Hm ja weet eigenlijk niet of het gevalideerd was maar ging wel via het NWWI dus lijkt me wel dan?
Ben heel erg benieuwd waar het nu dan op getaxeerd gaat worden! Dank voor je uitleg!
Wauwwww wat goed, gefeliciteerd!! Is de overdrachtsdatum ook gunstig voor jullie?
Oké, ja in mijn hoofd maakt het qua makkelijkheid niet zo heel veel uit of we het onderling of via de notaris doen. Maak je het dan ter plekke over als je bij de overdracht alles gecontroleerd hebt?
Ja we hebben 2 juli opgegeven en volgens mij is dat gewoon akkoord want heb er niks meer over gehoord
De hypotheekadviseur die nét voor het weekend nog even een document wil hebben waar ik echt stress van krijg
Gisteren echt sad omdat een bezichtigd werd gecanceld omdat de verkopers een bod hadden gekregen wat ze gelijk geaccepteerd hadden. Was schijnbaar zo goed dat ze de rest van de geplande bezichtigingen hebben afgezegd.
Nu toch maar een aankoopmakelaar aan het inschakelen want anders ben ik bang dat we volgend jaar nog steeds geen huis hebben.
Wij hebben, 10 dagen nadat we de sleutel van ons nieuwe huis kregen, brand gehad in de nieuwe woning. Gelukkig was het na twee weken weer bewoonbaar maar de aannemer waarmee we nu samenwerken communiceert zo slecht. We zijn al 2 weken aan het bellen wanneer de nieuwe voordeur komt en steeds gaan ze ons terugbellen. Tot op heden nog steeds geen datum kunnen afspreken. Ik snap dat voordeuren een langere levertijd hebben maar bel dan met de boodschap âwe weten het helaas nog nietâ ipv dat je zegt dat je terug gaat bellen en dat vervolgens niet doet. Ze moeten ook muren opnieuw schilderen omdat er nog geel doorheen komt, maar dat gaan ze pas doen zodra de voordeur er is.
Hier hetzelfde, ondertussen staat mijn straal al op +50, en mijn budget bijna een ton hoger en nog steeds vind ik niets. Ben jij ook al lang aan het zoeken?
Het is niet echt heel dringend, maar vooral vanwege vervelende buren. Maar daardoor wil ik nu een vrijstaand huis en liefst in de buurt van natuur. Dat zijn nogal hoge/moeilijke eisen, maar ik ben ook al langer dan een jaar aan het zoeken.
Hopelijk hebben we allebei toch geluk dit jaar!
Ook voor @En_17_Anderen
Oh wat vreselijk zeg, dat is toch echt je nachtmerrie als je een nieuw huis hebt!
Nou woensdagavond na werktijd alles ingeleverd bij de hypotheekverstrekker en vanochtend kwam het verlossende woord dat de hypotheek goedgekeurd is en zelfs het akkoord opgestuurd is naar de notaris al. Het is allemaal zo snel gegaan zeg. 4.5 weken geleden het huis bezichtigd, 3.5 weken geleden een bod gedaan en vandaag de hypotheek rond. Dat viel me allemaal best mee.
Kan het nog niet geloven, maar nu is het echt definitief en krijgen we dus echt de sleutels begin juni omg.
Wat fijn!! Gefeliciteerd nu alleen nog maar afwachten.
Ja kak, de hypotheekverstrekker wil dus per se het document hebben waar de beginschuld van DUO op staat. Maar dat duurt wel tot 8 werkdagen voor je dat hebt, en de financieringstermijn verstrijkt volgende week woensdag we kunnen uitstel aanvragen, maar ik vind het zĂł stressvol. Het taxatierapport kwam pas laat door covid, dus we kunnen er niks aan doen maar pffff wat ben ik blij als dit achter de rug is.
Huh? Bij mij was een screenshot van de duo pagina waar dat en de rente op stond voldoende. Kan dat niet?
en @Mexi Nee helaas niet, de studielening komt uit de tijd dat het nog de IB-groep was en daarvan is online niks meer te vinden. Dus die moet je aanvragen bij hun
Oh wat kut. Hoop dat je het snel hebt dan.
Ja ik hoop het ook. Zelfs de medewerker van DUO zei: ja online staat niks meer van die overgangsperiode, het was een beetje een rotzooitje.
Mijn god, je bent een overheidsinstantie. Hoe kunnen zij en de belastingdienst het nou zĂł slecht op orde hebben!
Overheid en ICT
Ja, kijk maar es goed! Wij zijn echt aaaalle berichten door gegaan, maar konden het niet vinden. De DUO heeft er zelfs een kopje voor op hun website âBericht niet in DUO? Vraag het dan hier aan en dan krijg je het binnen 2 wekenâ.
Edit: het bizarre is nog dat de hypotheekverstrekker vóór het aanleveren van onze documenten al specifiek zei dat ze een document nodig hadden voor âbedrag XXâŹâ. Ze wisten dus al precies het bedrag van de schuld, voordat we dit aangeleverd hadden. Wij, en ook de hypotheekadviseur, hebben geen idee hoe ze dit kunnen weten. We hebben gegevens doorgegeven via Ockto, maar daar zou dat eigenlijk niet in moeten staan. Echt suuuper raar. De hypotheekadviseur ging er ook achteraan, omdat sommige mensen er natuurlijk voor kiezen om hun lening niet te delen en hij dus super verbaasd is hoe ze dit toch te weten zijn gekomen.
Dat klopt, alleen willen ze officieel een document waar ook je naam op staat volgens mij.