Wat voor toelichting geef je precies over je financiële status?
Wij hebben dit gedaan (en op basis daarvan het huis gekregen) en hebben geschreven wat voor soort contracten we hebben, dat we een hypotheekadviseur hebben en dat dit bod voor ons realistisch was
Onze adviseur doet dit gratis en vindt het echt minutenwerk horend bij de service. Het maximaalbedrag mogen we (mits binnen de daadwerkelijke maximale hypotheek) zelf bepalen.
Oke thanks en zonder foto van jullie zelf?
Ja zonder foto maar wel een mooie lange brief waarin ik echt overbracht hoe geweldig wij dit huis vonden en hoe we onszelf er al zagen wonen.
Hoe veel eigen geld je in kan leggen, wat je eventueel onder voorbehoud van financiering doet (hoeft niet het volledige bedrag te zijn), dat alles al aangeleverd bij de hypotheekadviseur ligt en dus dat het realistisch is. Wij hadden ook een aantal mensen dat aangaf de waarborgsom binnen x weken bij notaris te storten (geeft ook extra zekerheid).
Helpt dit?
Ja, dankjewel voor jullie input! Hopelijk morgen goed nieuws
Mensen zijn ook altijd bang voor verandering. Hier werden flats gebouwd midden in de wijk wat juist een super fijn grasveld was voor kinderen om op te spelen en honden om op te rennen… gemopper en protest ging dan meer om t verliezen van de ruimte en rust dan omdat de nieuwe mensen nu echt niet welkom waren. Weet niet hoe dat bij jou natuurlijk zit, maar ruimte om je woonplek is ook gewoon fijn voor een rust en ruimtelijk gevoel ofzo
Ben uit gegaan van bruto, weet namelijk niet wat we netto betalen haha. We laten de belastingdienst in the end terug betalen
En we kunnen het wel betalen als er een inkomen volledig wegvalt, maar heb toch nee gedaan. Dan is het wel echt krap. Dan moeten we wel bijv stoppen met sporten, uit eten gaan, vakantie overslaan, dat soort dingen. Dus dan vind ik het eigenlijk een nee. Niet in combinatie met ons huidige leven, maar als het moet kan het wel.
Ahh rot dan, sorry dat ik nog een excuus zocht! hopelijk is het alsnog heel fijn wonen!
Ik zou zeker ook benoemen wat je zo mooi vindt aan het huis! Je wil toch dat je huis in goede handen komt
Na de bezichtigingen van mijn huis kregen we trouwens een briefje in de bus met de vraag of we misschien wilden bellen omdat ze nog wat vragen had. Dat heb ik toen gedaan, maar ze was echt zo kritisch dat ik aan het einde dacht “oké dan doe je het toch gewoon niet”. Uiteindelijk bleek zij het hoogste bod te hebben, maar ze had haar aankoopmakelaar het bod laten doen waardoor ik niet wist dat het van haar was. Echt vreemd. Overigens hebben we haar bod niet geaccepteerd, ben ik achteraf ook blij om. Zij was hier echt niet blij geworden (aan haar twijfels en vragen te horen).
Wij zouden het nog kunnen betalen. Hebben relatief veel spaargeld waardoor we minimaal 1 jaar de lasten kunnen betalen. Dat geeft zekerheid richting zoeken van een nieuwe baan.
Over 5 minuten sluit onze inschrijving… Onze aankoopmakelaar weet dat we een hele grote kans hebben, dus ik hooooop zo dat we over 5 minuten niet meer hoeven te zoeken naar huizen
Ik ga voor je duimen!!
Nav de discussie over hoogbouw, dit is hoe 3 architecten er tegenaan kijken:
Grappig dat er in Rotterdam meer tolerantie is voor wind (door woontorens) dan in Eindhoven.
Mijn eigen fantasie (maar dat zal wel nooit gebeuren in Nederland) is om flats te bouwen op het platteland, middenin de weilanden of vlakbij bos/natuur. Want als je er over nadenkt is het toch bizar dat er op het platteland mensen zijn die over enorme woonboerderijen beschikken met een enorme lap grond terwijl in de stad datzelfde oppervlak door honderden mensen moet worden gedeeld. Tuurlijk, er is het probleem van werk, voorzieningen, etc. Daarom is het ook een fantasie. (Maar wie weet, als we allemaal meer thuis gaan werken?)
Ons bod is geaccepteerd !!!
Ja, bij andere biedingen nooit gedaan, dit was de eerste keer. Weet niet of onze brief doorslaggevend was, maar het is wel gelukt😎
Yasss wat een goede verhalen hier de laatste tijd
Huh wat raar dat ze die vragen ook niet gewoon via de makelaar gedaan heeft?
Ook hier zouden we het misschien wel kunnen betalen met maar 1 inkomen, want dan zou 1 van ons weer fulltime gaan werken, gaat ons kind waarschijnlijk niet 4 dagen naar de opvang, zouden we meer opletten met uitgaven en we hebben nu nog heel veel spaargeld. Maar ik denk niet dat we daarvoor zouden kiezen, want we kunnen ook heel goed toe met een kleiner en goedkoper huis, en dat maakt het wel een stuk eenvoudiger dan met onze huidige woonlasten op 1 inkomen.
Ik vind het trouwens echt interessant om die percentages hypotheeklasten te zien! Ben ook wel benieuwd naar de rentepercentages eigenlijk. Wij hebben een paar jaar geleden gekocht dus verhoudingsgewijs een wat duurdere hypotheek dan wanneer je nu koopt, maar de huizenprijzen zijn natuurlijk ook flink door gestegen, dus misschien streept dat tegen elkaar weg