Huizentopic

Ah wat toevallig!

Het was hier echt een bizar spannende ochtend. Belletje van onze makelaar richting de verkoopmakelaar was nuttig, hebben ons startbod wat we in gedachten hadden nog net opgehoogd met 2,5k en eigenlijk na nog geen uur een bericht dat ze met ons in zee gaan! Dus nu alle (financiële) zaken gaan regelen en duimen dat de financiering rond komt!

50 likes

Wat goed! Gefeliciteerd :relaxed:

1 like

Wat leuk!!

1 like

Heeft iemand een idee hoeveel een basic tuin aanleggen kost? Ongeveer 60 m2.

Dat is echt zo extreem afhankelijk van wat je wil, waar je woont, wat voor bedrijf je wil inhuren, materialen etc. Iemand kan nu wel iets roepen, maar het kan voor jou 100% anders zijn. Maar tuinen zijn in elk geval duur.

1 like

Misschien kun je even op Homedeal kijken, die hebben vaak best goede prijsinschattingen per type werkzaamheden. Maar ook zeker eens met wat hierboven wordt gezegd.

2 likes

Thanks voor de antwoorden. Ik weet het zo een algemene vraag is haha. Het gaat om de begroting bij nieuwbouw en ik ben gewoon benieuwd wat andere ervaringen zijn. Een offerte aanvragen kan zeker maar ik zoek voor nu even wat algemeen ervaringen.

Ik zou uitgaan van 5-7k voor een heel basic, kale tuin. Onze tuin is ruim 80 m2 en wij waren iets minder dan 5K kwijt aan de hovenier voor alles afgraven, 50m2 bestrating, 30m2 bemeste aarde (voor gras en planten), wat basic plantenbakken en al het werk wat daar bij komt kijken (zand, arbeid, afvoer afgegraven grond etc). Daar kwam dan nog los een schutting bij, gras, en beplanting, maar dat hebben we zelf geregeld dus dat komt er nog bij. Onze tuin was in aanleg echt heel basic, niets bijzonders. Nu met beplanting en bomen kleden we het langzamerhand meer aan. Dus als je een tuin wil met planten en wat meer dan standaard ‘terrasje grasveldje’ zou ik zeker van het dubbele uit gaan.

1 like

Over tuin, wij hebben 150m2 (voor & achter samen). En de ene offerte die we deze week hebbbem gehad is 8500€ De 2e is 18.000 :crazy_face::joy:

We wachten nog op 2 anderen. Maar neigen toch naar zelf doen.

Ja die van ons deed dat ook. Die gaf eigenlijk een soort marge van als je x biedt dan zit je aan het minimum en y is echt de max van wat je mag bieden.

Hij gaf aan dat veel kopers door enthousiasme onzekerheid hun grens qua bieden een beetje oprekken, dus dat het zijn doel was om (zonder de emotie) te kijken naar wat het simpelweg waard is.

1 like

Onze nieuwbouw tuin (ongeveer 80 m2) voor afgraven, drainage en twee soorten tegels leggen was ongeveer 7500,-. Daarna kwam nog 1200,- voor de schutting en deur (prijs al gedeeld met de buren dus de schutting totaal met betonpalen, schutting met 17 panelen) en 2 rasters was iets van 2500 of zo). Daarna nog een keer gras laten leggen a 300,- denk ik.
Nu komt de tuinman binnenkort weer voor offerte voor 2 pergola’s over het pad en een verhoogde border dus ben benieuwd wat dat ongeveer gaat kosten.

1 like

Mannn wat een bedragen voor de tuin! Had ik nog helemaal niet over nagedacht qua budget haha oeps.

Wij gaan maandag bij een huis kijken wat in potentie best leuk kan zijn, maar wat vanbinnen letterlijk he-le-maal gestript moet worden. En dan kost t nog steeds de hoofdprijs? :thinking: hoop dat we miss kunnen onderbieden ofzo want anders wordt het niks haha

1 like

Ik ben echt heel blij met de berichten over tuinen! Geeft me toch een beetje een idee hoeveel het kost (en de bevestiging dat ik wel goed zit). Dat wordt nog even sparen…

Wij hebben getekend :grin: we kopen zonder makelaar, dus alles rechtstreeks geregeld met de verkopers, we hebben ruim 2 uur met de verkopers zitten kletsen, echt super leuke mensen.
Nu hopen dat alles met de hypotheek gaat lukken :sweat_smile:

16 likes

Ik wilde net een afspraak inplannen voor een gratis oriëntatie gesprek (bij een bank) en werd gelijk gebeld met allemaal vragen al en moeten ook gelijk documenten uploaden. In mijn hoofd zat dat je gewoon even low key belt met zo’n adviseur en wat cijfers geeft ed maar niet dus haha.

2 likes

Wij overwegen een huis waar het een en ander aan verbouwd moet worden. Het is voor de 3e x op funda gezet dus denk dat we een goede deal kunnen krijgen, maar wel spannend en we gaan het er morgen samen wat uitgebreider over hebben. Mooie kans om samen iets te maken wat we willen zonder daar nu de hoofdprijs voor te betalen.

1 like

Leuk! Ben wel fan geworden van klushuizen. Soms zijn huizen die af zijn uiteindelijk alsnog niet je smaak en ga je ook alles veranderen. Dus klushuis is idd mooie kans om t helemaal te maken zoals je wil! Dan is het voor altijd goed :grin:

1 like

Het is zo chill dat onze aankoopmakelaar, hypotheekadviseur en taxateur elkaar goed kennen. Ze maken zich allemaal geen enkele zorgen over de hypotheek en appen de hele tijd met elkaar. Toen we de verbouwing bespraken met de hypotheekadviseur appte hij af en toe naar die anderen om te vragen of bepaalde bedragen oké waren en dan kreeg hij steeds terug: ja, gaat wel lukken. Je betaalt goed voor ze allemaal, maar ik vind het zó fijn om zo ontzorgt te worden.

3 likes

Vind het zo bizar.
Onze woning kwam online en binnen een uur waren er 25 bezichtigingen geboekt.
Nu vind ik het alleen zo raar, als je zo erg bezig bent met een woning zoeken. Dat als je eenmaal een bezichtiging kan doen, dat je die dan vergeet :face_with_raised_eyebrow:

Ik vind het oriënteren op een nieuwe woonplaats zo lastig… Weet niet of dit topic daar ook voor is? Rotterdam en Utrecht moeten voor mij redelijk goed bereikbaar zijn. Regio Utrecht bevalt me meer qua natuur. Maarja, al die (dure!) dorpjes daaromheen, of die dan echt leuk zijn… Want het liefst wil ik ook een historisch stadscentrum dicht in de buurt (jaja, wensen). En mijn vriend is juist aan het kijken naar van die nieuwbouwwijken.

1 like