Huizentopic

Wauw voor die prijs heb je hier in de stad (zuid oosten van NL, geen Randstad) niet eens een studio om te huren en ook geen appartement in een buurt waar niemand wil zitten haha. Zelfs in een mindere buurt betaal je hier nog wel 650.

Of huren jullie sociaal via een woningbouwvereniging?

Ja via woningbouw. Vanuit m’n studentenkamer (die incl. alles €250 kostte) hier terecht gekomen. Maar sowieso is huren hier niet heel duur. Ontzettend scheef huren/wonen dus, maar we hebben eindelijk een huis gekocht. Was best een ding, maar ben heel blij met ons aankomende plekje. Over een jaar zitten we erin :slight_smile:

Spannend! Wij wachten al bijna anderhalf jaar en nog een halfjaar te gaan. Ik wordt echt gek af en toe.

1 like

Precies wat jij zegt. Je voelt het wanneer het HET huis is @Ladyhawke . Wij zijn afgelopen januari naar ons huidige huis verhuisd.
In september vorig jaar hadden mijn man en ik afgesproken dat we alle huizen die op papier aan onze eisen voldeed, zouden gaan bekijken, ongeacht de foto’s. Het huis waar we nu wonen had ik eigenlijk bij voorbaat al afgeschreven, maar we kwamen binnen en wist: ‘dit is het’. Als het het huis is, dan maakt de huidige inrichting niet uit ben ik van mening.

1 like

Wat hierboven staat klopt. Je kunt al snel voelen of je je daar je echte thuis van kunt maken.

Ik heb dat ook gehad met het huis waar ik nu woon. De inrichting was echt vreselijk, totaal niet mijn smaak. Wij hadden aan de hand van de foto;s en de tekeningen al bepaald wat we allemaal zouden verbouwen. Daarnaast was ook al heel snel duidelijk wat we verder wilde doen met het huis, om het echt ons thuis te maken.

Maar de plek en het gevoel was direct goed.

Ik heb ook een bezichtiging gedaan waar mijn vriend een heel goed gevoel bij had en ik totaal niet. Daar hebben we dus ook geen bod op gedaan.

1 like

Ik vind dat dus heel spannend, wat jullie hierboven zeggen. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht, dus ik hoop zo dat wij ook dat gevoel wat jullie beschrijven straks hebben. Als ik naar de bouwplaats ga en de tekeningen bekijk word ik wel heel blij, maar je koopt natuurlijk wel iets van een plaatje.

1 like

Ja dat snap ik heel goed. Dat is voor mij ook een reden om geen nieuwbouwhuis te kopen.
Maar komt vast goed! Het scheelt dat je gelijk alles eigen kan maken, het is allemaal fris en nieuw. Dat is ook heel prettig. Ik zit nog steeds met een oude rotkeuken (die er binnenkort uit gaat!) en ranzige badkamer(waar we nog even mee moeten doen :frowning:)

Heeft iemand ervaring met de ‘overgangsperiode’ met huren van student naar werkend? Ik heb vanaf 1 juli een baan aan de andere kant van Nederland en huur nu nog een studentenstudio. Ik wil graag naar de stad van mijn toekomstige baan verhuizen en daar zijn ook genoeg betaalbare huizen (mijn salaris wordt prima en het is niet zo’n dure stad). Maar bij de meeste advertenties staat dat je je loonstrook van de afgelopen zoveel maanden moet kunnen laten zien. Op en neer reizen is vanwege de reistijd niet echt een optie maar het lijkt op deze manier vrijwel onmogelijk om meteen een huis te huren haha.

Misschien even bellen, als je aangeeft dat je net bent afgestudeerd bent en daardoor nog niet meerdere loonstroken kan laten zien, lijkt me dat niet een heel groot probleem. Wij hoefden ook maar 1 loonstrook aan te leveren namelijk.

1 like

Ik had ook zoiets en toen was mijn contract (met daarin wat ik zou gaan verdienen) ook prima.

1 like

Wij huren via een woningcorporatie maar het is wel in de vrije sector. Ze hebben nu ons inkomen opgevraagd bij de belastingdienst, maar dit kan toch niet zomaar als je in de vrije sector zit? Heeft iemand hier ervaring mee?

het lijkt me niet dat dit op te vragen mogelijk zou zijn als het niet mocht?

Het schijnt wel vaker te gebeuren dat het onterecht wordt opgevraagd bij de belastingdienst, dan kun je er melding van maken. Volgens mij is dit gewoon een geval van ‘we proberen het gewoon’ van het verhuurbedrijf. Ik wil er wel melding van maken, vroeg me dus af of iemand hier dit wel eens heeft gehad en hoe dat verder verliep

1 like

oh ja dan zou ik gewoon melding maken

1 like

Wij hebben februari vorig naar keuken moeten uitkiezen voor onze nieuwbouw. Gingen we vandaag kijken of we alles nog mooi vinden, bleek dat het granieten bladniet meer te krijgen is, afzuigkap is anders geworden en de magnetron is vernieuwd dus die past niet meer bij de oude oven…

Kunnen weer heel eind opnieuw beginnen :joy:

1 like

Jeetje! Wij gingen vandaag even terug om onze keuken definitief te bestellen en de levering te plannen, want de oplever datum is er eindelijk. Bleek dat ze een fout hadden gemaakt! We hebben vorig jaar januari een blad en frontje gekozen, waar ik achteraf spijt van had. We hebben vertraging gehad en mochten het toch nog aanpassen voor de oplevering, dus in december hebben we een ander blad en frontje gekozen. Ook een ander fornuis en daardoor andere afmeting kastjes. Bleek er niets in hun systeem te staan! Kwam die kerel met het oude frontje en het oude blad aanzetten. :scream_cat: Ik schrok me dood! Gelukkig kon het nog allemaal worden aangepast naar wens, maar het is maar goed dat we even langs gingen ipv bellen en bestellen.

2 likes

Pffff, zou me echt kapot schrikken isd! Ja frontjes wilde ik nog wisselen, dat kan tot het tekenen van de eind offerte dus dat is fijn.

Stiekem ben ik wel blij, want ze hebben nu volledige zwarte magnetron en oven als het goed is!

1 like

waarom zou het granieten blad niet meer te krijgen zijn? en welk merk toestellen waren jullie naar aan het kijken?

Omdat die groeve gesloten is, dus ze kunnen niet meer aan dat type komen. We hadden apparatuur van Neff en Pelgrim!

Wat ruk, ook dat ze niet even een seintje hebben gegeven