Ik heb een vraagje, wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis. In de badkamer hebben we al de nodige opties bedacht maar we twijfelen over de wastafel. We willen graag een dubbele wastafel maar via de aannemer loopt het zo mega in de kosten. Ik weet dat vrienden bijvoorbeeld geen wastafel hebben laten plaatsen en daar zelf eentje voor gekozen hebben en zelf geplaatst. Als ik opzoek via internet wat een losse wastafel kost scheelt dat zo enorm veel geld. Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips waar ik op zou moeten letten?
Dit hebben wij ook gedaan. Badmeubel en spiegel elders gekocht. We hadden nog geen idee wie het moest ophangen, de buren hadden toevallig iemand die het bij hen ook ging ophangen. Toevallig moest de aannemer later nog terugkomen voor iets anders dus hadden we gefixt dat hij het badmeubel nog even zou af kitten nadat āons mannetjeā was geweest.
Enige āengeā is; wat als je tegels splijten terwijl er wordt geboord? Laat het je door de aannemer doen ben je gedekt. Doe je achteraf, je eigen schuld.
Verder even letten of de afvoer en water juiste hoogte staat (meestal standaard maat hoor) en wat voor lade erin zitten. Wij moest zoān lade bovenin met zoān stuk eruit in het midden voor de leidingen etc.
Mag ik vragen wat het verschil is? Je hoort wel vaker dat dingen via de nieuwbouw zo ontzettend duur zijn, ik snap nooit waar dat verschil vandaan komt.
Wij zijn een beetje handig en hebben het zelf opgehangen. Standaard wasbak uit de bouw verwijderd, meubel, wasbak en nieuwe kraan geĆÆnstalleerd. Was geen rocket science. Denk dus dat het goed te doen moet zijn om iemand te vinden die het ook kan.
We worden vandaag gebeld met of ons bod geaccepteerd is en ik kan me echt zo niet concentreren op werk hierdoor. Ben echt misselijk van de spanning.
Misschien is het niet goedkoper maar je kan wel alles naar je smaak maken. En weinig onderhoud aan het huis itt oudere huizen. Misschien helpt dat om mee te nemen?
Ja dat is zo! Ik las op verschillende websites/fora dat je wel rekening moet houden met circa 20% bovenop de vraagprijs aan extra kosten. Dat is in de prijsklasse waar wij in zoeken echt veel en eigenlijk ook teveel voor ons om mee te kunnen financieren in de hypotheek, dus dat schrikt mij wel wat af. Zeker omdat je het van te voren niet precies weet. Maar goed, eerst de precieze verkoopprijzen maar eens afwachten en dan alles op een rijtje zetten.
Ik weet niet of het bij alle projecten zo is. Maar vaak kun je een standaard badkamer en keuken kiezen zonder meerprijs.
Plus je hebt niet de stress van overbieden. Toevallig gisteren ons huis verkocht in zuid-oost Drenthe met 81.000 overwaarde. Voor een rijtjeswoning wat we in 2017 gekocht hebben.
Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de schrik.
Wij hebben brand gehad in onze woning en het herstellen gaat zoooo moeizaam. Ik vind het heel fijn dat we het allemaal niet zelf hoeven te doen maar goed communiceren is blijkbaar echt heel moeilijk. De schilders zijn een beetje geirriteerd (niet op ons) dat ze nu naar ons zijn gestuurd terwijl de aannemer nog wat dingen moet afmaken die eigenlijk eerst gedaan hadden moeten worden. Ze kunnen nu dus niet meer verder omdat de aannemer eerst moet komen. En blijkbaar is de wc ook niet goed schoongemaakt omdat je nog druppels roet ziet zitten (en ruikt) in de voegen alleen komt dat omdat de schoonmaker van het herstelbedrijf het verkeerd heeft schoongemaakt. Als wij ze daar niet op wijzen gaan ze er gewoon vanuit dat het allemaal goed is en ze er verder niets meer aan hoeven te doen. Maar nu moeten we dus weer wachten totdat de verzekering die extra dingen gaat goedkeuren.
Oke ons bod is gewoon geaccepteerd. Wtf. Sta te trillen van blijdschap, maar ook van de stress van alle regelzaken die nu moeten gebeuren.
Whaaa spannend! Gefeliciteerd
Gefeliciteerd!! Zoān gek gevoel he, je hebt een huis gekocht!
@anon18050057 @Ketel aah dankje! Ja zo raar, maar ook zo onwerkelijk. Denk dat ik het pas ga geloven als de hypotheek rond is en we bij de notaris hebben getekend.
Whaaaa wat goed, gefeliciteerd!
Wij gaan maandag weer kijken bij een huis. Het heeft veel van wat we willen maar het is wel echt klein⦠moet dus echt een aanbouw aan. Opzich niet erg want het heeft een tuin van 20 meter diep! MAAR⦠het staat nu al online voor de belachelijke vraagprijs van 4800,- p/m2 dus dat wordt moeizaam als we ook nog fors moeten overbieden
Gefeliciteerd! Heel herkenbaar, wij zitten ook midden in het proces en het levert mij ook veel stress op. Wat mij een beetje helpt is echt stap voor stap kijken wat je moet doen. Vergeet er ook niet een beetje van te genieten. Dit doe je (gelukkig haha) ook niet elke dag!
Ik heb gereageerd op een huurhuis waar je vandaag tot 1600u kon reageren. Zou ik vandaag of morgen reactie krijgen? Ik wil het weten haha. Dan kan ik iig weer lekker slapen haha.
Ah ik ben derde geworden. Hopelijk fixen die andere twee het niet.
Oeh spannend!!
Jammer, zeg! Hopen dat de eerste twee nog afhaken idd