Huizentopic

Oh wat vreselijk zeg, dat is toch echt je nachtmerrie als je een nieuw huis hebt!

Ahh we hebben vandaag een huis bezichtigd, wel een opknappertje met achterstallig onderhoud doordat het een huurhuis is geweest. Maar er waren maar 7 andere mensen uitgenodigd voor de bezichtiging dus de kans is zo groot :scream:. En we willen 17% gaan overbieden dus geef ons het huis gewoon
 :crossed_fingers:t2:

18 likes

Nou woensdagavond na werktijd alles ingeleverd bij de hypotheekverstrekker en vanochtend kwam het verlossende woord dat de hypotheek goedgekeurd is en zelfs het akkoord opgestuurd is naar de notaris al. Het is allemaal zo snel gegaan zeg. 4.5 weken geleden het huis bezichtigd, 3.5 weken geleden een bod gedaan en vandaag de hypotheek rond. Dat viel me allemaal best mee.

Kan het nog niet geloven, maar nu is het echt definitief en krijgen we dus echt de sleutels begin juni omg.

38 likes

Wat fijn!! Gefeliciteerd :slight_smile: nu alleen nog maar afwachten.

Ja kak, de hypotheekverstrekker wil dus per se het document hebben waar de beginschuld van DUO op staat. Maar dat duurt wel tot 8 werkdagen voor je dat hebt, en de financieringstermijn verstrijkt volgende week woensdag :sweat: we kunnen uitstel aanvragen, maar ik vind het zĂł stressvol. Het taxatierapport kwam pas laat door covid, dus we kunnen er niks aan doen maar pffff wat ben ik blij als dit achter de rug is.

Huh? Bij mij was een screenshot van de duo pagina waar dat en de rente op stond voldoende. Kan dat niet?

1 like

en @Mexi Nee helaas niet, de studielening komt uit de tijd dat het nog de IB-groep was en daarvan is online niks meer te vinden. Dus die moet je aanvragen bij hun :frowning:

Oh wat kut. Hoop dat je het snel hebt dan.

Ja ik hoop het ook. Zelfs de medewerker van DUO zei: ja online staat niks meer van die overgangsperiode, het was een beetje een rotzooitje.

Mijn god, je bent een overheidsinstantie. Hoe kunnen zij en de belastingdienst het nou zĂł slecht op orde hebben!

1 like

Overheid en ICT :x:

4 likes

Ja, kijk maar es goed! Wij zijn echt aaaalle berichten door gegaan, maar konden het niet vinden. De DUO heeft er zelfs een kopje voor op hun website “Bericht niet in DUO? Vraag het dan hier aan en dan krijg je het binnen 2 weken”.

Edit: het bizarre is nog dat de hypotheekverstrekker vóór het aanleveren van onze documenten al specifiek zei dat ze een document nodig hadden voor ‘bedrag XX€’. Ze wisten dus al precies het bedrag van de schuld, voordat we dit aangeleverd hadden. Wij, en ook de hypotheekadviseur, hebben geen idee hoe ze dit kunnen weten. We hebben gegevens doorgegeven via Ockto, maar daar zou dat eigenlijk niet in moeten staan. Echt suuuper raar. De hypotheekadviseur ging er ook achteraan, omdat sommige mensen er natuurlijk voor kiezen om hun lening niet te delen en hij dus super verbaasd is hoe ze dit toch te weten zijn gekomen.

Dat klopt, alleen willen ze officieel een document waar ook je naam op staat volgens mij.

1 like

Precies mijn reactie :smiley:

2 likes

Dit ga ik m’n vriend nu meteen laten checken! thanks

Het je dat aangevraagd en zo’n bevestigingsmail gekregen? Bij mij stond daar ook acht dagen in, maar het duurde twintig minuten. Er is hoop

Gevonden en meteen naar de adviseur gestuurd!!

@Shaaar Ja, maar covid en thuis werken enzo :expressionless:

3 likes

Ik vroeg hem aan in de eerste lockdown. Er is nog steeds hoop.

1 like

Ik ben altijd wel benieuwd waarom het om de beginschuld gaat? Omdat je maandbedrag gelijk blijft? Ik dacht dat je een herberekening van maandbedrag kon aanvragen? Stel dat je ineens veel aflost, dan is die beginschuld toch niks meer waard

Als je een grote aflossing doet kijken ze niet per se meer naar beginschuld. Als je dat niet doet blijft je bedrag inderdaad hetzelfde en de druk op je financiën dus ook.

Ja klopt, het is nu gewoon afwachten op de sleuteloverdracht, alles daar schoonmaken, in de tussentijd alles inpakken en verhuizen met een verhuisbedrijf. Kan niet wachten. En zo relaxed dat we niet echt iets hoeven te doen verder meer en we achterover kunnen leunen tot de verhuizing.

We willen overigens wel het hele huis verven ook nog, maar dat gaan we doen nadat we er wonen. Want we willen ook nieuwe meubels maar die gaan we pas kopen als we over zijn en adhv de meubels een kleurschema in huis bepalen.