Huizentopic

Na deze stress eerder deze week is alles opeens heel snel gegaan en kregen we vandaag opeens de offerte. De bank biedt het volledige bedrag + het volledige bouwdepot aan. We zijn er steeds vanuit gegaan dat we 17k zelf moesten betalen door mijn werksituatie, maar de adviseur heeft er op de een of andere manier meer van kunnen maken. Ik kan het nog niet helemaal beseffen, het is gewoon rond.
We zijn ook maar 3 maanden bezig geweest vanaf het moment van beslissen dat we gingen zoeken naar een huis tot vandaag, zo bizar snel (en intens haha) allemaal. Nu alleen nog lang wachten tot december tot we kunnen verhuizen

19 likes

Gefeliciteerd!!! Nu aftellen tot de sleuteloverdracht. Voordeeltje is dat dan hopelijk alle winkels weer normaal geopend zijn.

Dankje! :grin: jaa daar hopen we wel op idd!

Ik ben nogsteeds aan het wachten op het huis bij de kerk, maar ik kijk ondertussen wel verder.

Wat denken jullie, zou dit appartement een donkere woonkamer hebben? Dat zou mij wel tegenhouden.

Schermafbeelding 2021-03-20 om 11.44.06

Het balkon is op het oosten, bij de keuken zit een brandtrap dat licht blokkeert.

Bouwtekening

Ik heb ook ramen op het oosten en het is bij mij niet donker binnen vind ik. Alleen in de keuken is het misschien wel donker als daar geen licht is, maar de woonkamer zal wel meevallen. Ik kan je anders wel even een filmpje pm’en van hoe het licht valt in mijn huis zodat je een idee hebt misschien?

Ja is goed! Thanks. :relaxed:

Wat een domper… Vandaag waren we weer bij het huis nav onze flyer. Er moet heel veel aan de woning gebeuren, maar kan echt mooi worden. Ze hadden helaas een makelaar ingeschakeld en de vraagprijs was echt veels te hoog voor ons, maar ook voor het huis. Maar ja, er zal wel weer een gek zijn die het er voor geeft. Ze gaven aan dat ze het wel op de markt gaan brengen als we er niet uitkomen.
Echt jammer want we hadden al een paar weken in ons hoofd dat hele huis al verbouwd en ingericht… Voel me een beetje voor het lapje gehouden; waarom reageer je op zo’n oproepje van starters die er niet tussen komen, als je er de hoofdprijs voor wil hebben? Ik vermoed dat de eigenaar (oude baas) ons spontaan heeft gebeld, maar dat zijn kinderen het liever anders zien. We gaan wel een lager bod doen. En dan hopen dat de oude baas een veto erin gooit en ons het huis gunt :joy: maar waarschijnlijk niet.

2 likes

Hmm, ik snap je punt. Maar ik denk eerder dat ze er gewoon zo veel mogelijk voor willen krijgen. Het huis van de buren is vorig jaar voor een stuk minder verkocht, en die was al helemaal opgeknapt. Dit huis moet echt alles nog aan gebeuren. Tuurlijk, de huizenprijzen zijn in een jaar tijd flink gestegen, maar niet zoveel als dit. Wij willen er zeker een redelijke prijs voor het huis betalen. Maar dat is dit gewoon niet.

Edit: het lijkt misschien alsof we die man voor de gek proberen te houden, dat is niet zo. We willen er gewoon een eerlijke prijs voor betalen. Na ons oproepje hadden we niet een vraagprijs verwacht die zo boven de marktwaarde ligt.

3 likes

Wij hebben net weer een bod gedaan op een huisje! Ik denk niet dat we het hoogste bod gaan zijn, want bieden ā€œmaarā€ 5% over. Maar de vraagprijs is al vrij fors, en we moeten er nog heel veel aan klussen. dus hoop heel heel erg dat het genoeg is :biggrin: we gaan het zien

9 likes

Eigenlijk zouden we alleen nog de badkamer verbouwen, maar we twijfelen nu ook over de zolder.
We hebben namelijk echt een mini badkamer en nu wilt mijn vriend die een stuk uitbouwen naar de kamer van ons zoontje. Die word dan wel een stuk kleiner en dat is voor nu prima, maar we zouden dan in de toekomst de zolder gaan afwerken zodat het een slaapkamer word.

Zijn er mensen die een badkamer hebben uitgebouwd? Ben je er blij mee of had je toch liever een ruimere slaapkamer erbij gehad? En hebben mensen hier trouwens zwarte kranen en douchewanden? Is dat te doen met kalk? We hebben geen waterontharder maar en ik zie dat die te koop zijn vanaf €200 al vraag ik me af of die goed zijn want ik zie ook grotere van €1000.

Ik heb zwarte kranen en een zwart stalen douchewand, maar wel een waterontharder dus, anders had ik het nooit gedaan. Zo’n waterontharder die een magneet om je leiding is voor €100 is pure oplichting, een waterontharder heeft altijd de elementen ā€˜harscilinder’ en ā€˜zoutreservoir’ nodig, anders kan het (natuurkundig gezien) niet werken. Wij hebben er 1 van waterluxe, die kostte €1100 geloof ik. Ik ben hier wel het lokale uithangbord van waterontharders, maar ik vind dat tot nu toe elke euro waard geweest.

7 likes

Wij hebben zwarte kranen en drogen na het douchen alles goed droog en dat gaat gewoon goed. Wij heb en wel de kranen gekozen die niet ā€˜gelakt’ zijn zeg maar

Ik heb een grote badkamer en kleine slaapkamer, en vind dat echt top. In mijn slaapkamer ben ik toch alleen maar om te slapen. In eenbadkamer loop en beweeg je meer.

Maar in het geval van een kinderslaapkamer is dat wellicht anders, kan me voorstellen dat een kind meer tijd doorbrengt in de slaapkamer (bijv om te spelen)

1 like

Hebben jullie nog andere mogelijkheden om de badkamer iets uit te breiden? Wij hebben de muur in de gang bijvoorbeeld 30 cm kunnen verplaatsen richting de trap waardoor we net wat meer ruimte kregen.

Ik zou vooral ook kijken hoe groot de kamer van je zoontje dan wordt en hoe snel jullie de zolder eventueel zouden kunnen doen.

Ik ben wel blij met een grotere badkamer. Het is geen balzaal, maar wel genoeg ruimte voor een douche, bad, wastafel en wc. Het is heerlijk dat we de kinderen kunnen afdrogen en aankleden en daar de ruimte voor te hebben. Er is volgens mij 50 cm bijgekomen over de lengte (muur van 2.30) en dat scheelt echt.

En hoeveel ruimte houd je dan op de slaapkamer? Zou je er een eenpersoonbed kunnen neerzetten? If so, dan zou ik het gewoon doen. Blijft de ruimte nogsteeds veelzijdig.

En tsjah een grote kinderkamer is imo geen must. Natuurlijk is het leuk als een kind er kan spelen, maar het is ook maar net wat je gewend bent :slight_smile:

We hebben 3 slaapkamers en een zolder. De zolder hebben we dus ā€œoverā€. Het is ook niet heel veel hoor maar we willen eigenlijk een ā€œnisā€ waarin het badkamermeubel dan in kan vallen. Wij hebben dus nu ook geen wc boven en die willen we juist wel graag. Maar de ruimte die wel dan inleveren in de slaapkamer zou dan wel net een kast oid passen. Al denk ik dat je daar altijd wel een oplossing voor kunt vinden.

@Merel Ah dat wist ik niet. Misschien toch maar voor een grote gaan dan, mits dat nog ingebouwd kan worden.

@Ladyhawke oh goede tip! En dan gaat wel zonder wateronderharder?

@Noodle Ohja, wij zouden er in principe natuurlijk ook nog kunnen gaan slapen in de toekomst.

@ferris Nee helaas kan dat niet! Er zou nog wel een bedje enzo in passen hoor. Alleen niet heel veel speelruimte of we moeten er geen kledingkast inzetten. Ons zoontje is pas 8 maanden en slaapt nog bij ons. Dus heel veel haast zit er niet achter de zolder.

@itakepictures Denk dat hij qua lengte ook op zo iets zitten. Heb bij 2 buren mogen kijken eentje met een uitbouw en eentje zonder. Op zich past het ook zonder maar dan is het wel echt krap. Met die uitbouw heb je gewoon net wat meer bewegingsvrijheid. Er past dan zeker een eenpersoonsbed in en nog wel een klein bureautje ook. Is ook niet nodig inderdaad en anders kunnen we alsnog kiezen om op zolder een kamer te maken. Denk sowieso als we er geen kledingkast inzetten dat er nog genoeg ruimte is. We kunnen altijd nog kijken of we onze kasten anders kunnen indelen of er nog een deel bij past. Of een extra la oid in die van mijn dochter.

Bedankt allemaal, denk dat we het gewoon moeten doen. Vooral als beide kinderen straks naar school gaan en we allemaal ā€˜s ochtends in die badkamer moeten is het wel echt fijn meer ruimte te hebben en een extra toilet.

1 like

Zo hadden wij het zelf ook bedacht… We dachten ook dat onze flexibiliteit voor hun handig kon zijn. Maar volgens onze aankoopmakelaar heeft dat niet echt invloed. Er zullen toch voornamelijk starters op reageren, en als die een huis hebben, raak je die ook in 2 weken wel kwijt tegenwoordig. Thanks voor het meedenken wel!
Onze makelaar heeft voor ons een tegenbod gedaan. Maar de reactie was: geen schijn van kans. Ik betwijfel of het de eigenaar/kinderen zelf zal bereiken. Die verkoopmakelaar is natuurlijk ook meer gebaat bij op de markt gaan. Nou ja… Benieuwd waar 'ie uiteindelijk voor zal verkopen. Jammer, maar helaas. Hopelijk vinden we een ander plekje wat we wel kunnen betalen. Gisteren waren we zwaar aan het balen, ook in het algemeen hoe moeilijk het is. Maar inmiddels kan ik het wel een beetje loslaten. Het zal vast ooit lukken :yum:

1 like

Let hier wel op, dat dit zeker wel mee kan spelen. Als je nog een huis hebt, raak je die inderdaad wel snel kwijt, maar reken langer op 2 weken. Al helemaal omdat taxatie, notaris, fotograaf, makelaar et cetera ook allemaal tijd kost, ennnn een overbruggingshypotheek moet dan ook geregeld worden. Dus tel toch maar bijna 2 maanden op voordat je huis verkocht is en overbrugging is geregeld. Wij hebben ons huis gekregen omdat we juist aangaven dat we niet onder voorbehoud verkoop eigen huis wilde bieden, omdat we konden overbruggen. Maar dat is wel iets om rekening mee te houden!

Wij zijn juist positief opgevallen doordat we flexibel zijn wegens een huurwoning. Dus het hielp denk ik wel mee, maar bovenal hebben we net wat meer dan de rest geboden. Rest had namelijk wel allemaal zonder voorbehoud van financiering geboden, wij niet.

God wat spannend. De verkopend makelaar heeft contact opgenomen met onze aankoopmakelaar met wat vragen over ons bod. Qua voorwaarden en financiƫn ofzo. Geen idee of dit betekent dat het een interessant bod voor ze is, maar zo voelt het wel :crossed_fingers:t3: :crossed_fingers:t3: Hopelijk horen we morgen iets!

1 like