Hebben we allemaal al gedaan, maar daar kwam elke keer uit dat het niet veel verschil zou maken.
We zouden dus ‘moeten’ verhuizen om eraf te komen en in deze markt… Tsja, ik hoef jullie t niet uit te leggen.
Hebben we allemaal al gedaan, maar daar kwam elke keer uit dat het niet veel verschil zou maken.
We zouden dus ‘moeten’ verhuizen om eraf te komen en in deze markt… Tsja, ik hoef jullie t niet uit te leggen.
Wel balen zeg ik zou ook zeggen dat de rekensom wel in het voordeel van een lagere rente uitvalt, maar dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van je hypotheeksom, looptijd etc. Opnieuw afsluiten is ook gewoon duur, en dan heb je ook nog de boete
Ja, ze wilde ook echt heel veel weten! Wat hoor je van de buren? Wanneer? Hoe vaak? Zitten jullie vaak op het balkon? Hoe vaak zitten de buren op het balkon? Wie wonen er verder in de straat? Waar zet je je fiets neer? Echt ze bleef maar gaan gewoon haha. En nadat ze gehoord had dat we voor een ander waren gegaan appte ze ook nog even dat ze het zo jammer vond dat ze wel het hoogste bod had, maar dat ze het nu alsnog niet had gekregen…
Ons bod is geaccepteerd!
Denk zo’n 7 biedingen gedaan in totaal en nu zo’n 14% boven de vraagprijs geboden ( ), maar het is gelukt!
Ik vond het ook niet per se vervelend hoor, want ik snap haar wel heel goed. Maar ik verbaasde me erover dat ze zich niet echt positief uitsprak over het huis en juist heel kritisch was, maar dat ze dus uiteindelijk het hoogste bod had (wat ik pas hoorde toen ze mij appte).
@Nivi Gefeliciteerd! En succes met alles regelen rondom de hypotheek!
Probleem hierbij is ook dat ons huis nu bij een nieuwe taxatie waarschijnlijk meer dan een ton hoger wordt geschat, dus dat helpt dan ook niet mee.
Oe gefeliciteerd!
Haha zo stom, ik gun het jullie allemaal van harte maar ik ben toch stiekem stikjaloers
Ja snap ik! Had ik zelf namelijk ook.
Haarlem. Niet normaal hier
wat moeten die oudjes dan ook cashen joh, ofwel rijke erfgenamen dan wel hoge bijdragen voor een verzorgingstehuis.
Love Haarlem maar die idiote prijzen maakten het voor ons echt onmogelijk om een huis te kopen daar
Bijna net zo idioot als de Amsterdamse huizenmarkt. Zijn natuurlijk ook veel Amsterdammers die een huis met iets meer buitenruimte willen kopen en dat in Haarlem vinden.
Uiteindelijk hebben we een fijn huis gekocht in een stad in de buurt en dan ben ik alsnog in een poep en een scheet in Haarlem als ik daar zin in heb
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit huis over 10 jaar nog steeds zo’n goede investering blijkt. Moet er niet aan denken om al mijn spaargeld in een rijtjeshuis te stoppen in nachtmerrieland aan de rand van boringville.
Kijk, met enorme overwaarde lul je het nog wel recht, maar echt je zuurverdiende spaargeld?
Ja de huizenmarkt is hier echt over de top gegaan, wij hebben drie jaar geleden een huisje gekocht en vergelijkbare huizen staan nu op funda voor 130 duizend euro meer. Daar valt gewoon niet tegenop te sparen. Los van betaalbaarheid staan deze bedragen zo los van waarde. Salarissen gaan daar niet in mee maar andere gebruiksproducten ook niet. Wordt zo bijna een luxe om te kunnen wonen.
Het is nu toch gelukt (en gratis!). Ik ben heel benieuwd. Het gaat om een nieuwbouwproject waarin woningen worden toegewezen, niet op basis van loting. Ben benieuwd naar het aantal inschrijvingen, zal niet in de buurt komen van de aantallen in Utrecht verwacht ik maar sowieso wel véél meer dan aanbod. Spannend, mijn geduld wordt wel op de proef gesteld bij de huizenjacht
We hebben zo een bezichtiging bij echt een prachtig huis maar ik lig in bed met hoofdpijn, denk dat ik niet mee kan echt zo kut
Ja de angst om de boot te missen op de huizenmarkt
Ik ging toch mee met pijnstillers en op mijn laatste benen. En onze hond mocht mee in de tuin, heel aardig van de makelaar
Het blijft toch wel echt bizar dat je een half miljoen moet betalen voor een standaard eengezinswoning, waar dat huis ook staat.
Utrecht is gek. In het huizenblok waar wij 4 jaar geleden ons appartement verkochten staan dezelfde woningen nu voor 47% meer te koop.
Eens, wij wonen op 120m2 en daar zitten 5 slaapkamers in. Het is echt niet klein. Maar zou 550K wel veel geld vinden voor dit huis.
Maar echt! Aan de ene kant hoor ik die bedragen en denk ik “huuuuuuuh hoe de fack hebben mensen zoveel geld dat ze zich meer dan een half miljoen voor een huis kunnen veroorloven HOE dan” en aan de andere kant gaan al die facking dure tussenwoninkjes als warme broodjes over de toonbank dus kennelijk zijn er echt heel erg veel zulke mensen