Huizentopic

Bizar he, wij zijn ruim 2 jaar geleden verhuist en toen was het nog te doen. Maar ik zie nu huizen in mijn wijk en dezelfde soort huizen als wij hebben bezichtigd gewoon voor 50.000 meer op funda staan. Heb je voorkeur voor een wijk dan houd ik me oren open voor je!

@quarterlife Ah ja dat was misschien niet duidelijk want de informatie dat het huis goed geprijsd was hebben we wel gekregen, eerder tegen goedkoop aan dan duur. Ook de vraag of we teleurgesteld zouden zijn als we bedrag xx zouden bieden en er 3.000 overboden zou worden en het daarvoor weg zou gaan maar dat was meer een richting dan een concreet advies toen ik daar op door vroeg.
Maar thanks I k ga het morgen gewoon nog een keer duidelijk vragen wat zij echt richting achterlijk zouden vinden en dan bepalen wat wij willen doen. Als dat richting achterlijk is maar we hebben het er voor over vind ik het prima maar ik zou gewoon graag advies willen en is ook niet alsof ze gratis zijn natuurlijk haha.

1 like

Nee die van ons zei hetzelfde. Ze heeft wel duidelijk gezegd dat ze verwachte dat puur de waarde van het huis ā€˜tussen dit en dit ligtā€, maar over wat we echt moesten bieden zei ze dat ook. Ik vind het ook goed advies :slight_smile: snap dat het niet is wat je wilt horen, maar in deze markt kan het bijna niet anders.

2 likes

Ja, onze makelaar denkt heel fijn mee. We hadden een huis bezichtigd dat we Ć©cht graag willen hebben en had met m’n vriend besproken dat wij echt X bedrag ervoor over zouden hebben. Maar aankoopmakelaar zei dat ze dat echt te hoog vond en dat ze 10k max eronder echt al genoeg vond… Dus zij spart zeker met ons mee. Zou ook zo moeten zijn, toch? Je betaalt er veel voor :stuck_out_tongue:

1 like

Ja tis echt een drama, ik kan er echt niks mee. Land van valk, noordflank, Indische buurt en evt oud krispijn zijn wijken waar ik wil wonen, maar we hebben zonder overbieden een budget van 230k~ (en dan nog 18k spaargeld).

3 likes

Ah oke! Als ik iets zie of hoor dan laat ik het je weten.

1 like

@anon18050057 @Finko haha heel verschillend dus ook. We gaan het zien en ik snap het ergens ook wel weer van de makelaar. Je wil ook geen teleurgestelde klanten of klachten omdat je ze adviseerde net iets lager te bieden en dat ze ene huis hebben misgelopen terwijl ze zelf bereid waren hoger te bieden ook al was het huis het technisch gesproken niet waard.

Wat mij en m’n vriend enorm heeft geholpen is een goede hypotheekadviseur! We hebben bij meerdere instanties gesprekken gehad, maar het laatste gesprek was bij zo’n fijn persoon en heeft ons echt bijna dagelijks gewoon gebeld, geholpen, geadviseerd en ons ook rustig gepraat. Heeft veel stress en paniek bij mijn vriend ook weggenomen. Sowieso met een hypotheekadviseur praten voordat je biedingen wil gaan uitbrengen is echt een aanrader.

2 likes

Mijn bod op een huisje is gisteren geaccepteerd! Ik ben zo blij en opgelucht, droomde de nacht ervoor dat iemand anders nog 20k boven mijn bod had geboden en werd helemaal gestresst wakker. Kon sowieso de hele dag nauwelijks eten van de zenuwen. Ik deed trouwens totaal niet mee in het segment en de regio waar de meesten van jullie in zoeken geloof ik, dit gaat om een woning van nog geen 50m2 (maar wel met een tuin die net zo groot is!!!) Heb ruim een half jaar lang elke dag Funda in de gaten gehouden voor woningen in ā€˜mijn’ stad met een vraagprijs van onder de 200k, omdat ik wist dat ik gauw 20k over zou moeten bieden. In januari had ik een bod van 170k uitgebracht op een appartementje dat met een startprijs van 150k op Funda stond, en toen zat ik niet eens bij het groepje beste bieders die de woning in het echt mochten bezichtigen.

Dus ja, echt superblij dat het nu wel gelukt is. En m’n moeder heeft het gemanifesteerd haha, het blijkt dat ze afgelopen weekend alvast een grasmaaier voor de tuin heeft gekocht, omdat die in de aanbieding was. Als mijn bod niet geaccepteerd was, had ze ā€˜m weer teruggebracht en mij niets verteld lol.

51 likes

Ja, voordat je je bod uitbracht kreeg je alleen de link naar een filmpje van een videobezichtiging. Was ivm corona en vanwege de vele interesse. Je kon je bod na de echte bezichtiging eventueel wel aanpassen.

En dankje!

2 likes

Gebeurt hier ook vaak helaas, vaak wel met een videobezichtiging (aka een youtubefilmpje).

Gefeliciteerd @Edin! Ben jaloers op de grote tuin!

2 likes

Dankje! Nou in het begin van mijn zoektocht dacht ik, zo lang ik maar buiten kan zitten. Toen leek een balkonnetje me ook gewoon prima. Maar de laatste tijd realiseerde ik me dat ik toch liever een tuintje zou willen, omdat dat toch meer een gevoel van vrijheid geeft, zeker als je woning zelf niet zo groot is. Uiteindelijk was die tuin ook wat het voor mij het waard maakte om flink over te bieden.

Een grote tuin was geen must, heb ook geen idee wat ik met al die ruimte ga doen :joy: maar ben er wel echt superblij mee dat ik een tuin heb, hij ligt ook nog eens op het zuidwesten.

6 likes

Gewoon aankoopmakelaren in de buurt bellen voor een kennismakingsgesprek en aangeven dat je volgende week een bezichtiging hebt staan. Je kan evt ook na de bezichtiging bellen en als het echt een droomhuis blijkt te zijn een aankoopmakelaar om hulp vragen. Vaak lukt dat we op korte termijn.

2 likes

De laatste drie huizen waar we op hebben geboden zijn steeds aan ons neus voorbij gegaan omdat er minimaal 50k is overboden. Kan wel janken.

1 like

Eigenlijk wat @Shaaar zegt.

Hebben jullie ook al met een hypotheekadviseur gesproken? Zo ja, dan zou ik dat rapport ook alvast klaar leggen zodat je het mee kan sturen met een bod uiteindelijk. Onze makelaar raadde dat bijvoorbeeld aan omdat het aangeeft dat je er serieus in staat en het zekerheid geeft dat je een bepaalde hypotheek kan krijgen.

1 like

Vanochtend een bod gedaan, we hadden nog wel een beetje hoop (ook omdat we flink overboden) maar er is nóg veel meer overboden :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: Volgende week maar weer vrolijk verder zoeken maar bah wat zuigt dit energie

1 like

Het hele proces van hypotheekaanvraag, huis verkopen en overbruggen is echt een van de stressvolste uit m’n leven. Kan niks wachten op het moment dat dit klaar is 🄲.

3 likes

Nog een tip (dit werkte bij ons), de verkoopmakelaar bellen en vragen of diegene een aankoopmakelaar kan aanraden. Dan heb je in ieder geval het bijkomend voordeel dat ze goed met elkaar op kunnen schieten! Succes!!

2 likes

Wij krijgen binnenkort de sleutel van ons huis en nu vragen de verkopers of wij er problemen mee hebben als zij de ingebouwde koffieautomaat laten wisselen met het koffieautomaat van hun nieuwe huis. Dit omdat ze erg gehecht zijn aan hun oude koffieautomaat en wij geen koffiedrinkers zijn.

Ik voel me er niet echt fijn bij om hiermee akkoord te gaan, maar dat is meer een gevoel dan dat ik echt duidelijke redenen heb om niet akkoord te gaan. Het idee dat ze in de keuken iets veranderen (eruit halen en iets nieuws erin plaatsen) staat me gewoon niet zo aan.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Als je je er niet fijn bij voelt zou ik er denk ik niet mee akkoord gaan. Je hebt tenslotte het huis gekocht met inbouwapparatuur X en niet Y.

Hangt er denk ik ook van af hoe de apparaten die ze willen wisselen er uit zien en het verschil in koffiesmaak of ik akkoord zou gaan.

3 likes