Huizentopic

Ja… De verkoper wist het nog niet, we zijn nu meegegaan met de andere bieders (paar duizend erboven) en dan hopen dat ze met ons in zee willen blijven gaan. Ik vind het echt heeel vervelend dat een mondelinge overeenkomst niet gewoon geldig is :unamused:

1 like

Ah nee wat zuur zeg. Maar kunnen jullie dan niet ook nog een hoger bod uit gaan brengen, of willen jullie dat liever niet?

Wij kregen van de verkoopmakelaar meteen nadat ons bod geaccepteerd was een mail dat het dus een mondelinge overeenkomst was, maar die niet geldig is voor huizen (helaas) en er echt een koopcontract getekend moet zijn. Gaat eigenlijk nergens over als je er over nadenkt. Er is toch niet voor niets een deadline voor de biedingen.

1 like

Najaaaa wat asociaal! Ik snap wel dat je dat als koper doet, maar ik vind het absoluut niet netjes om als verkoper daar aan mee te doen.

1 like

Ja echt belachelijk zeg. Kun je als verkopende partij ook makkelijk misbruik van maken.

Hopelijk komt het allemaal goed!

Nou, we zijn officieel huisbezitters! Getekend bij de notaris, sleutels gekregen, rondje gemaakt en klaar. Voelt nog steeds alsof dit allemaal niet echt is haha. Drie maanden van eerste bezichtiging tot overdracht, echt bizar. Het eerste huis waar we op hebben geboden.

Een jaar geleden had ik mezelf vierkant uitgelachen, want dit kan toch helemaal niet? Haha.

52 likes

Leeeeuk gefeliciteerd!! Ik vond het ook zo onwerkelijk (en ging ook snel)! Veel plezier met plannen voor klussen en inrichten

1 like

Gefeliciteerd! Het gaat inderdaad heel snel allemaal. Na een bezichtiging van 10 minuten een bod doen, week later koopcontract, week later hypotheek en dan notaris.

2 likes

Haha nou wij hadden gelukkig de luxe om nog een tweede bezichtiging te doen, maar de rest ging als een speer!

1 like

Wij hebben flyers rond gebracht in het dorp waar m’n man vandaan komt… Een stuk of 30 flyers. Nog geen uur later hadden we een telefoontje van een oude meneer die z’n huis wil verkopen :scream: Nu hebben we komend weekend bij hem afgesproken, zo spannend!!! Hoop echt dat het van binnen ook een leuk huis is/kan worden.
Was er hier niet ook iemand die op deze manier een huis had gekocht? Als iemand nog tips heeft, heel graag :sweat_smile: We gaan zo nog met onze aankoopmakelaar bellen.

27 likes

Oh wat spannend! Wij hebben ons huis niet via flyers maar zijn wel viavia bij de eigenaar terecht gekomen en het huis stond nog niet te koop. De eis om tot verkoop over te gaan was een passeer datum die redelijk ver vooruit ligt (december) zodat verkopers nog genoeg tijd hebben om iets anders te kopen/huren. Dus daar zou ik wel naar vragen; wat is zijn plan? Welke datum heeft hij in gedachte? Heeft hij al concrete verhuisplannen enz? Dit is ook van belang voor de geldigheid van je hypotheekofferte en voor de geldigheid van het inschrijven van de koopakte in het kadaster (6 maanden geldig).

Wij hebben gekocht zonder makelaar. Zij vonden het zonde van het geld om het nog bij een verkoopmakelaar onder te brengen dus we hebben het zelf geregeld. Dat vond ik vooraf spannend maar viel eigenlijk reuze mee. Dus dat zou ik ook vragen; wil hij het met of zonder makelaar regelen? Je hebt een aankoopmakelaar dus die kan je wel door het aankoopproces heen leiden.

Succes!!

1 like

@kleinmeisje hebben jullie al iets gehoord over het huis? Ik zou het zo oneerlijk vinden als jullie het nu niet krijgen.

Wow heel tof! Ik zit hier de laatste tijd ook steeds meer aan te denken, maar vind het lastig om de inhoud van de flyer te bepalen. Wil je delen wat er in jullie flyer stond (hier of via een persoonlijk bericht)?

Alvast veel plezier met het bezichtigen dit weekend!

1 like

Haha, nou kijk wel even goed of je de flyers bij woningeigenaren of bij huurders in de bus stopt. Wij kregen er ook een, in ons huurhuis

5 likes

Jaaa, ze gaan met ons door, maar tot dat we getekend hebben durf ik nog niet blij te zijn, haha. We moesten wel een paar duizend euro omhoog met het bod. Lief dat je het vraagt!

3 likes

Wat fijn dat het bij jullie zo is gelukt. Lijkt me ook wel spannend zonder makelaar. Goede vragen wel om hem te stellen. Zou best kunnen dat die overdrachtsdatum ook een voorwaarde is, als hij bvb naar een verzorgingstehuis gaat. Gelukkig zijn wij flexibel omdat we nu huren.
Hebben jullie ook nog onderhandeld? Want hoe bepaal je wat iets waard is zonder makelaar? Met een taxatie?

@1103 ik stuur je een bericht!

1 like

Oh wat fijn! Hopelijk kunnen jullie snel tekenen. Kan me wel voorstellen dat je nu nog niet helemaal blij durft te zijn.

1 like

We hebben gisteren het laatste financiële advies gesprek met de adviseur en daarna om 16.30 de offerte ondertekend en alle documenten opgestuurd. Ik zit nu echt als een malle elke minuut mijn mail te checken om te kijken of we al akkoord hebben op de hypotheek en kan me gewoon echt niet contentreren omdat ik weet dat het snel kan gaan maar niet hoe snel. Ik wil gewoon het verlossende woord hebben.

De adviseur lachte me echt uit toen ik vertelde dat ik het zo spannend vind of het wel rond komt (ik werk bij de bedrijf waar we de hypotheek aanvragen en ken de adviseur best goed dus het advies is wat amicaler dan normaal gesproken).

3 likes

Nou hier de ontknoping van ons verkoopavontuur. Er zijn 10 biedingen geweest, waarvan het hoogste bod 101k boven de vraagprijs :crazy_face::scream::flushed:
We gaan in zee met een iets lager bod, want zonder voorbehoud van financiering. Maar niet te geloven wat een krankzinnig circus dit is. Niet normaal.

32 likes

Holy moly, een ton boven de vraagprijs! Hadden jullie qua vraagprijs zo laag ingezet dan, of is het pure gekkigheid?

Wow haha, wat gestoord! Chill :smiley: maar het bod daaronder is dus nog steeds ruim boven de vraagprijs?