Ik ben bang dat dit een lang verhaal wordt haha, dus ik plaats het even in een spoiler
afwijzingen
Ik heb een beetje een ingewikkelde werksituatie. An sich is het niet zo ingewikkeld, maar voor een hypotheek blijkbaar wel. In april 2020 ben in ergens gaan werken maar in dienst van een uitzendbureau. De samenwerking tussen inlener en uitzendbureau stopte, dus toen mijn contract afliep op 31-12-2020 ben ik bij dezelfde inlener verder gegaan via een ander bureau en heb ik een detacheringsovereenkomst met declarabele uren (0 uren) gekregen. Hierom hebben we besloten om de hypotheek aan te vragen op basis van het vast contract van mijn vriend en voor mij het inkomen van de afgelopen 3 jaar.
Ik moest toch een werkgeversverklaring indienen dus die heb ik ingediend met de volgende situatie: huidig: oproepcontract, intentie: vast.
dat kreeg ik terug van de bank, want volgens hun kan een oproepcontract nooit gevolgd worden door een vast contract. Echter sinds de invoering van de wet arbeidsmarkt in balans zijn een fase A uitzendcontract en een deta overeenkomst met 0 uur beide een oproepcontract, en kan ik in mijn situatie dus wel van oproep naar vast gaan. Gingen ze niet mee akkoord.
Nieuwe aangevraagd en dit uitgelegd. Omdat het bijna april is, en ik dus bijna mijn uren garantie krijg (maar net nĆ” het verlopen van onze ontbindende voorwaarden haha grrr), durfde mijn werkgever wel te verklaren dat ik die garantie ging krijgen en daarmee de werkgeversverklaring in te dienen met huidig: tijdelijk contract, intentie: vast.
Oke dat is goedgekeurd maar nu is mijn salaris weer niet goed gekeurd. Mijn werkgever mag blijkbaar met een 0 uren contract niet mijn salaris op een bepaalde manier specifiĆ«ren, die de bank wel wil hebben. Op dit punt snap ik het zelf ook niet meer zo goed, wat nou het probleem is. In ieder geval, ik heb een begeleidende brief gekregen van mān werkgever wat de situatie is.
De hypotheek adviseur vind het maar allemaal gezeur om niks, want we hebben gerekend en aangevraagd op basis van mijn laatste 3 jaar, dus hij gaat morgen even de bank bellen, en als ze dan niet toegeven moeten we helaas opnieuw beginnen bij een andere bankā¦