was dat op funda stond en steeds was het al verkocht, dat vond ik al frustrerend, laat staan in jouw situatie!
Ik hoop dat jij/jullie snel iets vinden en de koop doorgaat!

Ja klopt. Maar we hebben ook met elkaar afgesproken niet hoger te gaan dan de vraagprijs, dan voorlopig maar geen huis. Je hebt wel geduld nodig voor een huizenzoektocht haha.

@Flamingo gelukkig was je nu op tijd! Ik vind het ook zo irritant dat Funda vaak niet up to date is.

1 like

Hier gelukkig nog niet (niet zo’n spannend dorp, misschien scheelt dat). We hebben ongeveer 10 huizen bezichtigd en dit was de eerste die het op deze manier deed.

Ik ben net gebeld door de makelaar, ik ga morgen het voorlopig koopcontract tekenen!:tada:

15 likes

Wij moeten kiezen waar we de stopcontacten op de badkamer willen hebben. Nu dacht ik naast de waskom, op hoogte van de kraan, nog net boven het meubel.
Maar op pinterest zie je nergens stopcontacten aanwezig in een badkamer. Deze hebben ze waarschijnlijk in de onderkant (wasmeubel) verwerkt?
Wat zouden jullie doen als je mocht kiezen, of heeft iemand ervaring met de stopcontact in het meubel verwerkt?

Wij hebben ook een stopcontact tussen de wasbak en spiegel. Ziet er prima uit en is praktisch. Volgens mij niks geks aan!

Je moet even bedenken waarvoor je je stopcontact gebruikt, als je hem alleen voor het opladen van je scheerapparaat en tandenborstel gebruikt kan hij ook in het meubel (dat gaan wij doen, in de achterkant van de lades), maar als je dagelijks föhnt en je haren stijlt is het weer onhandig dat je snoer helemaal het kastje in moet.

wij hebben ons stopcontact in het meubel. Zo vaak gebruik je deze niet neem ik aan.
Maar ik zou hem wel op een hoogte doen waarbij er niet al te makkelijk water in kan komen.

Wij hebben een dubbel stopcontact naast het meubel laten plaatsen, ter hoogte ongeveer van het blad ongeveer wat je zelf ook zegt. Wij hebben vloerverwarming anders zou je rekening kunnen houden met bijv. zo’n handdoekradiator wat een stopcontact nodig heeft. Wij hebben er ook een laten plaatsen ter hoogte van de spiegel boven de wasbak omdat we een verwarmde spiegel zouden willen.

Ik ben eruit. Het blijft bij hoe het was haha!
Aan allebei de zijden van het meubel (die is 1.80) 2 stopcontacten.
(nu hebben we er aan weerzijden 1 maar komen te kort). 2 elektrische tandenborstels, waterpick, stijltang/krultang/fohn afwisselend, soms nog muziek als je aan het douchen bent. Dus 4 lijkt me wel genoeg.
Dan nog eentje achter de spiegel voor de verlichting en verwarming en eentje tegen de douchemuur voor eventueel een radiatortje voor handoeken etc. (we hebben ook vloerverwarming)
Wil het in 1 keer goed doen dus bedankt voor jullie hulp!

2 likes

Een handdoekradiator op stroom? Die sluit je meestal aan zoals een gewone radiator toch?

Wij hebben een stopcontact boven het wastafelmeubel en dat is onwijs fijn voor een föhn/stijltang/tandenborsteloplader.

Oh daar heb je gelijk in. Ik ging uit van onze eigen situatie, wij hebben alleen electrische (vloer)verwarming overal dus zouden zo’n radiator volgens mij op een stopcontact moeten aansluiten. Dacht ik…

Ik heb geen idee? Ik ken alleen die soort die ik noemde, maar Google vertelt me dat het inderdaad allebei kan. Weer wat geleerd :smile:

Heeft iemand goede ervaring met een bepaalde badkamerwinkel? (randstad) Er is zoveel keuze!

Kan beiden, maar voor ons was gunstiger op stroom. Misschien heeft het te maken met de warmtepomp of de vloerverwarming die er al ligt, of dat het eerder warm is met stroom? Geen idee.

Wij hadden eergister de oprichtvergadering voor de VVE. Supergezellige nieuwe buren en de oplevering is naar voren geschoven. Als het goed is hebben we over twee maanden gewoon de sleutel. Wordt ineens zo mega spannend😱

8 likes

Wow naar voren? Da’s uniek haha! Bij ons alweeeer een maand later, mijn droom/doel/hoop/ikwordtanders gek/kans om kerst te vieren in mijn eigen huis wordt steeds kleiner…

2 likes

Ik vind het nadeel van een eigen huis hebben dat het nooit af is. Ik moet nog steeds kozijnen verven en rolgordijnen ophangen. Maar omdat het afgelopen weekenden mooi weer was hebben we natuurlijk in de tuin gezeten/gewerkt.

Maar het feit alleen al dat we nog zoveel moeten verven staat me gewoon tegen.

Ja inderdaad! Nu is dit een project waarin een bestaande flat gestript, grondig gerenoveerd en energiezuiniger is gemaak. Hierdoor zat er al een dak op waardoor ze minder afhankelijk waren van het weer en de aanleg van nutsvoorzieningen onnodig was (die waren er al). Dat in combinatie met de gunstige winter heeft ervoor gezorgd dat ze eerder klaar zijn.

Wat zuur dat ze bij jullie blijven schuiven. Weten ze waaraan de vertraging ligt?

Beter! Ja van alles, sws was de loting anderhalfjaar geleden al 2x uitgesteld door protest van de bestaande wijk, toen eindelijk ingeloot bleken we het aller laatste blok te zijn (we gingen ervanuit dat hele plan rond juni klaar zou zijn) én ze hebben nog een paar weken stil gelegen omdat er toch ineens vervuilde grond was gevonden precies bij ons… we zijn dus nu al bijna 2 jaar verder sinds de inschrijving/loting etc, haha!