@Victoria ja wij verdienen beide net iets meer dan 50k. En kijkend naar de salarisschalen in onze bedrijven zijn dat niet hele gekke bedragen, gezien we beide nog heel veel schalen en treden te groeien hebben.
Wat ik in mijn bericht zei: ik weet dat dat niet voor iedereen weggelegd is. Maar ik vind het wel kort door de bocht om het weg te zetten als recept voor financiële problemen want er zijn dus wel mensen die dat (makkelijk) kunnen dragen. Niemand hier weet toch hoeveel die mensen verdienen die deze huizen gekocht hebben. Ik ben daarnaast ook mijn bericht begonnen met dat ik het absurd vind dat dit soort woningen bijna het enige zijn in die regio. Maar daarna schetste ik twee situaties waarin zo een woning kopen toch wel betaalbaar is.
En @Victoria jij quote nu een stuk tekst waarbij ik net ervoor zeg dat die mensen waar ik het over heb 2 ton overwaarde hebben in het huis wat wij overkopen van ze. Dan moeten ze voor dat huis van 550k opeens 350k aftikken (1250 bruto) en dat noem ik heel betaalbaar. Denk dat er wel wat mensen zijn die ook op zo een wijze een duur huis kopen. Geloof dat @Fishing enkele posts boven mij zo een verhaal zelfs had.
@Shaaar dan zijn we het op dat vlak niet met elkaar eens. Jij vindt het een financieel risico, ik niet en heb een beeld geschetst waarom ik dat niet vind. Vind het echter nu een beetje gek dat je komt met dat iemand dan geen kaas heeft gegeten van budgetteren als je dat geen risico noemt.

hebben wij ook met die reden gedaan.
)