Huizentopic

Lijkt me machtig mooi als je door dr makelaar het huis rond geleid wordt en die dan zegt: oh de toilet pot beneden zit niet bij de prijs in :joy::joy:

11 likes

Woensdag een bezichtiging bij een huis dat op papier perfect lijkt. Ben benieuwd! Probeer niet te enthousiast te zijn, want het zal wel niks worden.

5 likes

Ja hier dacht ik ook net aan? Maar missh hebben ze een huis gekocht dat ook al een keuken had

2 likes

Haha, dat zal wat zijn. Nou, dan hun ik het je van harte hoor, forummers onder elkaar.

Ja in hun nieuwe huis zit al een keuken met ook een ingebouwd kofffieapparaat. En blijkbaar zijn ze gehecht aan hun oude apparaat en ze weten dat wij geen koffiedrinkers zijn. Dus ik snap het wel, maar ik heb inderdaad niet zo zin in een vergrote kans op beschadigingen etc.

1 like

Ja mja geen koffiedrinkers, misschien is jullie visite dat wel. Ach ik snap best dat ze het voorstellen maar ook begrijpelijk als jullie daar geen zin in hebben haha.

2 likes

Ik zou van allebei even opzoeken wat de nieuwprijs is, en de reviews. Als het dicht bij elkaar ligt en ze ongeveer even oud zijn zou ik zeggen: zolang er niets beschadigd raakt is het ok… anders kan je nog iets vragen voor het verschil in kwaliteit?

Ja klopt, wij vinden het wel leuk voor onze visite.

@horselady Ja we hebben ze nu inderdaad een paar vragen gesteld over het koffieapparaat. Maar los van de kwaliteit van het apparaat, vind ik het ook gewoon niet zo’n fijn idee. Maar goed we willen er wel over nadenken

Bedankt iedereen voor de reacties!

Ik weet niet of ik het zou doen maar misschien om je gerust te stellen wat betreft de beschadigingen, wij hebben ook een inbouw koffie apparaat die er voor reparaties al tig keer uit is geweest en het ziet er nog steeds keurig uit! Hij zit bij ons op een soort ‘rail’ het omwisselen zelf is heel makkelijk denk ik. Ik zou alleen wel goed opletten wat voor koffieapparaat er in het nieuwe huis van de verkopers zit en waarom dat voor hun niet volstaat. En of het qua inbouwapparatuur nog wel matcht met de rest van de keuken. Zou zonde zijn als nu alles rvs is en je ineens een zwart inbouwapparaat ervoor terugkrijgt of andersom.

1 like

Vind het sowieso niet aan hen om te bepalen of jullie dat ding wel of niet belangrijk vinden “want geen koffiedrinkers”. Maar aan de andere kant, als ze het gewoon hadden omgewisseld (bij wijze van spreken), had je het miss niet eens gemerkt?

Misschien wel toelaten maar duidelijk op papier hebben dat zij verantwoordelijk zijn voor de kosten als er schade is?

1 like

Zijn hier Belgen die een hypotheek en schuldsaldoverzekering hebben, en in het verleden hebben geworsteld met een depressie/burnout/psychische problemen? Zo ja, ik wil graag wat vragen stellen!

Hoi, ik lees hier al een tijdje mee. Ik vind het heel interessant om jullie zoektocht naar huizen mee te lezen. Wij hebben ook eindelijk een huis gekocht. Het enige nadeel van dit huis is dat het een kleine badkamer heeft. Nu hebben wij wel 4 slaapkamers, dus we dacht een deel van 1 van de slaapkamers op te offeren voor een grotere badkamer. Heeft iemand hier ervaring mee? En aan welke kosten moeten wij dan denken?

Dit wil ik ook gaan doen. Mijn badkamer zou dan een waskamer worden en de kleine slaapkamer wordt een badkamer. Ik denk wel dat je aan 20k moet denken (zeker als je leidingen moet omleggen) al heb ik nog geen offertes aangevraagd.

Ik denk dat dat per situatie zó zal verschillen. Zeker omdat het niet een standaard badkamerrenovatie is. Zou gewoon een keer iemand een offerte laten opmaken op basis van jullie situatie en alles wat ze daar moeten doen.

2 likes

Spannend!! Wij hoorden het vrijdag ook dezelfde dag (was ook bieden tot 12.00). Ik heb toen de hele middag niks kunnen uitvoeren van de zenuwen :grimacing:

1 like

Oeeh wat spannend al die biedingen. Ik ga voor jullie duimen! :four_leaf_clover:

Wij wachten op akkoord van de hypotheekverstrekker en ik heb daar echt al weken slapeloze nachten van. Onze adviseur heeft er wel vertrouwen in, maar ik heb een best ‘bijzondere’ situatie en Googlen heeft ervoor gezorgd dat ik mega bang ben. Zou zoveel stress schelen als we snel akkoord hebben! Daarnaast willen we graag meubelen bestellen maar durven we dat nu nog niet :four_leaf_clover:

3 likes

Vind het zo onmenselijk dat ze bij nieuwbouw inloting niet vertellen wanneer je gebeld wordt. Het tijdsframe is hier dat je uiterlijk vrijdag mail krijgt als je het niet bent geworden. Anders wordt je ergens vanaf vandaag gebeld. Zal hem wel weer niet geworden zijn, maar verlos me dan op zijn minst snel van de spanning.

1 like

Gefeliciteerd!!! En succes de komende weken 🥲.

——
Hier heeft de hypotheekadviseur vandaag de hypotheekaanvraag ingediend. De verstrekker hoort wel snel te zijn, dus hoop deze week al uitsluitsel te hebben maar pff dan zou veel stress na 3 weken eindelijk wat verminderen. Dan enkel nog het huidige huis verkopen :sweat_smile:.

5 likes

Spannend! Je woont in de randstad toch? Verkoopt niet alles daar nog steeds als een tiet XD?!

Gefeliciteeeerd :hugs:! Soms is het gewoon je lucky day, echt nice!

2 likes