Oh, ik weet niet hoe dat werkt met enveloppen. Dat zou ik even met je makelaar overleggen. Hier werd het bod op dat formulier als bijlage bij een e-mail gestuurd, wij hebben onze aankoopmakelaar gevraagd om onze brief ook als bijlage toe te voegen. Ik zou denk ik gewoon de brief bij het bod doen dat kan zeker helpen, want het is niet per se zo dat het hoogste bod altijd wint.
Wat vervelend ⦠gelukkig zit er nog een bod heel dichtbij! Snel koopcontract op laten maken
wil er als potentiĆ«le koper in deze markt wel op reageren vanuit de andere kant, want iig in omgeving U. is mijn ervaring dat je na een paar keer bieden en het dan niet worden toch denkt: ik bied maar de kans is toch klein dat ik het krijg ⦠waardoor je snel op meerdere huizen tegelijk biedt. Dat is denk ik het nadeel van deze markt voor de verkoper, maar het is als koper ook niet te doen om niet tegelijk te bezichtigen (en dus bieden, want daar zit vaak nog geen 24 uur tussenā¦). Misschien niet handig en netjes, maar anders wordt de kans nog kleiner dat je een huis vindt.
Wij hebben ook wel eens op meerdere huizen tegelijk geboden⦠Kans is zó klein dat je het wordt, dus je moet in de tussentijd wel verder kijken en vaak moet je bod ook al snel binnen zijn dus kan je niet wachten op de āuitslagā van het andere bod. Ik merk dat er of helemaal niks leuks is, of meerdere tegelijk haha. Als koper is dit echt een rotmarkt, dus moet je wel op meerdere paarden wedden zeg maar (uiteraard bieden we het alleen als wij het huis echt wel willen hebben, en soms zijn dat er toevallig meerdereā¦)
āāāāāāā
Ik lees vaak dat aankoopmakelaren mensen advies geven over wat ze moeten bieden om het huis te krijgen. Onze aankoopmakelaar geeft juist altijd een max bedrag van wat het waard is, dus richt echt op waarde⦠Hebben meer mensen dat? Merk dat onze aankoopmakelaar de markt ook echt knettergek vind en continue zegt dat we niet mee moeten gaan met deze gekte maar vind het soms wel dubbel. Aan de ene kant denk ik; super fijn dat we beschermd worden en dat we straks na een paar jaar (dit is een tijdelijk huis) niet met een probleem zitten, maar aan de andere denk ik; hoe komen we zo ooit aan een huis⦠De aankoopmakelaar is ook steeds verbaasd als we het niet hebben met overbieden . (Uiteraard beslissen we in the end zelf wat we bieden maar vaak gaan we wel mee)
Ik heb me weereens voor niks druk gemaakt. Het huis is nu al (20 min voor stop inschrijving) over de 450.000 euro heen. 100 m2, 20 minuten van het stadscentrum. Ik snap niet waarom ik er uberhaupt nog over nadenk.
Huh zijn de biedingen dan openbaar ofzoš?
Nee. Onze makelaar belt vlak van tevoren.
Hahaha wij kregen laatst ook het precieze bedrag te horen. Was ons 2e bod dus wist niet precies hoe en wat maar wel dat dit niet het plan was
Oh oke⦠ik zag al een soort VakantieVeilingen biedingen voor me
Heb ik ook een keer gedaan. Geen aanrader.
Haha bij vakantieveilingen maken mensen wel net zulke rare sprongen. Kregen het advies om of te gaan meebewegen met deze markt of te stoppen en ik moet er nog wat nachtjes over slapen, maar ik krijg steeds meer het idee dat ik hier niet meer aan mee wil doen.
Wow lijkt me als verkopende partij ook zenuwslopend als je zo kan volgen hoe en wat
Edit: bij zoān openbare bieding dus
Pff jeetje wat een bedrag zeg. Het klinkt echt als idioot veel geld als je het zo opnoemt. Wat was überhaupt de vraagprijs? (Als je dat wilt zeggen hoor).
Die huizenmarkt in Uut is echt
Wij zijn 4 jaar geleden naar een stad daar vlakbij verkast. Wat voor ons betaalbaar was, was zo ver uit het centrum dat ik de meerwaarde van wonen in Utrecht niet meer zag (en persoonlijk wilde ik niet in Leidsche Rijn wonen). Vond het een heel moeilijke beslissing, maar het bevalt echt supergoed. Als je zo veel concessies moet doen, is wonen buiten Utrecht dan ook een optie, of niet?
400.000. Het huis ernaast is 10m2 groter en recent verkocht voor 437 (vraagprijs 389)
@itakepictures ja we kijken ook naar sommige plekken Utrecht heen en in Zwolle. Maar vind dat heel lastig omdat ik dan nog banger ben om op een nieuw zo leuke plek te eindigen en spijt te krijgen. Maar mocht je tips hebben:)
Huh een groter huis voor minder verkocht?
Ik heb overigens wel het idee dat het nu zo is in de markt dat als persoon 1 een huis op de markt zet voor (bijvoorbeeld) 375, en als dat huis verkocht wordt voor 400 dan zet persoon 2 meteen zijn huis te koop voor 390 waardoor dat weer voor nog meer dan 400 verkocht wordt, waardoor persoon 3 een nog hogere bieden vanaf prijs vraagt en je een soort domino effect.
Ik woon zelf in de ākeistadā, bevalt mij supergoed! Ik heb 11 jaar in U gewoond en vond het wel echt een stap om weg te gaan, want was heel gelukkig daar. We hebben nieuwbouw gekocht (niet in de grote Vinexwijk, maar in een bestaande wijk dichtbij de binnenstad). Ik ontdek steeds meer leuke winkels en horeca, fiets vanaf ons huis zo het centrum in en de sfeer is goed. Utrecht is wel iets groter en meer levendig, maar dat neem ik voor lief omdat het verder gewoon heel goed wonen is hier. Ons huis heeft een goede prijs, we hebben een grote tuin, leuke buren, er is een leuk centrum en genoeg te doen.
Misschien een tijdje focussen op nieuwbouw en inderdaad andere plekken? Je moet dan natuurlijk veel geluk hebben om in te loten maar je hebt niet de gekte met overbieden. Dus wel een ander soort teleurstelling.
Ik vind zelf āb-huizenā in deze markt lastig. Juist omdat ze zo hard stijgen door de krapte en ik denk dat als er meer ruimte komt dat soort huizen het eerste zullen dalen. Plus als je een fijn huis hebt is het ook minder erg om er langer te moeten blijven wonen mochten de prijzen dalen.
Dat doen we tussendoor. Mijn funda alert staat op drie steden en +1 km van U en we staan als geĆÆnteresseerde ingeschreven bij zoān beetje elk nieuwbouwproject binnen de stad. We wedden allang niet meer op een paard. Juist dat maakt de keuze van vandaag ook zo lastig. Als je nog niet alles hebt ingezet kan je nog opschalen. Inmiddels denk ik: een stap verder is gewoon Ć©cht heel ergens anders gaan wonen. Ik hoop dat de aanhouder wint.
En helemaal eens met dat tweede dat is ook waarom we het uiteindelijk niet gedaan hebben. Het risico wordt er groter op, maar financiƫle ruimte om weer te kunnen verhuizen minder. Nu hebben we gelukkig wel echt aardige overwaarde en lossen we soms extra af, maar je kan het maar een keer inzetten.
@itakepictures wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt. Kan ik me ook wel voorstellen. Vind het ook een vette stad. Al had ik niet het idee dat het daar echt goedkoper is momenteel (nieuwbouw is daar momenteel vergelijkbaar)? Ik denk soms ook dat ik gewoon net een paar jaar te laat ben geboren.
@Harrrie jup. Voor ruim 20k minder ook. Dat huis is 2 meter langer en een halve meter breder. Dat scheelt qua indeling echt best wat. Domino effect is een goede beschrijving. Wij hebben nu meermaals in dezelfde buurtjes gekeken bij elk verkochte huis kan je er zonder uitzondering rond de 30k bij optellen.
Dit is echt zo hoor! Zie het gewoon āvoor mān neusā gebeuren. Echt onmogelijk zo
Spannend! Het klinkt heel erg zoals het huis wat ik vorig jaar heb gekocht en wij hebben uiteindelijk ook 30 overboden en het huis gekregen. Ik ga voor je duimen!