Huizentopic

Spannend! Wij zaten dus 2 maanden geleden in dat schuitje. Na 1 dag met bezichtigen was ons appartement verkocht. Succes!!

1 like

Ik hoop ook echt dat het zo gaat bij ons anders wordt het niet verbouwen in eerste instantie :sweat_smile:

Wij hadden vandaag ook de vloer, zo bizar hoe een huis daarvan opknapt

2 likes

Whoop! Na 2 dagen bezichtigingen zijn er nog meer mensen die willen bezichtigen dus het wordt een open huis en daarna bieden via inschrijving. Minder leuk voor de geinteresseerden maar wij zijn wel blij :+1:t3: Nog een weekje in spanning

7 likes

Bij ons kregen we van tevoren een aangewezen datum waarop je het zou horen! Was 2-3 weken na de inschrijving. Toen zijn we uitgeloot en een maand later werden we gebeld of we nog wilden.

Voelt nog steeds bizar eigenlijk, we zijn vorig weekend verhuisd na 1,5 jaar wachten

Dankjewel! Wat naar dat je niet bent ingeloot, hopelijk bellen ze je over een maandje zoals het bij ons ging dat het toch kan. Wat fijn ook dat je beiden een vast contract krijgt, dat maakt het veel makkelijker.

Wat kan helpen, stel ze zoeken een 2e keus is een berekening mee sturen van je hypotheek adviseur als een ‘bewijs’ dat je de hypotheek kan betalen.

Heeft bij ons (naar mijn idee) geholpen. We werden in eerste instantie uitgeloot maar 1 maand later gebeld of we nog interesse hadden. Het schijn dat veel mensen zich inschrijven voor een nieuwbouw woning zonder echt goed te weten wat het inhoud.

  • je moet 1-2 jaar wachten tot je er kan wonen
  • meerprijs kosten
  • dubbele lasten
    Enz, enz.

We moeten nu nog 1 jaar wachten op ons appartement, kan niet wachten tot het klaar is. Helpt ook niet mee dat we nu in een soort van getto wonen.

1 like

Spannend! Succes :grin::+1:t4:

1 like

Voor degene die een nieuwbouwhuis hebben of nog in het traject zitten, ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring:

  • Nooit meer
  • Viel tegen, maar zou het in de toekomst best nog eens willen overwegen
  • Neutraal
  • Fijn
  • Heel goed

0 stemmers

Ik doe het nooit meer in ieder geval.

Precies wat jij zegt + het immens lange wachten…

Interessant om te lezen waarom jullie het niet meer opnieuw zouden doen! Wij hebben ook gekeken naar een nieuwbouwwoning maar dan ging het al snel over 400000 euro voor een ‘basis’ woning en dat zagen we niet zitten

Ik zou het misschien nog overwegen, maar alleen maar omdat ons huidige huis nu zo perfect naar onze smaak is en we een bestaand huis nooit zo zouden aanpassen als het in goede staat is (en ik koop never meer een huis in slechte staat). Verder vond ik het echt niet leuk. Lange wachten, vele keuzes en puzzels, verkeerde afwerkingen, relatief duur (we hebben er flink meer eigen geld in gestoken dan we bij een bestaande woning hadden gedaan).

Het geen wat me het meest tegenstaat is het overbruggen van de periode tussen de twee huizen. Zou niet tussentijds weer willen huren en een overbruggingshypoheek staat me ook niet aan.

@Howth dat laatste vond ik ook zo erg. Wij lieten de projectkeuken vallen (moest je gewoon voor betalen ook), nou er was niets meer mogelijk. Stopcontact aan de andere kant van een muur, nee kon niet. Perilex verlagen, kon niet.

Ja het is echt duurder dan je denkt! Prima prijs om te starten denk je dan… maar daar komen dus nog deuren, stopcontacten, deurbeslagen, leidingen, kranen etc bij. Dat zit er bij een ‘normaal’ koophuis allemaal bij in.

Denk je er eindelijk te zijn, HEB JE NOG EEN ZANDBAK ALS TUIN.

2 likes

Wij lopen momenteel tegen allemaal kleine dingetjes aan. Badkamer is maar half geleverd, verkeerde dingen geleverd. Plintjes zijn geleverd en er dan pas achterkomen dat dit niet de kleur is die wij willen (verkoper heeft gewoon standaard plinten gekozen). Overal moet je achteraan, en wil die plinten dus weer ruilen. Merk dat ik er best stress van krijg, het is voor een goed doel…

Ja maar dat is toch ook echt heel duur? Vrienden van ons doen dat maar zitten voor een halfopen bebouwing toch ook aan 450 000 euro. En de keuken komt van Ikea dus ze nemen zeker niet het duurste voor alles

Hoe hebben jullie de badkamer gedaan? Laten doen of zelf gerenoveerd/gebouwd? Ik liet dit weekend een offerte maken en we zaten aan 15000 euro zonder tegels. Dat vind ik toch echt te veel voor een badkamer van 6 vierkante meter…

Wij hebben een aannemer de technische klussen laten doen (leidingen verleggen, stuccen, tegelen), maar zelf de makkelijkere dingen gedaan (slopen, afvoeren, kast ophangen, afvoer en kranen aansluiten, etc).
Wij waren ongeveer €7500 kwijt voor alles bij elkaar, 8m2 badkamer met inloopdouche en 2 waskommen op een kastje.

2 likes

Ik snap dat jij reageert vanuit je expertise maar bijna alles wat jij vaak noemt, over huizen, inrichting is teringduur :yum:

10 likes

Hoe duur was jouw meubel met die 2 waskommen? En hoe breed is ie? Ik zie overal echt mega dure

Meubel was €600 (op maat gemaakt 140cm breed met 3 laden van eikentafels.nl), waskommen €300 ps (villeroy&boch), inbouwkranen €150 ps, en dan nog wat losse kosten voor de afvoerbuizen etc.

2 likes