Huizentopic

Heb je al eens door de centra en de woonwijken van die dorpjes gelopen? Mijn vriend en ik hadden daar toen een dag voor uitgetrokken en dat was echt ideaal! Dan kom je er echt achter dat sommige gebieden niks voor je zijn en waarom, dus handig voor je eisenlijst. Wij keken wel in een ander gebied.

2 likes

Wij hebben voor het eerst een bod gedaan op een huis en het is niks geworden :stuck_out_tongue: De hoogste bieder had 45k overgeboden. 30 meer dan wij. Heftige start, haha.

5 likes

Poe jammer!

Wij hebben gisteren bij een huis gekeken en gaan vanmorgen een bod uitbrengen. Jezus wat spannend! Zaten gisteren helemaal trillend en stuiterend op de bank haha. Ik vind het heeeeel eng want het huis is verre van af, maar in de huidige markt moeten we alsnog flink overbieden
 dus dat steekt nogal. Maargoed heb de tips van hier een paar keer hardop naar mijn vriend uitgesproken en we hebben een bod gekozen wat we het wel echt waard vinden.

Als we alles qua verbouwen voor elkaar kunnen krijgen zoals we gedacht hebben wordt het wel echt onwijs gaaf :heart_eyes:

6 likes

Ik ben zo blij met onze aankoopmakelaar! Hij heeft vanmorgen nog even poolshoogte genomen bij de verkopend makelaar en losgepeuterd dat er al 3 biedingen waren en wat de range van de biedingen was. Op basis daarvan hebben we ons bod nog 5000 euro verhoogd :crossed_fingers:t3: en op zijn advies een persoonlijk briefje bij gedaan!

Jeetje wat en geld en jeeeetje wat vind ik dit spannend. Ben er gewoon misselijk van :sweat_smile: hoop dat we snel wat horen want trek dit niet goed

4 likes

Het project waar wij heel heel graag in willen kopen gaat over twee weken in de verkoop en ik kan het zo niet aan dat er niks is dat je kan doen om je kansen te vergroten.

Is het nieuwbouw? Je verhoogt je kansen door van tevoren al alle extra opties aan te vinken die mogelijk zijn (vaak vragen ze van tevoren of je een uitbouw wilt e.d., kies dan voor de grootste, je zit nergens aan vast op dat moment). Verder kreeg ik ook de tip om niet op te veel woningen in te schrijven, want dan krijg je sowieso je 5e of 6e keus. Bij ons was er veel animo, wij hebben alles aangevinkt van tevoren en hebben maar 2 voorkeuren doorgeven.

Succes :slight_smile: !!

4 likes

Ja nieuwbouw. Een beetje onze laatste optie ook. En goeie! We gaan ons zo financieel aantrekkelijk mogelijk presenteren. Een collega van mij zei ook al dat dit hielp. Ik ben wel bang dat er extreem veel inschrijvingen gaan zijn (het is zo’n beetje het enige betaalbare project in de stad) en er zijn sowieso maar 5 huizen binnen onze categorie. Thanks!

Ha, wat een goeie super sneaky tip :smiley:

Zo moeilijk hĂš! Zijn jullie er uit gekomen samen?

Er komt gewoon echt nikssss meer online qua aanbod, wat is dit?!?

3 likes

Ja viel mij ook op! Wij hebben 1 huis bekeken dit jaar en dat was het. En nu komt er inderdaad al weken niks bijđŸ˜± Ik las wel ergens dat in het eerste kwartaal altijd minder huizen online komen, maar weet niet of dat klopt

Ja ik heb het ook gemerkt. Heb ook gelezen dat meer mensen hun huis te koop zetten in het voorjaar en de zomer! Maar nog steeds is het nu voor mijn gevoel echt extreeeeeem rustig

Edit: aan de mensen die recent op een huis geboden hebben. Hoe snel kregen jullie reactie op jullie bod? Wij hebben gisteren ochtend geboden maar zijn er in de loop van de dag achter gekomen dat er gisteren toch ook nog meer bezichtigingen zijn geweest (was gezegd dat ze maar 1 dag deden). Dus verwacht dat die mensen vandaag dan bieden. Dus ik hoop eigenlijk morgen? Of ben ik dan veel te optimistisch en gaat daar ook wel eens een week overheen?

1 like

Ik vind het ook mega irritant om huizen onder het sneeuw te zien op funda, haha. Ik wil potverdorie zien of die tuin de moeite waard.

11 likes

Bij ons is het de laatste keren alleen op basis van inschrijving geweest, dus dan doe je je uiterste bod voor een bepaald tijdstip. Tot nu toe op de dag zelf of uiterlijk de dag erna een reactie gekregen.

Hier ook vreselijk weinig aanbod. :sob:

1 like

Wij boden in het kader van een inschrijving. Die sloot om 12.00 uur en anderhalf uur laten wisten we het.

Ik zou er vanuit gaan dat je het uiterlijk vrijdag wel weet. Toen ons bod geaccepteerd was wisten we het binnen 3 uur, maar bij andere biedingen heeft het op z’n langst 3 dagen geduurd.

Okay okay okay hier heb ik wat aan, thanks guys! Nog even afwachten dus :grimacing:

Wij hebben destijds contact gezocht met de makelaar om nog de grote tekeningen van het project in het echt te bekijken. We mochten onze voorkeuren mailen, waarna hij aangaf dat hij z’n best ging doen maar niets kon beloven. So far ‘loting’. We hebben onze eerste keuze gekregen.

Wellicht het proberen waard? Als zal zoiets met de lockdown wat lastiger gaan.

2 likes

Laat je t weten als je het hebt uitgevonden? :joy:

1 like

Sommige gemeentes verloten een percentage van de beschikbare woningen. Dan heb je een kleine kans, maar wel een kans.