Huizentopic

Gefeliciteerd!

1 like

Zo gister onze voorschouw gehad, en alles zag er top uit. Geen beschadigingen of gekke dingenā€¦ wat een opluchting! Vond het zo spannend. Alleen een thermostaat die heel lelijk en slecht geplaatst was in de badkamer, tegen de spiegel aan boven de wastafel. Lekker handig, de spiegel stond hierdoor schreef. Maar dat gaat dan nog gefixed worden.

Wel zit ik nog met onze douche, ik wil een mooie wand er om, zonder bakā€¦ maar het is 85cm ipv de ā€˜normaleā€™ 90 cm. Iemand ervaring met zo iets op maat bestellen?

2 likes

je bedoelt een wand van glas? dat zou je bijna zelf kunnen zetten met drie alu profielen en het glaspaneel

ja, dan 2 in een hoek zeg maar. Mijn schoonvader roept telkens dat we dat niet zelf moeten doen, want dan valt het straks kapotā€¦ En ik wil het liever ook niet zelf doen, gewoon zoā€™n ding kant en klaar zou fijn zijn, die je alleen even zelf plaatst ofzo?

ja zo gaat het ook, ik zou gewoon eens bij een sanitairzaak gaan kijken. Als je dicht bij de belgische grens woont kan je gaan kijken bij Van Marcke, die hebben zowat alles.

Zijn er hier die ervaring hebben met renovlies behang ipv stucen bij nieuwbouw? Dat gaan wij waarschijnlijk doen, was benieuwd naar ervaringen.

Ja wij hebben dit! We hebben het wel laten doen, want het hele huis zelf behangen zagen we niet zitten. :see_no_evil: Daarna hebben we alles zelf over geschilderd. En geen scheuren. In de badkamer hebben we stucwerk en daar zitten wel scheuren in. Wat wil je nog meer weten?

Ja gaan het ook laten doen, ook het schilderen. Bij het bedrijf waar we het door willen laten doen, die doen ook altijd het schilderen.

Was benieuwd of het goed bevalt!

Oh ja bij ons boden ze schilderen ook aan, maar wij gaven liever meer geld uit aan andere dingen. Al moet ik zeggen dat het flink tegen viel, omdat we het hele huis moesten verven haha. Het behang bevalt echt goed. Zoek wel een goede behanger, want bij ons zitten er op sommige plekken luchtbubbels en laat het bij de randjes los.

Mijn vriend en ik zijn aan het kijken voor huizen en mogen een bod uitbrengen voor een huis maar wij weten eigenlijk niet eens zo goed hoe dat in zijn werk gaat. Bied je onder de vraagprijs, bied je net boven de vraagprijs? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Wij hebben (nog) geen aankoopmakelaar omdat de bezichtiging best rap kwam en niet aan heb gedacht. Dus daar kan ik nog niks aan vragen.

Dat mag uiteraard allebei, je moet bieden wat je het waard vindt. Met inachtneming van de marktomstandigheden natuurlijk, in de huidige tijd is overbieden best normaal geworden. Bij je bod moet je ook eventuele voorbehouden vermelden, bijvoorbeeld onder voorbehoud van financiering en/of bouwkundige keuring.

1 like

Wij hebben een bod gedaan op een huis en nu een tegenbod gekregenā€¦ ben echt benieuwd of ze na ons bod weer een tegenbod doet of dat ze meteen akkoord gaatā€¦ onderhandelen is echt niks voor mij :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Vandaag te horen gekregen dat mijn hypotheek helemaal rond is.
Vind het nog steeds onwerkelijk dat ik een huis heb gekocht. Vanaf half juli flink aan het verven in het weekend

14 likes

Ligt aan de regio, maar je moet ook gewoon een beetje mazzel hebben merkten wij.
In Alkmaar verkoopt alles op het moment binnen een week of 2 en ruim boven de vraagprijs. Bij onze eerste bezichtiging boden we dus 12k boven de vraagprijs, dat huis ging uiteindelijk voor 35k boven de vraagprijs weg (naar een ander). Dezelfde week bij een huis letterlijk 1 straat verder boden we 9k onder de vraagprijs en werd ons bod zonder tegenbod direct geaccepteerd.

Ik zou gewoon bieden wat je het waard vindt, kan missen en verwacht dat een slimme financiƫle keuze is voor jezelf. Rekening gehouden met wat je er nog aan gaat verbouwen, hoeveel spaargeld je hebt, maar ook zeker met wat je maandelijkse hypotheekbedrag wordt en of je dat (comfortabel) kan en wil missen.

4 likes

Ons bod is geaccepteerd! Omg zo blij. Nu gaan we naar de volgende horde: de hypotheek rondkrijgen.

15 likes

Over een uur moet ik bij de notaris zijn voor de sleuteloverdracht en ik ben zooo zenuwachtig haha

8 likes

Wat rot! Wij hadden ook zoā€™n figuur en er valt inderdaad weinig aan te doen. Hij had onze klus onderschat terwijl hij voor de sleuteloverdracht zelfs nog met ons heeft gekeken en had het in het avonduren gepland. Het vertraagde zo ontzettend, ze zijn 3 weken bezig geweest terwijl het zo veel sneller had gekund. Boos worden heeft weinig zin want voor jou tig andere klanten. Ik duim voor je dat het bij jullie meevalt. Uiteindelijk is het eindresultaat bij ons prachtig en zijn we al het leed bijna vergeten. Succes de komende weken!

Wat vermoeiend! Het viel uiteindelijk mee bij ons. Ze hadden autopech en hebben toen niets laten weten. Ze waren uiteindelijk zelfs eerder klaar dan ingeschat en het resultaat is echt prachtig. Van het weekend gaat we met een groep vrienden proberen alles wat al droog is (is dan 7 dagen minstens klaar en sommige ruimtes dus al 14) te sauzen. Zo benieuwd hoe het er dan uit ziet!

1 like

Wij hebben de sleutel! Super raar maar ook zo leuk :grin:

8 likes

Oh mehnnn huis staat op funda, we hopen een dezer dagen te horen dat de hypotheek goedgekeurd wordt, over anderhalve maand al de sleutel. Kan de spanning niet aan. Hoop echt dat ons huis snel verkoopt :no_mouth:

4 likes