Oh ik vind dat wel een beetje gek dat ze daar niet echt duidelijk advies over geven. Bij ons zegt ze wel heel duidelijk altijd van: tussen dit en dit is het huis waard. Kijkend naar oppervlakte, staat, prijzen andere huizen in de buurt en natuurlijk ook de huidige markt. En dan zegt ze altijd van ja er kunnen altijd mensen tussen zitten die daar nog weer boven gaan zitten, dus denk erover na wat je er zelf voor over hebt. Dus dan hebben we altijd wel heel duidelijk voor onszelf dat als we boven de maximale prijs die zij heeft geadviseerd gaan zitten dat dat echt extra geld er tegenaan gooien is. En dan beslissen we dat uiteraard zelf, maar dan weten we in ieder geval dat we dan dus meegaan in de gekte.
Overigens zou ik niet te veel naar die concrete bedragen kijken van 30.000 euro overbieden kijken etc. Dat hangt echt zo sterk af van de prijs van het huis en de regio etc. Ik zou eerder gewoon jullie makelaar âdwingenâ om jullie beter inzicht te geven in wat een realistisch bod is en dan kan je zelf beslissen om daar boven te gaan zitten als dat het voor jullie waard is.
Edit: wat ik nog wilde zeggen is ook dat dat overbieden natuurlijk ook maar een spelletje is wat makelaars ook gebruiken. Wij hebben ook wel eens een bod gedaan wat meer dan 50.000 boven de vraagprijs lag, maar dat huis was veeeeeel te laag in de markt gezet dus dat voelde ook niet echt als overbieden, maar meer als een vrij realistische prijs gezien de verkoopprijzen in de rest van de straat etc. Dus daarom zou ik me ook niet blind staren op dat overbieden.