Hier nieuwbouw, en naast de gebruikelijke spin eens in de (twee) maand(en) valt het enorm mee.
We hebben ook nog geen bijen en andere insecten. Hopelijk komen die wel nadat de beplanting erin zit
Hier nieuwbouw, en naast de gebruikelijke spin eens in de (twee) maand(en) valt het enorm mee.
We hebben ook nog geen bijen en andere insecten. Hopelijk komen die wel nadat de beplanting erin zit
Wij wonen nu in nieuwbouw en hadden in het begin inderdaad een spinnenplaag. Ik liep altijd heel snel de deur van de fietsenberging binnen want daarboven hing een gordijn van spinnen. Niet van die kleintjes maar hele grote dikke . Niet lang geleden ook een spin van 10 cm (ik wist niet dat we zulke exemplaren hadden in NL) op onze slaapkamermuur aangetroffen. Het lijkt nu wel minder te worden, maar ze hangen nog wel standaard voor de ramen.
Ik zou er verder geen huis om afzeggen hoor, maar ja itâs real
Tjongejonge zeg. Wij hebben gister voor 12:00 een eindbod gedaan bij een inschrijving. We hebben nu nog steeds niks gehoord. Ligt het aan mij of duurt dit wel lang? Hoe lang moesten jullie wachten op een reactie?
Ja ze zijn echt zo intens dik hĂš
Geen langpoot spinnen ofzo
We hadden er ook veel voor t slaapkamer raam en was wel fascinerend om te zien hoe ze vechten waren om een web haha.
Het toppunt hier was dat mân man wakker werd en er een boven zân hoofd hing. Een week later werd t hele hui ingespoten
Ik heb wel meerdere keren (nov/dec 2020) en bod gedaan op ons droomhuis. Ik woon in een grotere stad in het Noorden en voor ons was voor 70% van ons maximale hypotheekbedrag echt een droomhuis mogelijk. Voor mij was dat oo 15 min fietsen naar mijn werk, tuin, ruimte voor , een eigen parkeerplek en oke keuken en badkamer. Toch 3 keer een bod gedaan op ons droomhuis, tot opeens de prijzen leip hard gestegen zijn en ik wel kan janken dan we niet gewoon even 20 duizend bovenop een eerder bod hebben gedaan.
Klopt. Enige wat je dat moet opgeven is een werkgeversverklaring!
Woon nu 3 jaar in nieuwbouw maar geen last van spinnen. Wel âlastâ van zilvervisjes, maar dat is niet dagelijks en ik lig er ook niet wakker van.
Bij mij verschilde het heel erg per huis, het heeft ook wel eens 4 dagen geduurd (allemaal op inschrijving). Hopelijk hoor je vanmiddag nog wat!
Rond half 2 werden we gebeld. We hadden blijkbaar tot half 12 het hoogste bod, maar toen kwam er om 2 voor 12 iemand die meer dan 50.000 boven de vraagprijs heeft geboden, zonder voorbehoud financieringâŠ
Oh shit wat balen zeg! Dat is ook niet echt een bedrag waar je nog overheen kan
In nieuwbouw weet ik niet, maar ik woon in een hele groene wijk in een huis uit de jaren 60. Stikt hier van de spinnen (en vogels;))
Ligt eraan wat je definitie van âdroomhuisâ is toch? Ik heb het idee dat dat voor de meeste mensen veel ruimte voor je geld inhoudt maar ik stelde hele andere eisen. Jaren â30, authentieke elementen, openslaande tuindeuren, tuin, drie slaapkamers. Uiteindelijk is ons huis helemaal niet groot of luxe.
@Rosalala, ik heb wel mijn âdroomhuisâ maar dat hebben we 3,5 jaar geleden gekocht. Dus voor al dit huidige huizendrama. Kopen was geen vereiste, we keken af en toe op Funda en als we iets zagen dat we echt mooi vinden, gingen we kijken.
Heel erg balen, wij wilden hier heel graag wonen. Onze makelaar had nog voorzichtig gepolst of we met een bepaald bedrag âsafeâ zaten, dat was zo en toen zijn we er nog wat boven gaan zitten. Alsnog lag ons bod ruim 25.000 onder het bod waarvoor het nu is verkochtâŠ
Ik word hier echt een beetje moedeloos van, dit was in een dorp in het Noorden.
Haha, same here. En ik kreeg laatst een enquĂȘte mbt de metropool regio Amsterdam aangezien we daar in wonen kennelijk. Ook goed
Wij hebben sinds gisteren een aankoopmakelaar die nogal van aanpakken weet, dus morgen eerste bezichtiging en volgende week nog 2! En volgende week ook een afspraak met een hypotheekadviseur. Vind het spannend allemaal nu het wat âechterâ wordt. Huis wat we maandag gaan we bezichtigen staat al bijna 7 maanden te koop, super lang in deze tijd. En het huis van morgen is ook niet zo populair maar dat komt door de vreselijke oubollige inrichting en vloer. Dus daar moeten we even doorheen kijken.
Ohhh gatver, zoân grote!! We wonen nu in een galerijflat en hier hangt de hele galerij ook standaard vol. Ik durf ze zelf ook niet weg te halen maar loop altijd gebukt heel snel door en doe de ramen aan die kant nooit open. Het is één van de redenen dat ik graag weg wil haha. Dus ben daarom ook huiverig voor een eventuele spinnenplaag, ben echt zo bang voor die beesten iewl iewl iewl
Maar thanks voor de eerlijkheid haha
Mijn droomhuis ligt wel een paar salarisschalen buiten bereik, maar ik denk wel dat we enorm geluk hebben gehad met ons huis nu. 100 jaar oud, authentieke details en echt een plaatje om te zien. Bouwkundig perfect onderhouden, buitenkant hoeven we echt helemaal niks aan te doen. Oprit, garage, tuin. Alleen binnen is ouderwets. Wel goede kwaliteit, maar niet onze smaak. Nou ja boeiend, we vinden klussen allebei leuk, dus prima.
En in december nog onder vraagprijs kunnen kopen omdat het een paar maanden te koop stond. Huis van de buren staat trouwens ook al ff te koop, maar die is echt te hoog in de markt gezet en heeft een gekke indeling. Maar voor wie niet over wil bieden wel een buitenkansje denk ik haha.
Overigens gewoon in de randstad tussen twee leuke steden in, met mooie natuur in de buurt alles, dus beetje gek dat het niet zoân vaart loopt in dit dorp.
We bedoelen hetzelfde denk ik. Ik bedoelde vooral dat onder zoân vraag (droomhuis vs. okĂ© huis) ook een beetje het idee ligt dat mensen met bieden op hun droomhuis, bieden op een bijzonder (groot, luxe, bijzondere locatie) huis bedoelen. Van wat ik om mee heen zie en hoor zijn veel droomhuizen in deze tijd vooral ook best doorsnee. Waarbij de een heel graag een ruime tuin, de ander een aardig oppervlak en weer een ander authentieke details wil.
Maandag komt de fotograaf fotoâs maken van ons huis voor de verkoop, maar wat een stress!!! Wil het echt zo mooi en netjes mogelijk om beeldđ . Iemand al eerder meegemaakt en was je gewoon thuis/erbij?
Ik vond het heel erg meevallen! Was in een uurtje klaar. Ze had een camera en 3d-apparaatje bij zich en ik mocht er gewoon bij blijven, alleen niet in beeld. Inderdaad vooraf heel erg gestresst over of alles wel netjes genoeg was (zijn de voegen wel wit genoeg etc), maar dat kwam helemaal goed want ze bewerken het nog een klein beetje. Was eigenlijk heel leuk om bij te zijn en het resultaat te zien!